بازدید 2811

لایحه مالیات بر عایدی سرمایه هر چه زودتر نهایی شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قرار بود تا پایان خرداد ماه، لایحه جامع مالیات بر عایدی سرمایه از سازمان امور مالیاتی به وزارتخانه ارسال شود که من از آقای پارسا می‌خواهم این موضوع را با جدیت دنبال کند چرا که موضوع بسیار مهمی است.
کد خبر: ۹۰۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 08 June 2019

به گزارش فارس، فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: باید بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای پایدار تبدیل کنیم و این هدف قابل تحقق است.

وی افزود: سال گذشته شاهد تحقق 107 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به صورت نقدی و 109 هزار میلیارد تومان به صورت تهاتر بودیم و در ابتدا تصور نمی‌شد بتوان این میزان درآمد را محقق کرد اما با تلاش‌های مجموعه سازمان امور مالیاتی این هدف تحقق یافت.

وی با اشاره به انتخاب رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در ابتدا برای این سازمان، آقای پناهی را معرفی کردم اما به دلیل بداخلاقی‌هایی که صورت گرفت، با ریاست وی در سازمان مالیاتی موافقت نشد؛ متأسفانه عده‌ای فقط طریق تخریب، برای خود پله می‌سازند.

دژپسند با بیان اینکه تایید نشدن آقای پناهی برای من غبطه‌آور بود، گفت: مجبور شدم از آقای نوبخت خواهش کنم که بتوانیم از آقای پارسا در سازمان مالیاتی استفاده کنیم که خوشبختانه آقای پارسا تجربه خوبی دارد و من از وی می‌خواهم که کارهای گذشته را توسعه و تکمیل و ایده‌های جدید را اجرا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی وظیفه بزرگ انتقال اهرم حداکثر درآمد را دارد، گفت: ملاک ما اخذ مالیات حقه است و ما نمی‌خواهیم از کسی پول زور بگیریم. اگر می‌خواهیم درآمدها را بالا ببریم، حق نداریم مؤدیان خوش‌حساب را شکنجه کنیم.

*قانون صندوق مکانیزه فروش و ماده ۱۶۹ مکرر  کمک زیادیبه ما می‌کند

وی همچنین گفت: نظام جامع مالیاتی صرفاً تبدیل کار دستی به مکانیزاسیون نیست، بلکه باید راهی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی و هوشمندسازی نظام مالیاتی باشد. باید روابط فردی را از بین ببریم و سیستم‌های الکترونیکی با تمام ظرفیت خود کار کند که البته قانون صندوق مکانیزه فروش و ماده ۱۶۹ مکرر کمک زیادی به ما می‌کند.

دژپسند خطاب به رئیس جدید سازمان امور مالیاتی گفت: ما قرار گذاشته‌ایم که تا پایان دولت دوازدهم، مالیات الکترونیکی به معنای واقعی کلمه، محقق شود. الکترونیکی کردن، مقدمه هوشمندسازی نظام مالیاتی و در پی آن، هوشمندسازی اقتصاد کشور است؛ باید با روش‌های مختلف، فراریان مالیاتی را در تور بیندازیم که هوشمندسازی، یکی از روش‌های مؤثر در این حوزه است.

*افزایش درآمدهای مالیاتی با تکیه بر پایه‌های جدید، مورد حمایت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز است

وی افزود: ما در اقتصاد، رابطه بین مالیات و رشد را مطرح می‌کنیم به این صورت که اگر از یک بخش مالیات بیشتری بگیریم، این موضوع تأثیر منفی بر تولید می‌گذارد و باید توجه داشته باشیم که هر چه آبادانی کشور بیشتر باشد، درآمد حقه مالیاتی نیز بیشتر می‌شود. اگر نفت را به سمت فرآوری عمودی و افقی و زنجیره ارزش ببریم، شاهد افزایش پایه‌های مالیاتی خواهیم بود. افزایش درآمدهای مالیاتی با تکیه بر پایه‌های جدید، مورد حمایت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پایه مالیات بر عایدی سرمایه اظهارداشت: قرار بود تا پایان خرداد ماه، لایحه جامع مالیات بر عایدی سرمایه از سازمان امور مالیاتی به وزارتخانه ارسال شود که من از آقای پارسا می‌خواهم این موضوع را با جدیت دنبال کند چرا که موضوع بسیار مهمی است.

دژپسند با بیان اینکه برای رونق تولید، یک طرح جامع به ریاست‌جمهوری فرستادیم، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های این طرح بهبود فضای کسب و کار است که در این خصوص نیز برنامه جامعی را آماده و به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال کردیم که این برنامه در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل