خوانده می‌شوید؛

نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟

نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟ به نظر شما، آیا اختیارات ریاست‌جمهوری در اوضاع کنونی در ایران، پاسخگوی تهدیدها و اتفاقات مهم پیش ‌روی هست؟ روحانی تا چه میزان از ظرفیت اختیارات کنونی‌اش استفاده کرده است؟
کد خبر: ۹۰۴۲۳۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 09 June 2019
|
15412 بازدید
|

درخواست رئیس‌جمهور برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری در این روزها بسیار بحث‌برانگیز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که روحانی در جمع روحانیون حوزه‌های علمیه، خواستار «اختیارات ویژه» برای مدیریت شرایط فعلی ـ که او نامش را «جنگ اقتصادی» گذاشت ـ شد و گفت: «همان گونه که در جنگ هشت ساله اختیارات ویژه‌ای را از امام راحل گرفته و توانستیم جنگ را اداره کنیم و حتی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم، امروز هم به چنین اختیاراتی نیاز داریم.»

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم در توجیه درخواست رئیس‌جمهور برای افزایش میزان اختیارات رئیس‌جمهور، با بیان این‌که شرایط امروز بسیار پیچیده شده است،‌ اظهار داشت: امروز فشارهای خارجی روی کشور زیاد شده و همین امر بر مسائل اقتصادی و تجاری سایه افکنده است؛ بنابراین، اداره کشور در این شرایط نیاز به تمرکز،‌ مدیریت و تصمیم‌گیری صریح و صحیح دارد.

پر واضح است که چنین درخواست مناقشه‌برانگیزی، محل جدال فراوانی بین مخالفان دولت و حامیان آن خواهد شد. اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم.


* نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟
*به نظر شما، اختیارات ریاست‌جمهوری در اوضاع کنونی در ایران، پاسخگوی تهدیدها و اتفاقات مهم پیش‌ روی هست؟

*روحانی تا چه میزان از ظرفیت اختیارات کنونی‌اش استفاده کرده است؟

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱۰۵
انتشار یافته: ۴۱۰
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
باید همه اختیارات اجرایی کشور دست رییس جمهور باشه و اگه امکانش نیست این پست حذف بشه خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اقدامات و خدمات دولت:
رساندن قیمت پیاز به مرغ
رساندن قیمت مرغ به گوشت قرمز
رساندن قیمت گوشت قرمز به قیمت گوشی
رساندن قیمت گوشی به قیمت ماشین
رساندن قیمت ماشین به قیمت خونه
رساندن قیمت خونه به قیمت کارخونه
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فکر نکنم تاثیر زیادی داشته باشه! در همین گرونیها دیدیم! برای گرونی نمیتونست کاری کنه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درتاریخ ۱۸ تیرمهلت دوماهه ایران به اروپا برای اجرای اینستکس(نه برای غذاودارو بلکه تبادل درامدنفت) تمام میشه از۱۹ تیر قیمت دلار یا حوالی ۱۰ یا تا۱۱هزارتومان خواهدبود یا بالای ۱۵ هزارتومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
الان یعنی مثلا نظر ما مهمه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
الان اختیار بانک ها دست کیست؟؟؟ پس چرا مشکل ارز و طلا و خودرو و مسکن حل نشده؟؟؟؟

مدیریت نا کارآمد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هر کاری حتی احداث یک جاده یک کیلومتری اول تجربه . دوم برنامه سوم مسولیت . چهارم اختیار و بودجه میخواهد . برای اداره یک کشور بزرگ پر واضح هست که رییس جمهور بخاطر تعهدی و وعده ای که در انتخابات بمردم داده است باید اختیار بیشتر داشته باشد . کلا قلنون اساسی بعد از بازنگری این موارد را نادیه گرفتند حالا چه علتی داشت باید از قانون نویسان همان دوره باید سوال کرد . چرا اینقدر دست رییس جمهور باز نیست فقط پاسخگو گرانی هست نه سیاست گذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درصورتی کشور پیشرفت خواهد کرد که نظر ملت، حاکمیت، دولت ، مجلس ، نیروهای نظامی و فراقانونی و همه و همه یکی بشود و آن پیشرفت و آبادانی کشور باشد. این اتفاق هم فقط و فقط در صورتی خواهد افتاد که همه اینها با ملت روراست باشند. در غیر این صورت اختیار بیشتر داشتن یعنی نابودی بیشتر کشور.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگه این حرف رو احمدی نژاد میزد جای گله نبود ولی حسن روحانیخودش متخصص حقوق اساسی که نزدیکترین رشته آشنایی با مسئولیت ها و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات کافی هست منتهی اجازه استفاده از اختیارات داده نمیشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
با این وضع تحریم های سخت وضع در آمد دولت اصلا با قانون بودجه همخوانی ندارد و وضعیت جنگی است پس بایستی اختیار کامل داد و مسئولیت هم خواست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگه احمدی نژاد این حرف رو میزد جای گله نبود ولی حسن روحانی خودش متخصص حقوق اساسی که اتفاقا نزدیکترین رشته و مرتبط ترین رشته تحصیلات عالیه به مسئولیت های سیاسی و اجرایی به حساب می آید این حرفاها حرفای خاله زنگی است. یا سوادش الکی و پولکی هست و یا حرفاش برای فرار به طرف جلو ... چیز دیگه ای محال وجود داشته باشه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
شاید اختیارات رئیس جمهور کم هست که این مشکلات پیش آمده ولی در خصوص این رئیس جمهور باید کم کم اختیاراتش رو اضافه کنند و بعد نتیجه رو ببین تجربه در مورد روحانی اینو میگه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ایشون اول توضیح بده با اختیارات فعلیشون غیر از دادن کارانه های چند صد میلیونی یه پزشکان چه کار دیگری کرده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اقتصاد که دست دولته، وضعش اینه! اتفاقا ما خیلی خوشحالیم که بخشهایی از کشور دست دولت نیست وگرنه الان موشکها رو هم فروخته بودن به آمریکا و برادران تروریست آمریکایی داشتن میزدن روی شونه ما و میگفتن تندتر برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منظور رییس جمهور اینه که رئیس جمهور هیچ تصمیم مهمی رو نمی تواند به شخصه بگیرد و باید شورا های مختلفی درباره آن تصمیم بگیرند . مثل شورای انقلاب فرهنگی شورای امنیت ملی شورای پول و بانک شورای ... و از این جهت حرفش منطقی است . البته باید دید در قانون اساسی چه قدرتی به رییس جمهور داده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
میخواد بگه اگه نتونستی کاری بکنه تقصیره نداشتن اختیاراته. همون برجامت بس بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من کاری ندارم اختیارات رییسجمهور کمه یا زیاده
سوالم اینه که اگه کمه و دولت اختیار زیادی نداره و بودجه دستش نیست و فلان، چرا در دوران احمدی نژاد همه چیز تقصیر او و دولتش بود؟
من اصلا از احمدی نژاد خوشم نمیادا، ولی این سوال شده واقعا برام
اگه اختیار نداره رییس جمهور، چرا به اون فحش دادن؟ اگه همه چیز دست رییس جمهوره و میتونه این همه خرابی به بار بیاره، چرا اینا میگن اختیارات کمه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آقا سوال سر این نیست که کمه یا زیاده این اختبارات
سوال اینه که رییس جمهور با اختیاراتی که داره چه کرده تا برسیم به اختیاراتی که نداره
یعنی واقعا بیان بگن رییس جمهور فلان کار رو به این نقطه رسونده ولی از اینجا به بعدش اختیارات لازم رو نداره تا ما کفن پوش بریم دم مجلس که بقیه اختیارات رو هم بهش بدن! ولی کو؟ رییس جمهور کجا گیر کرده که کمبود اختیاراتش مانع از شکوفایی کشور شده؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ظرفیت قانون اساسی همین است و اگر نیت خیری هست باید تغییر کند باید توازن قوا وجود داشته باشد و هرکس نسبت به مسولیتش پاسخگو باشد
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات رئیس جمهور شامل ریاست هیئت وزیران،رئیس شورای امنیت ملی، رئیس شورای عالی فضای مجازی،،سازمان انرزی اتمی از معاونت های تحت امر ریاست جمهوری می باشد،اختیار بودجه نهاد های امنیتی و سیاسی و انتظامی از قبیل مجلس و قوه قضائیه و نیروی انتظامی و ... با دولت است، تصویب اعتبار نامه سفرا و تعیین سفیران ایران در سایر کشورها و سیاست های کلی اقتصادی و در مرتبه بالاتر سیاست های نظام با هماهنگی رئیس جمهور اجرایی میگردد،، تعیین کلیه استانداران و فرمانداران که در خط مقدم اجرای سیاست های اقتصادی و عمرانی کشور هستند با نظر مستقیم ریاست جمهوری صورت میپذیرد، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس جمهور است،،تعیین ریاست عالی ترین دستگاه ناظر بر سیستم مالی و اقتصادی کشور (بانک مرکزی) به عهده رویس جمهور است،ریاست شورای بازنگری قانون اساسی با رویس جمهور است، رئیس جمهور کنونی در مجلس خبرگان
رهبری عضویت دارد، سازمان محیط زیست از حوزه های معاونت ریاست جمهوری می باشد،، رئیس سازمان برنامه و بودجه با نظر مستقیم رویس جمهور انتخاب میشود و... . آقای روحانی بیاد بگه تو این حوزه ها چه گلی به سر مردم زده که اختیارات بیشترم میخواد.مدیونی چاپ نکنی چون خیلی از مردم اختیارات رو نمیدونن و فقط تحت جو حرکت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ما مردم عوام هستیم و هر حرفی می زنیم از یک بعد و یک دید هست ولی کسانی که ما رو توجیح و تشویق می کردن که به روحانی رای بدهید و اتفاقا اقتصاددان هم بودن الان حرف دیگه ای دارن

و اون هم اینه که اگر این اختیارات رو چوب خشک هم داشت وضعیت بهتر از این بود .

دوما اینکه در طول چهل سال انقلاب بیشترین اختیارات رو حسن روحانی داشته .

سوما اینکه باید دید با اختیاراتی که داشته چه گلی به سر کشور و مردم زده که با اختیارات بیشتر می خواهد گل چه گل کنه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فرافکنی.
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
به ناکارآمد اختیار زیادی دادن خسارت بار تر است
ضمنا هیچ رییس جمهوری حتی ترامپ اختیارات روحانی را ندارد
شش سال مجلس و قضاییه هم در اختیارش بود و مجلس همچنان هست
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ایشون خودشون باید وقتی می دیدن در امور مهم و واجب نمی تونن دخل و تصرفی داشته باشن، کنار برن و اعلام کنن!! هموین ترس یا حالا هر چی یعنی اینکه لیاقت اختیارات بیشتر رو ندارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
شما بهترین مربیهای دنیا رو برای تیم ملی بیار ولی اجازه تعویض بازیکن و انتخاب بازیکن و انتخاب سیستم و نوع تغذیه و اردو رو بهش نده.نتیجه میگیره؟اصلا میمونه؟اقای روحانی چرا مونده من در تعجبم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اين آقا تازه از راه رسيده بود كه خبر نداشت اختياراتش كمه كانديد نشه. طرف چهار سال رئيس جمهور بود نفهميده اختياراتش كمه دوباره كانديد شده بعد يه عده افتادن دنبالش كه چي ؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اقای دانشجو هنوز نمیدونی گرونی بخاطر تحریمه و تحریم بخاطر سیاستهای کلان که دست روحانی نیست؟تا این حد بی اطلاع؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات بیشتر میخاد؟؟؟؟؟برونذار چیزی بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
رئیس جمهور روش نمیشه بگه من هیچ اختیاری ندارم داره میگه اختیارات بیشتری میخوام
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
سال 96 بود که دولت مردم نجات داده بود از سل 96 دولت اختیارتش کم شده نتونسته کاری بکنه
ایشون در مورد ساخت ساز مسکن اختیارتش دست ایشون بوده کارنامه ارائه بدن بعد در مورد بقه اختیارت توضیح بدن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
رئیس جمهوری حاضر نیست تعطیلاتش رها کنه به داد مردم برسه همون بهتر محدوه بشه ایشون هیچگونه فعایتی ندارد حتی حاضر نیست خودش رو فعال نشون بده هرچند وقت یه بار میاد میگه این
مشکل تقصیر اینه اونه ایشون اگه اختیارات می خواد بیشتر اختیارات قوه قضایه می خواد که بتونه با
فامیل هاش مثل عراقچی ها فریدون ها بدون ترمز هر کاری خواست بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هرچند نظر ما مهم نیست اما روحانی کفایت یک رییس‌جمهور مقتدر را نخواهد داشت هر چند اختیاراتش رو هم زیاد کنند چون اگر میداشت تا حالا بروز داده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات رییس جمهور فرا جناحی و برای تمامی رؤسای جمهوری خواهد بود که در آینده خواهند آمد لذا باید تمام اختیارات اجرایی کشور اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دست رییس جمهور باشد. تقریبا قریب به اتفاق رؤسای جمهوری که تا به حال داشته ایم از نبود اختیارات کافی حرف زده اند.
فقط با کمی تأمل و بدون در نظر گرفتن اینکه رییس جمهور راستی است یا چپی ،وزارت دادگستری عملا در حد یک سازمان هماهنگ کننده بین قوه قضاییه و مجریه است ،چون قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه است .عملا بغیر از 18درصد ، بقیه بودجه فرهنگی کشور در دست وزیر ارشاد نیست.رییس جمهور فقط حق انتخاب افراد معرفی شده برای وزارت اطلاعات را دارد .وزیر دفاع عملا قدرت مشابه همتایان خود را ندارد .چون فرماندهی کل قوا با رییس جمهور نیست.رییس جمهور هم که در خیلی از مسائل باقیمانده ، داخلی و خارجی اختیارات محدودی دارد.در واقع ناخوداگاه یاد شعر مولوی می افتیم که گفت :
شیر بی یال و دم اشکم که دید
اینچنین شیری خدا کی آفرید.
متاسفانه رییس جمهور کشور ما در واقع به غیر از عنوانش ،به هیچ وجه همتای رؤسای جمهور دیگر نیست.در نتیجه کشورهای دیگر نمیتوانند روی حرف و قدرت او حساب کنند.
حال با توجه به اینکه رییس جمهور تقریبا قدرتی در حد معاون نخست وزیر دیگر کشورها دارد ،معاون اولش نیز به همان نسبت قدرت ضعیفی دارد.
به هر حال با توجه به اینکه شاید نشود کلیه این چارچوبها را تغییر داد بهتر است در هر دوره متناسب با نیازهای آن دور ه اختیاراتی به رییس جمهور داده شود .البته میتواند بصورت قانون در آید و هر وقت رییس جمهوری نیازی احساس کرد از مجلس در خواست ،و بر اساس در خواست رییس جمهور مجلس بررسی و تصمیم گیری شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نظام سیاسی کشور باید ارتقا پیدا کند
با ساختار فعلی کارها با سختی و آن هم برای رای گرفتن پیش می رود
چه رییس جمهور چه نماینده مجلس
هجبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قاعدتا همونطور که اسم نظام هم هست در نظام جمهوری غالب اختیارات باید با رییس جمهور منتخب مردم باشه تا خواست ملت محقق شه و با کوچکترین انحرافی از این خواسته ها مردم بتوانند مانع شوند.
اما با خواندن نظرها فکر کنم کشور ما قبل از دادن اختیار به هر شخص و نهادی به درک بیشتر از وضعیت کشور، مطالعه بیشتر، داشتن اراده بر تاثیر گذاری بیشتر بر
سرنوشت خود نیاز دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این که روحانی همچین چیزی خواسته یعنی مثلا تا حالا با پنجاه درصد توانش مملکت را داغون کرده؟!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هدف زدن دولت ضعیف و نا توان روحانی و تشکیل دولت حزب اللهی جوان است ،مردم را دست کم نگیرید ،پشیمان خواهید شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کلا اصلاح طلبا و جریان همراه، یاد گرفتن شکستاشون رو با جار وجنجال های مختلف لاپوشونی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
دوباره سال 98 شد و مثل سالهای 78 و 88 بهانه ها شروع شد. چرا در دیزی بازه ...
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
با سلام
منظور رئیس جمهور از اختیارات بیشتر کدام اختیار هست که در دست ایشان نیست؟؟
ایشون رئیس تمامی مراکز اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و ... هستند غیر از نظامی که در همه انها نمره مردودی گرفتند
ایا می خواهند اقتدار نظامی ما رو هم از بین ببرند
1400
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چرا این سال 1400 نمیرسه؟؟ یه بدبختی مثه من که اصلا به روحانی رای نداده برای چی باید زندگیم تحت تاثیر این همه بی تدبیری و رکود و تورم و... قرار بگیره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در جواب دانشجو باید گفت که می تونست و می تونه ولی خودش عمدا نمی خواد... کاملا مشخصه ملت رو ؟ر فرض کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مگه نظام‌شاهنشاهی هست که یک نفر همه قدرت در اختیارش باشه؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
به نظر میاد اون چیزی که بیشتر از کم یا زیاد بودن اختیارات مشکل زا است، تضاد اختیارات در بخش های مختلف نظام حکومتی است. به عبارتی بعضی از اختیارات رییس جمهور اختیارات بخش های دیگر هم هست و این باعث میشه که رییس جمهور به خوبی نتونه از این اختیارات استفاده کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چرا ۵ سال توانست تورم را کنترل کند ولی به خاطر اشتباه سیاست ارزی و بانکی اشتباه ان را خراب کرد؟
بیدار شو عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
باتوجه به اتمام ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران در۱۸ تیر که تقریبامقارن بامهلت تعیین تکلیف اف ای تی اف هست قطعاتااخرتیر تکلیف قیمت دلارمشخص خواهدشد:
سناریوی اول : انجام مذاکره وتسلیم شدن درمقابل شروط امریکا واروپا بویژه فرانسه ومتعاقب ان تصویب اف ای تی اف و حفظ برجام قیمت دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان تثبیت میشود
سناریوی دوم : ایران زیربارمذاکره و پذیرش شروط امریکاواروپانمیرود و اف ای تی اف رد شده و مرحله دوم خروج ازبرجام و غنی سازی بالای سه ونیم درصد اغازمیشود دراینصورت قیمت دلار بسرعت به بالای ۱۵ هزارتومان خواهدرسید البته درصورت وقوع درگیری قیمت بالاتراز ۳۰ هزارتومان خواهدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اون پنج سالي كه تورم رو كنترل كرد صداي همه اقتصاد دانها رو درآورده بود كه جامعه رو به ركود كشونده. اگه مدب زمان رفسنجاني تو مملكت كار مي شد و تورم رو كنترل مي كرد اونوقت بياين ادعا كنيد
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ناشناس 13:57 میشه علت این استلال هاتون رو ذکر کنید لطفاااا همین شماها هستید که به بازار سکه و ارز جو میدین مردم هم از ترس کم شدن سرمایشون هجوم میبرن به بازار ارز و سکه و مشکل رو بدتر میکنند خواهش میکنم ازتون تو فضای مجازی به عنوان کارشناس نظر غیرکارشناسانه ندید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
رییس جمهور محترم در حوزه هایی که اختیار داشتند تنها ثمره 6 سالشون نابودی بوده خدا رحم کنه که اختیارات بیشتری هم بهشون داده بشه!!!!
واقعا تنها راه حل در شرایط فعلی کنار رفتن رییس جمهور بی کفایت و یا استیضاح ایشونه.وقتی نمی تونن قسم جلالشون رو عملی کنند بهتره خودشون محترمانه کنار برن!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مثل اینکه متوجه نشدی ،عدم توانایی رئیس جمهور مستقیما با قدرت و اختیاراتش بستگی دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قسم جلاله بر اساس امار دولت قبل بود وقتی دولت قبل در امار دست برده باشد و خزانه خالی باشد ولی ان را علنی نکرده باشد ان قسم هم موضوعیت ندارد ضمنا شش سال کنترل تورم را فراموش نکن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
باکناررفتن رئیس جمهور مشکلی به مشکلات وهرج ومرج اضافه میشود.قانون ایراددارد وطرح بازنگری به همین دلیل است.همه روسای جمهوری پیشین ازمنتقدین ومخالفین شده اند.پس قانون ایراددارد
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من جزو کسانی بودم که به ایشان رای ندادم ولی در کشور ما در هر اتفاقی که میافتد مثل زلزله مثل سیل مثل اتشسوزی های بزرگ بزرگترین ضعف تعدد مراکز قدرت وتصمیم گیری بوده در صورتی که وقتی وزرارت خانه ای بنام وزارت کشور وحود دارد که طبق وظایف خودش باید تصمیم گیرنده اول وآخر در حوادث داخل کشور باشد عملا فقط تبدیل به یک تماشاچی میگردد ووقتی هم (با پوزش)گند زده میشود هیچ کسی مسئولیت قبول نمی کند نه تنها در شرایط بحرانی امروز بلکه حتی در شرایط عادی باید شرح وظایف مشخص باشد باید از دخالت هر صنف وگروه وسازمانی دراموری که مربوط به انها نمی باشد جلوگیری کرد چرا که درغیر اینصورت مجددا به همین جا میرسیم که قرار داریم یعنی هرج ومرج در تصمیم گیری وعدم مسئولیت پذیری .درنهایت اسیب جدی را متحمل میگردیم وبا بهای سنگین وغیر قابل جبران.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
والله علی العظیم اگر مشکلات کشور راه حل نداشت کاندید انتخابات ریاست جمهوری نمی شدم.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اسحاق جهانگیری : رونق شروع شده ، ما به همه ی خواسته هامون تو برجام رسیدیم، هجوم شرکت های ،
خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ، امریکایی ها گفتن چرا نمیاین هواپیماهاتون و ببرین؟ همه ی اینا چون رییس جمهور وقت گذاشت، هفته ای دو جلسه ی اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تورم زمان احمدي نژاد هم براي زمان تحريم ها بود اگه ايشون ادعاش مي شد بايد تو زمان تحريم ها بهتر از احمدي نژاد عمل مي كرد. نه اينكه كاري كرده كه همه مي گن خدا پدر
احمدي نژاد بيامرزه

در ضمن صبر كنيد دولت بعد بياد سركار تا معلوم بشه وضعيت خزانه اين دولت چطوره
ناشناس
| France |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تابناک عزیز وقتی نظرات امثال من را منتشر نمیکنی امثال حسین اقا اتوبان یکطرفه را گاز میدن!!!یادشون رفته شعار رو موشک نوشتن رو.یادشون رفته بقیه چیزایی که بخوام بگم سانسور میشه.خلاصه حسین خان دنبال عامل گرانی و تحریم مجدد میگردی به نگاه به اینه بنداز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مخالف
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من با اینکه به روحانی رای دادم با افزایش اختیارات این رئیس جمهور که نابودمون کردمخالفم.
اایشون باید استیضاح و برکنار بشن
ولی کلا رئیس جمهور باید همه اختیارات رو داشته باشه البته به
شرط انتخابات آزاد.
اگر نمیشه جمعش کنید خیال تودتون ما رو راحت کنید.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات ویژه در برخی موارد لازم است اما قطعا این اختیارات ویژه نباید به فردی داده شود که قابل اعتماد نیست و جاهل به امور ملی و بین المللی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فردی که از طرف مردم انتخاب می شود در شرایطی که انتخابات درست صورت بگیرد ،مورد اعتماد مردم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
پرچم المان،مردم ایران براساس منافع ملی و بین المللی انتخاب نمی کنن که بشه به انتخابشون اعتماد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
۱۳.۳۶
میدونه که بر اساس حلب روغن و کیسه برنج انتخاب میکنن ولی دوست عزیز اونها همیشه به کاندیدای شما رای میدن.اکثر مردم اینطوری رای نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هم باید مکانیزم انتخاب صحیح فراهم شود و هم مکانیزم واخواهی و سوال و جواب و حتی محاکمه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
به نظرم کار مناسبی است. البته در کنار آن اضافه کردن یک رسانه به نهاد ریاست جمهوری نیز کار پسندیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منفی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بک کانال تلویزیونی در اختیار وبرای دولت از اوجب واجبات است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منفی
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
میترسیم یه رسانه دیگه هم اضافه بشه راه نفس نداشته باشن زیر انبوهی از رسانه هاشون خدایی نکرده!!!خفه بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بنظرم باید اختیارات ریاست جمهوری بازتعریف شود و اختیار کافی در قانون برایش درنظر گرفته شود و بعد از تصویب انتخابات مجدد برگذار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بهتر است که قانون اساسی به نفع جمهوریت تغییر کند.
هانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
به نظر من ما مردم به ایشون رای دادیم و حتما باید اختیارات زیادی داشته باشن!! واقعا این یه چیز بدیهی هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات روحانی فراتر از توانش هست
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در یک انتخابات مردمی و شفاف حق با شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آلمانی در مورد فرانسه نظری نداری؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مگر مجلس و نهادهای دیگر انتخابی منتخب مردم نیستند؟
یا اون مردم با این مردم فرق دارند.
اگر فردی مثل احمدی نژاد رییس جمهور باشد بازم همین حرف را می زنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چون ما مردم رای دادیم اختیاراتش کمه، اصلا بنظرم سیستم رو کامل کنن و ما مردم رو انقدر پای صندوق رای نبرن ، راحتریم همچی خوبه ما که رضایت داریم هیچ مشکلی نیست
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چه می خوای بانوی!؟
انتخابات آزاد در فرانسه اشتباه بوده است!؟
فرض را بدین منوال بگذاریم، در انتخابات بعدی کمی تصحیح خواهد شد ویا حد اقل به تصحیح آن میتوان امید داشت .
ولی در مورد انتخابات خودمان صحبت کنیم که روز بروز بدتر شده است!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کلمه بانوی را به بشنوی لطفا
تغییر دهید.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
صحبت از اختیارات رئیس جمهور به طور عام هست نه اختیارات شخص حسن روحانی، دوستان لطفاً دقت فرمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات ریس جمهور قطعا باید بیشتر شود.مخصوصا منتخب یک ملت باید در سیاست خارجی هم نقشی داشته باشد و نیاز به وزیر خارجه موازی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ایشان از همین اختیارات هم استفاده نکردند و فقط شعار دادند حیف اون دو ساعت که تو آفتاب وایستادم وبهش رای دادم
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟