بازدید 19951
روز درخشش جوان‌های طلایی مقابل میزبان بی خطر؛

لیگ ملت‌های والیبال؛ ژاپن ۰ - ایران ۳ / پیروزی کوبنده در توکیو بدون غفور و موسوی! / ادامه بالانشینی تیم کولا در پایان هفته دوم / دیدار با غول‌ها به ارومیه و اردبیل

تیم والیبال ایران در ادامه نتایج درخشانش در فصل جاری لیگ ملت‌های والیبال و بدون محمد موسوی، محمد معنوی‌نژاد و امیر غفور سه مهره اصلی اش، امروز برابر ژاپن در توکیو به برتری کوبنده سه بر صفر دست یافت. استفاده از جوانانی مثل پوریا یلی و علی اصغر مجرد در ترکیب اصلی ایران و نمایش عالی آن‌ها نکته ممتاز این دیدار بود. ایران حالا به رتبه دوم جدول راه یافته است.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 09 June 2019

تیم ملی ایران با وجود استراحت دادن به دو سه ملی پوش اصلی اش، ژاپن را در ششمین بازی خود طی لیگ ملت‌های 2019 والیبال در توکیو و در سه ست پیاپی شکست داد تا در پایان هفته دوم فصل جاری نیز رتبه اش در بالای جدول را حفظ کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم ملی که روز گذشته موفق شده بود آرژانتین را در دیداری مهیج و دشوار سه بر یک شکست دهد، در حالی وارد میدان شد که در پنج بازی اخیر خود، چهار پیروزی و یک شکست در کارنامه ثبت کرده بود و برای پس گرفتن صدر جدول در پی برتری مقابل میزبان بود. ژاپن نیز از دیدار‌های اخیر خود دو پیروزی و سه شکست کسب کرده بود. همچنین سید محمد موسوی، محمد معنوی‌نژاد، امیر غفور، بازی برابر ژاپن را به علت مصدومیت جزئی از دست داده بودند و جوانانی مثل پوریا یلی و علی اصغر مجرد در ترکیب اصلی ایران قرار گرفتند که عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.

لیگ ملت‌های والیبال؛ ژاپن 0 - ایران 3 / پیروزی کوبنده در توکیو بدون غفور و موسوی! / ادامه بالانشینی تیم کولا در پایان هفته دوم / دیدار به ارومیه و اردبیل

مصدومیت بازیکنان کلیدی تیم شاید در بهترین زمان ممکن که ایران با یک قدرت آسیایی مواجه شده بود، اتفاق افتاد. شاید اگر غفور و موسوی در دیدار با یک تیم قدرتمند اروپایی مصدوم می‌شدند، نتیجه چندان مطلوبی برای تیم ملی به دست نمی‌آمد. نتیجه ست دوم نیز 25 بر 21 به سود ایران رقم خورد.

برتری فنی و تاکتیکی تیم ایران بر ژاپن، طوری بود که نیازی به تغییر یا ارائه یک برنامه خاص مقابل ژاپن نداشت. ترکیب جوان و باتجربه ایران در ست سوم نیز میزبان خود را با نتیجه 25 بر 19 شکست داد تا یک پیروزی 3 امتیازی دیگر برای ایران رقم بخورد. بازی با سرویس بدون بازگشت پوریا فیاضی به پایان رسید.

ست نخست/ دفاع روی تور و سرکوب ژاپنی ها

اولین امتیاز در ست نخست برای تیم ملی کشورمان به دست آمد. دقایق ابتدایی ست اول، با اشتباهات متعدد از جانب بازیکنان هر دو تیم، برابر سپری شد. این روند ادامه داشت تا آنکه ملی‌پوشان موفق شدند به لطف آبشار عبادی‌پور فاصله‌ای دو امتیازی ایجاد نمایند (۶-۴). درخشش عبادی‌پور در ادامه نیز موجب افزایش فاصله و رسیدن به وقت استراحت فنی نخست شد (۸-۵). کمی بعد، آبشار قدرتمندانه مجرد امتیاز دهم را برای تیم ملی به ارمغان آورد. زمانی که نتیجه ۱۱-۸ به نفع ایران شد، کادر فنی تیم ملی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. سعید معروف با زیرکی روی تور امتیاز سیزدهم را برای تیم ملی کسب کرد و پس از آن تک دفاع فوق‌العاده عبادی‌پور برتری تیم ملی را تثبیت کرد (۱۴-۱۰). عملکرد خوب بلند قامتان کشورمان تا رسیدن به وقت استراحت فنی دوم نیز ادامه داشت (۱۶-۱۲). ژاپن در ادامه با ورود پاسور باتجربه خود، فوکاتسو، موفق شد فاصله را تا یک امتیاز کاهش دهد (۱۷-۱۶). امتیاز بیست و یکم از طریق بازبینی ویدیویی برای تیم ملی ثبت شد. بازبینی ویدیویی در ادامه نیز چند دقیقه از وقت بازی را به خود اختصاص داد. در ادامه اختلاف به حداقل رسید (۲۲-۲۱). عملکرد پایاپای دو تیم موجب شد کولاکویچ تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت، دفاع جانانه علی اصغر مجرد باعث شد ست اول با نتیجه ۲۲-۲۵ به نفع تیم ملی ایران به پایان برسد.

ست دوم/ رالی های تماشایی و درخشش فیاضی

ست دوم با کسب امتیاز توسط فیاضی برای ایران آغاز شد. پسران ایرانی نمایش قدرتمندانه خود را در ابتدای ست دوم نیز ادامه دادند (۴-۲). ژاپن در ادامه موفق شد با درخشش نیشیدای نوزده ساله بازی را در امتیاز پنج برابر کند. اما ایران در ادامه موفق شد برتری در امتیازات را مجددا به دست بیاورد و با نتیجه ۸-۵ برای وقت استراحت فنی اول از زمین خارج شود. پس از آن، ایران در یک رالی جذاب به امتیاز دهم دست یافت. نیشیدا باز هم دو امتیاز مهم دیگر برای ژاپن کسب کرد (۱۰-۸). دقایقی بعد پوریا یلی موفق شد یک امتیاز سرویس کسب کند (۱۴-۱۰). همکاری بی‌نقص معروف و شفیعی موجب کسب امتیاز شانزدهم و فرا رسیدن زمان استراحت فنی دوم شد (۱۶-۱۲). ایران در این مقطع از بازی توانسته بود به راحتی یک حاشیه امن چهار امتیازی را ایجاد کند و تشویق ژاپنی‌های حاضر در سالن تأثیری چندانی بر عملکرد بازیکنان کشورمان نداشت. ژاپن در ادامه عملکرد خیلی خوبی در دریافت و ضربات آبشار داشت و موفق شد فاصله را به یک امتیاز کاهش (۱۹-۱۸) تا کولاکویچ درخواست وقت استراحت کند. پس از آن ملی پوشان عملکرد بهتری ارائه دادند و با کسب یک امتیاز زیبا توسط فیاضی کادر فنی ژاپن را وادار به تقاضا برای وقت استراحت کردند (۲۱-۱۸). در انتها، آبشار قدرتمند یلی با برخورد به دست مدافعان ژاپن به بیرون رفت تا تیم ملی ست دوم را نیز با نتیجه ۲۵-۲۱ از آن خود کند.

ست سوم / سرویس های خطای ژاپن هدیه به ایران

با اشتباه ژاپن در سرویس، امتیاز اول در ست سوم نیز برای تیم ملی ایران به دست آمد. نمایندگان کشورمان از همان ابتدای ست سوم، بی‌وقفه فاصله‌ای چهار امتیازی ایجاد کردند تا ژاپن تقاضای وقت استراحت کند. پس از آن ژاپن موفق شد دو امتیاز را جبران نماید (۴-۲). عملکرد قاطعانه بازیکنان ایران در این ست ادامه داشت. وقت استراحت فنی اول در ست سوم به دلیل عملکرد بی‌نقص تیم ملی خیلی زود فرا رسید (۸-۳). پس از آن بود که ژاپن به خود آمد و موفق شد فاصله را به دو امتیاز کاهش دهد تا ایگور کولاکویچ تقاضای وقت استراحت نماید. کمی بعد ایران توسط عبادی‌پور به امتیاز دهم رسید. پس از آن بود که سه امتیاز برتری ایران توسط ژاپن جبران شد تا بازی در امتیاز ۱۰ مساوی شود. برتری ایران با دو امتیاز اختلاف ادامه داشت تا آنکه با کسب امتیاز توسط دفاع روی تور ایران، وقت استراحت فنی دوم فرا رسید (۱۶-۱۳). حاکمیت تیم ملی بر بازی بدون دردسر خاصی ادامه داشت (۱۹-۱۴). در حالی که ژاپن دیگر امید‌های خود را از دست داده بود بازی با نتیجه ۲۲-۱۷ به نفع ایران دنبال می‌شد. در نهایت ایران موفق شد ست سوم را با نتیجه ۲۵-۱۹ به نفع خود تمام کند تا ژاپن میزبان را در سه ست به راحتی شکست داده باشد.

برای تیم ملی ایران، میلاد عبادی‌پور و پوریا یلی به ترتیب با ۱۳ و ۱۴ امتیاز موثرترین بازیکنان ترکیب بودند. یوکی ایشیکاوا و یوجی نیشیدا نیز برای ژاپنی‌ها ۱۴ و ۱۰ امتیاز کسب کردند.

لیگ ملت‌های والیبال؛ ژاپن 0 - ایران 3 / پیروزی کوبنده در توکیو بدون غفور و موسوی! / ادامه بالانشینی تیم کولا در پایان هفته دوم / دیدار به ارومیه و اردبیل

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
زنده باد بچه های خفن والیبال
پاسخ ها
نااشنا
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
منفی ها را زاپنی دادن یا منافقین
درود بر غیرت ایرانی، باید به ایرانی بودنمان افتخار کنیم. روزی و روزگاری گرفتن یک ست از ژاپن آرزوی ایران در والیبال بود. حالا تو خاک ژاپن به بازیکنان اون کشور عرض اندام داده نمی شه. این یعنی غیرت، این یعنی غرور و این یعنی ایستادن بر بام آسیا و چشم داشتن به بام دنیا. خدا نگهدارتون باشه عزیزان ایران زمین که همیشه به فکر مردم هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در اصل ، این نتیجه ی برنامه ریزی و مدیریت تخصصی و دلسوزانه و سرمایه گذاری هدفمند فدراسیون والیبال است ، جاییکه دلالان در آن جایی ندارند

در دنیای فعلی که کارها بر مبنای علم و تخصص و برنامه ریزی دقیق پیش میره ، حرف زدن از غیرت و غرور اصلا مبنا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
قدر مسلم وقتی تیم به صورت گروهی بازی می کنه، یعنی باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری به همراه استراتژی لازم برای رسیدن به هدف درست طراحی بشه. بعضا دیده می شه که موارد اخیرالذکر پیش بینی می شه ولی اون غرور و غیرت وجود نداره. در بین تیم های گروهی کشورها از این دست بسیار زیاده . لذا اگر در این کامنت صرفا موضوع غرور بیان شده، فقط این آیتم نبوده موارد ذکر شده در آن مستتر بوده و در مجال ابراز بیان نبود. به هر حال از شفاف سازی نظر مستتر در کامنت اینجانب از جناب عالی سپاسگزارم.
سالهای دهه شصت وقتی مسابقات والیبال رو نیگا میکردم آرزو میکردم یه روزی تیم والیبال ایران بتونه نصف توان و تاکتیک ژاپن رو داشته باشه.الان احساس غرور میکنم که ایران یه ست هم به ژاپن نمیده. از تمام کسایی که باعث شدن ایران به این جایگاه برسه متشکرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بسکتبال و والیبال با هم شروع کردن که والیبال شد جهانی ولی بسکتبال شد قهرمان اسیا
کبک ایران ، خروس می خواند ؛ قوقولی قوغول!
همه قهرمانان ایران ستاره بودند ؛ تولد کهکشان ایران مبارک باد
درخشش در بازیهای والیبال با تیمهای مطرح جهان را به فوتبالیستها تبریک میگم!!!
بنظرشماچگونه والیبالیستهای غیرتمند ایرانی درسالن والیبالی که سیصدمیلیون دلارخرج شده برای میزبانی ژاپن 2020 باآنهمه تماشاگرمنظم ومودب ژاپنی چیره می شود یک جواب مشخص دارد اینکه مثلث پیشرفت وتکامل والیبال 3عامل بوداول درراس فدراسیون والیبال شخص محمدرضایزدانی خرم تقربیاحدود20سال ریس فدراسیون والیبال بودسالهای 1385-1368.ودوم آقای ولاسکوسرمربی تیم ملی والیبال ایران درسالهای2010-2014مربی روانشناس تئوریسن مدرن والیبال جهان لازم به ذکراست درگوگل بنویسید روایتی اززندگی ولاسکو-تبیان منظورسایت تبیان حتمااین قسمت راسرچ کنیدبخوانید. وعامل سوم استعدادهای درخشان ایرانی سعیدمعروف - سیدمحمدموسوی - امیرغفور- عبادی پور-معنوی نژادو... واینک نتایج این سه عامل بامربی گری کولاکوویچ شاهددرخشش تیم ملی والبال ایرانی هستندباسپاس فراوان به این غیرت ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
و کارخانه که این بازیکنان را از تیم جوانان معرفی
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
غفور یادت رفت استاد. تازه به نظر من پدیده این دوره شفیعی است
کاش یه زمانی برسه که فوتبالمون مثل والیبالمون باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
به همین خیال باش...
با درخشش ورزش‌هایی چون والیبال، بسکتبال و غیره لازم است در سرمایه‌گذاری یک طرفه در امر فوتبال تجدیدنظر جدی شود.
بیایید اسفند دود کنیم
نقش مربیان ایرانی مثل آقای کارخانه عزیز در رده نوجوانان و پایین تر در سال های دور الان خودش را نشان داده است باید در اول از مربیان پایه قدردانی اساسی نمود.
خداوند تبارک وتعالی قدرتشان دهدکه برای مسلمانان ابرو واعتبار کسب کردند برای فوتبال دیگر هزینه نکنید چون نتیجه ای نمی گیریم هزینه هارا برای والیبال وبسکتبال صرف کنید از همه والیبالیست ها ممنونیم افرین بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
میشه این همه دین و مسلمونی رو تو همه چیز دخالت ندی دوست عزیز؟؟
ناشناس
| - |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
به مسلمانان چه ربطی داره؟
سال های دهه ۶۰ که بچه بودم. هر هفته شنبه ها چند ساعت تو صف روزنامه فروشی می ایستادیم تا یک دونه دنیای ورزش و یا کیهان ورزشی بخریم. که تو تمام صفحات والیبالش باخت سه بر صفر تیم های ایرانی مقابل سه غول ژاپن. کره و چین حسابی حالمون رو می گرفت. ولی الان خدا رو باید شکر کرد که علم والیبال در ایران نهادینه شده. تو این دوره اگه تیم جسور باشه کسب یکی از سه مدال دور از دسترس نیست. به امید خدا.
فوتبال فقط پول زیاد میگیرن وگرنه هیچ نداره نه باشگاهی نه آسیایی......فقط چون مردم دوست ش دارن ....مردم ایران چرا چیزهای رو دوست دارن که اصلا به درد نمیخوره!!!
فوتبال فقط پول زیاد میگیرن وگرنه هیچ نداره نه باشگاهی نه آسیایی......فقط چون مردم دوست ش دارن ....مردم ایران چرا چیزهای رو دوست دارن که اصلا به درد نمیخوره!!!
فوتبال فقط پول زیاد میگیرن وگرنه هیچ نداره نه باشگاهی نه آسیایی......فقط چون مردم دوست ش دارن ....مردم ایران چرا چیزهای رو دوست دارن که اصلا به درد نمیخوره!!!
اینا چون میدونستن میبازن بازی رو نشون ندادن !
چون معمولا تو این سالهای اخیر ایران ژاپنو سه هیچ میبره
هزاران درود بر شما باد نام ایران باید این طوری بدرخشد ونه با جنگ
عزیزان درسته والیبال کشورمون خیلی پیشرفت کرده،ولی معمولا خیلی خوب مسابقات رو شروع میکنن وما تا میخوایم یه کم خوشحال بشیم ، چند تای اخر که سرنوشت سازه رو خراب میکنن!!ولی بازم جای شکرش باقیه، تو کشور گل وبلبل ما این جوان ها اینقدر پیشرفت کردن بازم جای تقدیر و تشکر داره.
حیف بود باید برزیل را هم شکست میدادیم چون پیروزی در چنگ بچه ها بود تا با 6 پیروزی پیاپی قدرت خودشون رو به جهان دیکته میکردند با کمی دقت شدنی بود حیف
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار