بازدید 33393
۸

آتش‌سوزی در ‏حرم حضرت معصومه (س)/ حریق مهار شد

آن گونه که اخبار رسیده نشان می‌دهد، این حریق در انباری به وقوع پیوسته که در حاشیه صحن اصلی حرم مطهر قرار دارد و محل نگهداری برخی اقلام از جمله کارتن‌هایی است که به عنوان زیرانداز در زمان برگزاری برخی مراسم‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ کارتن‌هایی که دچار حریق شدند.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 08 June 2019
تابناک اجتماعی -بر اساس اخبار رسیده، ساعاتی پیش بخشی از حرم حضرت معصومه (س) گرفتار حریق شد؛ حریقی که بیم سرایت آن به بخش‌های دیگر حرم می‌رفت.  

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که اخبار رسیده نشان می‌دهد، این حریق در انباری به وقوع پیوسته که در حاشیه صحن اصلی حرم مطهر قرار دارد و محل نگهداری برخی اقلام از جمله کارتن‌هایی است که به عنوان زیرانداز در زمان برگزاری برخی مراسم‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارتن‌هایی که دچار حریق شدند.

رویدادی که برخی منابع خبری، علت وقوع آن را بی احتیاطی یکی از زوار و پرتاب ته سیگار به داخل این انبار عنوان کرده اند؛ سیگاری که موجب آتش گرفتن کارتن‌های گرد آمده در انبار ملقب به اتابکی شده است. انباری که در زیر گلدسته‌های اتابکی در مجاورت ایوان آیینه واقع شده و بسیار به سازه اصلی حرم نزدیک است.

در پی این حریق، نیرو‌های آتش نشانی قم با حضور در محل حادثه، عملیات مهار و اطفای حریق را در میان شعله‌های آتش و دود غلیظ در دستور کار قرار دادند؛ تلاشی که یکی از اهداف آن جلوگیری از سرایت حریق به دیگر بافت‌های تاریخی حرم بود که بعضا به دلیل نوع مصالح به کار رفته، مستعد سوختن هستند.

 
محل تقریبی وقوع حریق در حرم حضرت معصومه (س)
محل تقریبی وقوع حریق در حرم حضرت معصومه (س)
 
حریق مهار شد

کریمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی قم به خبرگزاری صدا و سیما گفت: ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه امشب، خبر آتش سوزی در انبار کارتن حرم مطهر به اطلاع آتش نشانی رسید. وی افزود: نیرو‌های ما پس از اعلام حریق به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کردند که با تلاش آتش‌نشانان این آتش مهار شد.

وی گفت: علت و خسارات‌ وارد شده این حادثه هنوز مشخص نیست.
 
بر اساس گزارش های رسیده،‌ این حادثه خسارت جانی به دنبال نداشته و تنها بخش‌هایی از کاشی های انبار اتابکی و در‌های چوبی این بخش و قسمتی از فرش های گسترده شده در آن آسیب دیده اند.
 
هم اکنون نیرو‌های آتش نشانی در حال لکه گیری هستند و برق‌های این بخش از حرم نیز برای احتیاط بیشتر قطع شد.
 
 
حادثه هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشت

جواد بهشتی پور، مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه (س) در خصوص این حادثه به تسنیم گفت: لحظاتی پیش بخشی از صحن امام رضا (ع) جنب درب ۵ محل نگهداری کارتن پلاستیکی‌هایی که برای نماز استفاده می‌شد طعمه حریق شد؛ به احتمال زیاد نوسانات برق علت آتش سوزی بوده است.

وی افزود: آتش سوزی به سرعت توسط خادمین حرم حضرت معصومه (س) و مأمورین آتش نشانی مهار شد و هیچ گونه خسارت مالی و جانی برای حرم کریمه اهل بیت (ع) اهل بیت و زائران به همراه نداشت.
 
تعداد بازدید : 3859
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
اون کسی که اینکارو عمدی یا سهوی انجام داده باید هم مجازات شت هم خسارت بده
امیدوارم زودتر خاموش بشه
حیف شد !!!!
انصافا مگه میشه اتش سوزی هیچگونه خسارت مالی نداشته باشه
مطمئنا عمدی بود.
مشکوکه
طرف گفته هیچگونه خسارت مالی هم نداشته، باز خوبه کلا آتیش سوزی رو تکذیب نکرده، حتی اگر فرض کنیم تمام چیزهایی که در اتاق بودن هیچ ارزشی نداشتن باز هم درب چوبی ، کاشی کاری ها ، بخشی از سیم کشی و مواردی از این قبیل آسیب دیدن...
با سلام اولا کسی در حرم مجاز به کشیدن سیگار نیست . . موادی وجود دارد که اتش زا است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار