بازدید 4906
۳

افراد غنی کمتر دچار فشار خون می‌شوند

کد خبر: ۹۰۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 08 June 2019
نایب رئیس کمیته ملی بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: با افزایش شاخص ثروت خانوار، کاهش فشار خون بالا مشاهده می‌شود. به طوری که طبق برآورد‌ها ۲۱.۹ درصد افراد غنی و ۳۰.۱ درصد افراد فقیر به فشار خون مبتلا هستند.

به گزارش وزارت بهداشت، باقر لاریجانی روز شنبه درباره بیماری فشار خون بالا افزود: تحصیلات نیز شاخص دیگری برای کنترل فشار خون است و با افزایش میزان تحصیلات فرد شیوع فشار خون بالا کاهش می‌یابد. شیوع این بیماری ۵۳.۲ درصد در بین افراد بی سواد و ۱۸ درصد در بین افراد با تحصیلات دانشگاهی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: با افزایش شاخص ثروت، افزایش درصد دریافت خدمات درمانی مؤثر در بیماران مبتلا به فشار خون بالا مشاهده می‌شود. در افراد با فشار خون بالا، ۳۹.۵ درصد از ساکنان در مناطق شهری و ۳۳ درصد از ساکنان در مناطق روستایی خدمات درمانی مؤثر دریافت می‌کنند.

تفکیک ابتلا به فشار خون در مردان و زنان

وی بیان کرد: بر اساس نتایج پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در سال ۱۳۹۵، میزان ۳۶.۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور دارای زمینه‌های فشار خون بالا هستند که از این افراد ۴۲.۲ درصد مرد و ۳۱.۱ درصد زن هستند. شیوع فشار خون بین ساکنان شهر‌ها بیشتر است و ۳۴.۱ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۳۷.۴ درصد از ساکنان مناطق شهری دارای زمینه‌های فشار خون بالا هستند.

معاون وزیر بهداشت افزود: علاوه بر این ۲۶.۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور یعنی حدود ۱۵ میلیون نفر مشکل فشار خون بالا دارند. از این جمعیت مبتلا به فشار خون بالا، ۲۷.۵ درصد زن و ۲۵.۲ درصد مرد هستند و ۲۷.۷ درصد در مناطق روستایی و ۲۵.۹ درصد در مناطق شهری ساکن هستند.

بی اطلاعی از فشار خون، عوارض بیماری را افزایش می‌دهد

نایب رئیس کمیته ملی بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بی اطلاعی مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری خود خطر عوارض این بیماری را افزایش می‌دهد. یکی از مهمترین اهداف پویش ملی کنترل فشار خون، آگاهی افراد مبتلا به این بیماری است.

وی ادامه داد: هدف پویش ملی کنترل فشار خون، افزایش آگاهی افراد از بیماری فشار خون است. همچنین در این برنامه هدف این است افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود مطلع شوند. زیرا درصد بالایی از افراد مبتلا به فشار خون در کشور از بیماری خود اطلاع ندارند. در کل ۵۶.۹ درصد از افراد با فشار خون بالا شامل ۴۷.۴ درصد مرد و ۶۴.۸ درصد زن از بیماری خود اطلاع ندارند.

لاریجانی بیان کرد: تنها ۵۵.۷ درصد از ساکنین در مناطق روستایی با فشار خون بالا و ۵۷.۴ درصد از ساکنین در مناطق شهری با فشار خون بالا از بیماری خود مطلع هستند. بی اطلاعی می‌تواند عوارض ثانویه بیماری فشار خون را تشدید کند. ۴۶.۲ درصد از زنان و ۳۲.۱ درصد از مردان دارای فشار خون بالا خدمات درمانی مرتبط با بیماری خود را دریافت می‌کنند.

افزایش شیوع فشار خون در کشور

معاون وزیر بهداشت گفت: شیوع فشار خون در کشور رو به افزایش است و بر اساس نتایج مطالعه‌ای که به بررسی روند شیوع فشار خون بالا در سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۵ پرداخته، شیوع فشار خون بالا در سال ۱۳۶۹ در زنان و مردان به ترتیب از ۱۰.۳ درصد و ۸.۸ درصد بوده و این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۲۹.۹ درصد و ۲۵.۳ درصد افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
ای پیرت بسوزه مادیات که درو فشار خون هم تاثیر دارد
حالا معلوم شد ثروت بهتر از علم است یا نه ؟
تازه فهمیدید پول سلامتی می آورد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی