بازدید 5803

اردوغان: تحریم‌های آمریکا علیه ایران ظالمانه است

کد خبر: ۹۰۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 08 June 2019

رئیس جمهور ترکیه تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را یکجانبه و ظالمانه دانست و گفت: هرگز این تحریم‌های ظالمانه را نمی‌پذیریم و از اینرو بدنبال افزایش دوستی‌ها و همکاری خود با ایران هستیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از  مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی "رجب طیب اردوغان" با وی، متقابلاً عید سعید فطر را به دولت و ملت ترکیه تبریک گفت و افزود: گسترش روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند و تأثیرگذار در جهان اسلام، در توسعه ثبات و امنیت منطقه حائز اهمیت است.

رئیس جمهور اراده تهران برای همکاری‌های اقتصادی بین دوکشور و استفاده از پول ملی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

روحانی با ابراز تأسف از ادامه خونریزی‌ها و کشتار مردم در مناطقی همچون سودان، لیبی، یمن و افغانستان، گفت: ایران و ترکیه در کنار یکدیگر و با همکاری سایر کشورهای برادر و دوست خود می‌توانند به این روند تأسف آور و خطرناک خاتمه داده و مسائل و مشکلات منطقه و جهان اسلام را به خوبی حل و فصل کنند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه و تقویت امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر در منطقه هستند و توسعه روابط و همکاری‌های ما به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین بر ضرورت تلاش برای گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه تهران-آنکارا در بخش‌های مختلف بویژه تجاری و اقتصادی و استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری فی مابین تاکید کرد.

اردوغان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که منطقه و جهان اسلام با آنها روبرو است، افزود: ایران و ترکیه می‌توانند با گسترش تعاملات و همکاری‌های خود در مسیر توسعه ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را یکجانبه و ظالمانه دانست و گفت: هرگز این تحریم‌های ظالمانه را نمی‌پذیریم و از اینرو بدنبال افزایش دوستی‌ها و همکاری خود با ایران هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر