بازدید 89591

اظهارات ضد ایرانی کوبیاک و ماجرای عذرخواهی او

کد خبر: ۹۰۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 08 June 2019

اظهارات ضد ایرانی میشائیل کوبیاک درباره ایرانی‌ها با واکنش هواداران والیبال در این کشور روبرو شد تا جایی که طرفداران والیبال لهستان خواستار خط خوردن نام این بازیکن از لیگ ملت‌های اروپا شدند.

به گزارش ایسنا، سایت fakt نوشت میشائیل کوبیاک بازیکن تیم ملی لهستان که بار‌ها برابر ایران ظاهر شده و کاپیتان تیم ملی کشورش بوده در مصاحبه‌ای به شدت علیه ایرانی‌ها موضع گرفته است.

اظهارات ضد ایرانی کوبیاک و ماجرای عذرخواهی او

او که از باخت تیم باشگاهی‌اش در فینال جام باشگاه‌های آسیا برابر شهرداری ورامین ایران بواسطه اشتباه فاحش‌اش بسیار ناراحت بوده است، می‌گوید: ایرانی‌ها فکر می‌کنند خونگرم‌ترین و بهترین مردم هستند و ما بدترین. ولی من معتقدم آن‌ها بدخواه و … هستند. … آن‌ها مردمی عادی هستند. … من به ایران نخواهم رفت. هر وقت با آن‌ها بازی داریم درگیری‌ها و توهین‌ها شروع می‌شود. بازیکنان ایرانی همیشه زیر تور به من توهین می‌کنند، ولی آن‌ها کوچک هستند و برای من دیده نمی‌شوند.

او درباره عبادی‌پور که در لیگ لهستان بازی‌های خوبی ارائه داد، گفت: عبادی‌پور اوکی است؟ او چگونه باید برخورد می‌کرد وقتی برای بازی به اینجا آمد؟

بعد از انتشار این گفتگو، مسئول fakt این گفتگو را حذف و اعلام کرد که به درخواست شخص کوبیاک این گفتگو را حذف کرده است. اما برخی از جملات ضد ایرانی این بازیکن در سایر رسانه‌ها بازنشر شده است.
بعد از انتشار این صحبت‌ها، هواداران و کاربران لهستانی به شدت علیه کوبیاک موضع گرفته و عنوان کردند این بازیکن ادب را رعایت نکرده است و باید از تیم ملی لهستان خط بخورد و نباید در لیگ ملت‌ها بازی کند.
به نظر همین واکنش‌ها هم باعث شده تا کوبیاک درخواست کند تا این مصاحبه در سایت‌های لهستانی حذف شود.

خواندن نامه عذرخواهی کوبیاک در ارومیه!
کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال رای نهایی خود را در پرونده شکایت ایران از بازیکن لهستان اعلام کرد.
چند روز قبل از شروع لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ بود که میشاییل کوبیاک، بازیکن شناخته شده و باتجربه تیم ملی لهستان اظهارات عجیب و غریبی را علیه والیبال ایران عنوان کرد. صحبت‌های او که حتی به نحوی توهین به مردم ایران هم بود، با واکنش تند ایرانی‌ها مواجه شد. به نظر می‌رسید کوبیاک از اتفاقاتی که در فینال جام باشگاه‌های آسیا رخ داده، ناراحت است.
این بازیکن لهستانی امسال در ترکیب تیم پاناسونیک ژاپن حضور داشت و در فینال برابر شهرداری ورامین قرار گرفت که در نهایت با شکست و نایب قهرمانی به خانه بازگشت. در پایان این مسابقه کوبیاک با بازیکنان ایرانی درگیری لفظی پیدا کرد.

اظهارات ضد ایرانی کوبیاک و ماجرای عذرخواهی او

بلافاصله با تصمیم فدراسیون والیبال و البته با دستور داورزنی، ایران تصمیم گرفت به جای پاسخ دادن به اظهارات کوبیاک از او به کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون جهانی شکایت کند. در این میان فدراسیون لهستان هم که از کوبیاک شاکی بود، آرایی را علیه بازیکن خودی صادر کرد.
بر این اساس خود لهستانی‌ها کوبیاک را به ۶ جلسه محرومیت محکوم کردند؛ اگرچه پیش‌بینی می‌شد که این بازیکن در هفته‌های دوم و سوم لیگ ملت‌ها به میدان نرود.
امروز هم کمیته انضباطی FIVB رای خود را پیرامون پرونده شکایت ایران از کوبیاک اعلام کرده است.
بر اساس این حکم که به خاطر اظهارات ناشایست کوبیاک صادر شده، این بازیکن لهستانی به واسطه نقض قوانین انضباطی FIVB به محرومیت ۶ جلسه‌ای از هفته‌های سوم و چهارم لیگ ملت‌ها محکوم شده است. فدراسیون جهانی همچنین اعلام کرده که درخواست تجدیدنظر از سوی کوبیاک و فدراسیون لهستان هم به رسمیت شناخته نشد.

تنها تفاوت آرای فدراسیون جهانی با رایی که فدراسیون لهستان داده بود، این است که میشاییل کوبیاک از هفته‌های سوم و چهارم محروم شده است. این در حالی است که لهستانی‌ها بازیکن خود را در هفته‌های دوم و سوم محکوم کرده بودند. بدین ترتیب کوبیاک حداقل ۹ بازی در لیگ ملت‌ها از ترکیب تیم ملی کشورش دور خواهد ماند و فقط می‌تواند در هفته پنجم یا پایانی به ترکیب تیمش بازگردد.

اما نکته کلیدی در حکم کمیته انضباطی FIVB در بخشی است که چنین موردی عنوان شده است:
«کمیته انضباطی FIVB به شدت توصیه کرد که فدراسیون والیبال لهستان، کوبیاک را وادار به نوشتن نامه عذرخواهی کند. این نامه باید در طول بازی بین لهستان و ایران در طول هفته سوم لیگ ملل والیبال، خوانده شود.»
با این وضعیت به نظر می‌رسد با اینکه کوبیاک هفته آینده به ایران نمی‌آید، اما احتمالا نامه عذرخواهی او در حضور تماشاگران ایرانی در ارومیه خوانده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۱۰
بد نيست كمي هم ما ايراني ها از مردم لهستان بياموزيم كه به بازيكن خودشان اجازه ندادند به كشور غريبه اي توهين كند و در كار نادرست از او حمايت نكردند بلكه اعتراض كردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
از کی بیاموزیم که به دیگران احترام بگذاریم؟ رهبران جامعه که دایم در حال رجز خوانی و مرگ بر این و انند.
حق با بازیکن لهستان است ، از حق نگذریم ایرانی ها به خودشان هم رحم نمی کنند . خیلی مردمان بدی شده ایم >
مقایسه کنید حمله کاربران ایرانی را به مسی
بنده خدا دروغ نگفته که. خداییش الان ما ایرانی جماعت چی داریم ؟ فرهنگ ؟ اعصاب ؟ احترام اجتماعی به هم نوع و حتی به حیوانات ؟ عدم دروغ گویی ؟؟؟؟؟ از صبح که بلند میشیم تو فکر این هستیم چجوری کلاه برداریم و چطوری کلاه خودمونو دو دستی بچسبیم. تابی اگه جرات داری منتشرش کن.
آفرین به لهستانی ها و فدراسیون والیبال کشورمان که قانونمندانه برخورد کرد و احمال نکرد.
کوبیاک بدذات نیست. مغرور است و رفتارهای بچگانه دارد. نگاه ما باید به این قضیه از سر بزرگی باشد، مانند مردم لهستان که از رفتار او رضایت نداشتند و نخواستند فقط از سر وطن دوستی طرف او را بگیرند. بازیکنان ما هم باید از حاشیه های زیر تور کم بکنند.
دو کلمه هم از مادر عروس
مستفیض شدیم استاد
پیشنهاد می کنم با چاپ عکس آورگان لهستانی جنگ جهانی دوم در ایران و توزیع گسترده آن بین تماشاچیان بازی ایران و لهستان و نمایش آن در حین بازی از سوی تماشاچیان ایرانی با تشویق گاها لهستان، از موقعیت پیش آمده استفاده گردد و ضمن یادآوری لطف ایران در طی آن سالها هزینه های پرداخت شده از سوی ملت و دولت ایران در آن مقطع به لهستانیها، ضمن شرمنده کردن بیشتر کوبیاک و رفع بیشتری فضایی که به ناحق پدید آورده، در جهت افزایش دوستی لهستان با ایران اقذام گردد.
توصیه کرده!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی