بازدید 6072

خریداران واقعی خودرو با مشتری نما‌ها همسو نشوند/ اعلام مهلت برای پرداخت مابه التفاوت خودرو‌های توقیف شده در گمرک

طی یک سال گذشته و با اتفاقاتی که در حوزه واردات خودرو رخ داد و به جهت مشکلات فنی سامانه ثبت سفارش از ترخیص خودروها جلوگیری شد ، مشتریان و افرادی که اقدام به پیش ثبت نام کرده بودند در تجمعاتی اعتراض خود را به توقیف خودروها ابراز کردند حال آنکه تعدادی از دلالان و مشتری نماها در این بین اقدام به تهیه فیلم از این تجمعات برای رسانه های معاند کردند که این موضوع مشمول ماده 698 قانون مجازات اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 09 June 2019

طی یک سال گذشته و با اتفاقاتی که در حوزه واردات خودرو رخ داد و به جهت مشکلات فنی سامانه ثبت سفارش از ترخیص خودروها جلوگیری شد ، مشتریان و افرادی که اقدام به پیش ثبت نام کرده بودند در تجمعاتی اعتراض خود را به توقیف خودروها ابراز کردند حال آنکه تعدادی از دلالان و مشتری نماها در این بین اقدام به تهیه فیلم از این تجمعات برای رسانه های معاند کردند که این موضوع مشمول ماده 698 قانون مجازات اسلامی است.

به گزارش تابناک اقتصادی، از سال گذشته، بخاطر تحریم و جنگ اقتصادی و موضوع تخلف و هک شدن سامانه ثبت سفارش،دولت واردات خودرو را ممنوع اعلام کرد و از ترخیص خودروهای که در گمرک بود، جلوگیری بعمل آمد.

این موضوع باعث نارضایتی مشتریانی شد که وارد کنندگان را متعهد به تحویل خودروی پیش ثبت نام شده ای که هزینه آن را پرداخت کردند، می دانستند و البته که این خواسته بجا و به حقی بود.

از طرفی وارد کنندگان خودرو نیز که این دستگاه ها را پیش فروش کرده بودند، نتوانستد آنها را ترخیص کنند و شرمنده مشتریان خود شدند و بارها نسبت به عدم ترخیص خودروها معترض شدند و خواهان آن بودند که دولت هر چه سریع تر این موضوع را حل و فصل کند.

از اواخر سال گذشته چندین بخش نامه در این خصوص صادر شد و قرار شد که خودروها هر چه زودتر ترخیص شوند، از طرف معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت نیز دو مقطع زمانی برای ترخیص خودروها مشخص شد ولی متاسفانه بخاطر مشکلات فنی سامانه سفارش این اتفاق نیفتاد .در نهایت با تصمیم مراجع ذی صلاح ، ترخیص خودروها منوط به پرداخت مابه التفاوت از طرف مشتریان به مراجع قانونی شد و این در حالی است که مردم و مشتریان از این شرایط راضی نبودند و طی یک سال گذشته بارها نارضایتی خود را نسبت به این موضوع نشان داده و چند مرتبه نیز اقدام به برگزاری تجمعات در مناطق مختلف کردند.

متاسفانه اعتراضات این خریداران خودروهای پیش ثبت نام شده به محلی برای سوء استفاده گروهی از دلالان و مشتری نماها تبدیل شد که با ضبط فیلم و تصاویر از این اجتماعات خوراک خبری برای رسانه های معاند تهیه می کردند حال آنکه طبق ماده 698 قانون مجازات اسلامی این اقدام موجب تشویش اذهان شمرده شده و فرد مرتکب آن مجرم محسوب می شود.

در این بین اما باید به سه نکته اساسی توجه شود؛ چنین تصمیمی به دلیل شرایط اقتصادی از طرف دستگاههای ذی صلاح اتخاذ شده و هم مردم و هم وارد کنندگان خودرو باید به آن احترام بگذارند.

نکته دوم که علی الخصوص مشتریان باید به آن توجه کنند این است که مراجع زمان مشخصی را برای ترخیص این خودروها مشخص کرده و اگر مشتریان با شرکت های وارد کننده همراهی نکرده و مبلغ مابه التفاوت را پرداخت نکنند، زمان از دست خواهد رفت.

به گفته مقامات مسئول قیمت این خودروها با نظر سازمان حمایت اعلام شده و دستگاه مربوطه زمان مشخص را برای پرداخت مابه التفاوت و ترخیص اعلام کرده و بر این اساس مشتریان تا اواسط تیر ماه مهلت دارند مابه التفاوت را به شرکت های وارد کننده خودرو پرداخت کنند، در غیر این صورت شرکت ها با ارسال اظهارنامه به درب منازل اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد می کند و اصل پول و سود بر اساس قرارداد اولیه به مشتریان عودت داده می شود.

نکته سوم این است که وارد کنندگان برای تامین رضایت مشتریان اقدام به پرداخت سود مشارکت و هدیه وفاداری به مشتریان به پاس صبوری طی یک سالی که به واسطه تصمیمات سیاستگذار نتوانسته اند خودروهای آنان را تحویل دهند، کرده اند.

مسئله دیگری که باید به آن توجه شود این است که شرکت های وارد کننده اعلام آمادگی کرده اند که در صورت کاهش مبلغ مابه التفاوت از سوی مراجع ذی صلاح، آن را به مشتریان برگردانند.

به هر روی شرایط پیش آمده مطلوب واردکنندگان خودرو نبوده و آنان نیز از وضعیت پیش آمده که موجب شده نتوانند تعهدات خود نسبت به مردم را ایفا کنند، ناراضی هستند.

پرداخت مابه التفاوت به حساب بانک مرکزی خواهد بود و شرکت های واردکننده نیز تسلیم تصمیم مراجع قانونی شده اند، مشتریان نیز باید به این نکته توجه کنند که حتی در صورت پرداخت مابه التفاوت قیمت خودرویی که تحویل می گیرند در بازار بیشتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
دلار رو بکنید ۴۲۰۰ تمام مشکلات حل میشه
اینکه خود وارد کننده با تاخیر و عدم اجرای تعهداتش موجب تشویش اذهان عمومی شده جرم نیست؟ ملتی که می خواهند ظلمی که در حق آنها ورا شده است را آشکار کنند، مجرم قلمداد می کنید؟
چقدر گرفتی این مطلب رو بنویسی؟!!!!! ادعای رسانه آزاد داری بعدش؟
آفرین. همین فرمون برو! مثل صدا و سیما جمهوری اسلامی تو هم مخاطبانت هر روز و هر روز بیشتر میشه به امید خدا.
چقدر گرفتی ؟؟؟!!!!!
پول مرذم رفته هوا بعد اینجا تهدید هم میشن . خدا از سر تقصیرات شما نگذره
قیمت خودرو باید با درآمد مردم متناسب باشه وگرنه خریدار واقعی وجود نخواهد داشت اگه خودروسازان خلاق و توانایی دارند همه تولیداتشان را صادر کنند حداقل به نفع اقتصاد کشور هم خواهد بود
مرجع ذی صلاح به چه حقی تصمیم گرفته جنس فروخته شده رو گرون تر بفروشه به مردم....
این کلیپایی که میبینیم از مشتری‌های ماشین وارداتیا نشون میده خیلیاشون دلالن و به طمع سود بیشتر دارن اعتراض میکنن نه اینکه حقشون رو بخوان.
دو سال پیش به خاطر اختلاف قیمت ده میلیونی ماشین با بازار اقدام به پیش خرید ماشین کردیم. این درسته ک الان بابت اون ماشین باید دویست میلیون اضافه تر پرداخت کنیم؟؟
برای کوتاه کردن دست دلالها از بازار خودرو باید شرایط رو طوری کنند که خریدار تا دو سال حق فروش خودرو رو نداشته باشه برید تو سایتها نگاه کنید دیروز پیش فروش دنا اتوماتیک بود همون روز حواله این خودرو رو به قیمت 100 میلیون تومن گذاشته بودن تو سایتها کاری کنید کسی خودرو رو بخره که خودرو رو برای استفاده کردن میخواد نه سود و دلالی
ایا زمان ان نرسیده که راستگو و ازاده باشیم
اولا که مهلت پرداخت مابهالتفاوت 9 ماه پس از ترخیص هستش و شرکتها با سپردن تعهد خودروهارو ترخیص میکنن پس نگرانی در مورد از دست دادن وقت وجود نداره و شرکتها حق فسخ یکطرفه قرارداد رو ندارن
وقتی کارخانه ، پژو 206 تحویل فوری را 90 میلیون می فروشد ، توقع دارید در بازار آزاد 50 میلیون تومان باشد؟!
تو این مملکت حرف حق هم بزنی میگن تشویش اذهانه عمومیه
قیمتها را برگردانید .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی