بازدید 23220

برنامه‌ای تلویزیونی که با دریافت پول، هر شخصی را کارآفرین معرفی می‌کند/ اسپانسر همایش‌های میلیاردی شوید و مدرک کارآفرینی دریافت کنید

در اردیبهشت سال جاری، یکی از برنامه‌های اقتصادی تلویزیون، شخصی را به عنوان کارآفرین حوزه فرش به برنامه خود جهت گفت‌وگو پیرامون فرش ایرانی دعوت کرده بود. با آغاز صحبت‌های مهمان برنامه می‌شد پی برد که فرش ایرانی شاید بهانه‌ای است تا از آن طریق فرد دعوت شده به برنامه کسب و کار خود را معرفی و تبلیغ کند. وی در بخشی از صحبت‌های خود از افتتاح شعبه‌ای جدید برای کسب و کار خود در کشور قطر گفت.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 06 June 2019

برنامه‌هایی تلویزیونی که با دریافت پول، هر شخصی را کارآفرین معرفی می‌کند/ اسپانسر همایش‌های میلیاردی شوید و مدرک کارآفرینی دریافت کنیددر اردیبهشت سال جاری، یکی از برنامه های اقتصادی تلویزیون شخصی را به عنوان کارآفرین برتر حوزه فرش دعوت کرده بود که به زعم یکی از بازاریان معتمد حوزه فرش، این فرد زیاد در بین افرادی که کسب و کار آن ها به فرش مربوط می شود، شناخته شده نبود. این معتمد بازار فرش در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی گفت: بعد از پیگیری های بنده از یکی از مسئولین این برنامه، ایشان هزینه این برنامه را خودشان پرداخت کردند و شما هم اگر تمایل دارید می توانید با پرداخت این هزینه در برنامه حضور پیدا کنید!

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در اردیبهشت ماه سال جاری بود که یکی از برنامه های اقتصادی تلویزیون، یکی از کارآفرینان حوزه فرش را به برنامه خود جهت گفتگو پیرامون فرش ایرانی دعوت کرده بود. با آغاز صحبت های مهمان برنامه، می شد پی برد که فرش ایرانی شاید بهانه ای است تا از آن طریق فرد دعوت شده به برنامه کسب و کار خود را معرفی و تبلیغ کند.

وی در بخشی از صحبت های خود از افتتاح شعبه ای جدید برای کسب و کار خود در کشور قطر گفت. همچنین این مهمان برنامه در بخش دیگری از صحبت های خود، از سفرهای خود به سایر کشورها و موضوع تحقیقات بازار گفت و این موضوعات را به گونه ای بیان می کرد که گویا تنها کسب و کار وی انحصار این گونه کارها در فرش ایرانی را دارد. خلاصه موضوع این بود که این فرد که توسط مجری برنامه، به عنوان کارآفرین برتر فرش معرفی شد در طول برنامه به گونه ای صحبت می کرد که به تولیدکنندگان فرش که بیننده برنامه بودند، این گونه القا می شد که ایشان تنها صادرکننده فرش ایرانی هستند که می تواند فرش آن ها را با قیمت های بسیار بالا به فروش برساند و صادر کند.

برنامه‌ای تلویزیونی که با دریافت پول، هر شخصی را کارآفرین معرفی می‌کند/ اسپانسر همایش‌های میلیاردی شوید و مدرک کارآفرینی دریافت کنید

به هر صورت، دیدن این برنامه برای بینندگان آن پرسش های بسیاری را در ذهن ایجاد می کرد و زمان گذشت تا اینکه یکی از تاجران و بازاریان معتمد فرش پرده از راز این برنامه برداشت! وی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی گفت: من بعد از دیدن این برنامه به یکی از مسئولین این برنامه گفتم که این شخصی را که به عنوان کارآفرین برتر فرش معرفی کردید و کل برنامه او به مانند یک رپورتاژ بود در فرش ایرانی خیلی جایگاهی به آن صورت ندارد که شما برای ایشان آن جایگاه را در نظر گرفتید. این مسئول برنامه در پاسخ به من گفتند ایشان هزینه این برنامه را خودشان پرداخت کردند و شما هم اگر تمایل دارید می توانید با پرداخت این هزینه در برنامه حضور پیدا کنید!

صحبت های این معتمد بازار فرش نشان می داد که گویا پشت ماجرای دعوت از کارآفرینان به صدا و سیما و حضور در قاب تلویزیون داستان هایی نهفته است و این پرسش ها به ذهن متبادر می شد که برنامه های اقتصادی تلویزیون و به طور کلی صدا و سیما چگونه و به چه روشی این کارآفرینان حوزه های مختلف را به عنوان کارآفرین برتر شناسایی و برای حضور در برنامه های تلویزیونی انتخاب می کنند؟ آیا تلویزیون برای حضور این افراد در برنامه های خود از آن ها پولی دریافت می کند؟

این احتمال دریافت هزینه تولید برنامه از فرد و حضور وی به عنوان کارآفرین برتر با ماجرای حضور "ستاره، مربع ها" در تلویزیون تقویت می شود. "ستاره، مربع هایی" که حضور آن ها در برنامه های تلویزیونی در سال های اخیر انتقادات بسیاری را از سوی کارشناسان و حتی مراجع تقلید به همراه داشته است. تقریبا مدتی است که بخشی از اجرای همه مجری ‌های تلویزیونی، تبلیغ برای اپلیکیشن ‌های پرداخت مالی شده است. کارشناسان معتقدند که به دلیل مشکلات مالی و بودجه ای صدا و سیما، این نهاد برای تأمین هزینه ساخت برنامه ‌هایش رو به اسپانسر‌های جدید و نوظهوری آورده که از آن ها به عنوان"ستاره، مربع ها" یاد می شود و این اپلیکیشن های پرداخت مالی به عنوان اسپانسرهایی به ساخت برنامه ها کمک می کنند و در عوض برنامه ها بعد از شروع در خلال اجراهای خود برای این "ستاره، مربع ها" تبلیغ می کنند.

در گذشته نیز برخی از کارآفرینان پیشکسوت در مورد برخی افراد که به عنوان کارآفرینان برتر نوظهور خود را معرفی می کردند، هشدارهایی داده و معتقد بودند که مدارک کارآفرینی برتر این افراد نوظهور در تجارت، از همایش های میلیاردی بیرون آمده است که خود این افراد اسپانسر این همایش ها بوده اند! امروزه نمونه ‌های این همایش ‌ها هم کم نیستند؛ همایش ‌هایی که از سوی عده ‌ای تحت عنوان بخش خصوصی که البته تولیدکننده هم نیستند، بدون نظارت دستگاه‌ های متولی، برگزار می ‌شوند و متأسفانه، مقامات دولتی نیز به اسم حمایت از تولید، در این همایش ها حضور می ‌یابند.

این گونه همایش ها برای معرفی کارآفرینان، تولیدکنندگان و شرکت های برتر حتی بعضاً صدای برخی مسئولین را نیز درآورده است، از جمله این مسئولین می توان به نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد اشاره کرد که از نحوه ارزیابی شرکت‌ های برگزیده در این همایش ها اظهار بی اطلاعی و بیان کرده است که مشخص نیست معیار انتخاب این شرکت ‌ها چیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
متاسفانه واقعیت تلخی هست که وجود داره
پس اگر شنیدیم فلان کارشناس مسائل سیاسی با پرداخت پول در تلویزیون حضور پیدا کرده تا با ارائه تحلیل سیاسی خودش را معرفی و جا بیندازد ،نباید تعجب کنیم. یا مجری های مختلف تلویزیونی !!!
نا گفته نماند که ایده ، ایده ترامپی پولساز است.
البته اگر مردم دست از متوقع بودن خود بردارند و بگذارند مدیران این سازمان اقتصادی با پوشش فرهنگی ، کار خودشان را بکنند.
مدیران سیما میتوانند کاری کنند که صدا وسیما از شرکت نفت هم پول ساز تر شود.فقط کافیست دستشان را باز بگذارند.
این ایده به شکلی دیگر تا به حال در آموزش و پرورش هم جواب داده.
البته در هر دوی این موارد جای بسی تاسف است که از دست ما کاری ساخته نیست.
نقدی هم به سریالهای ماه رمضان انجام دهید کا تماما استرس زا و یاس و ناامیدی و زن پنهان داشتن را عادی نشان دادن و همه متاهلان در انتظار ازدواج مجدد و ....
اصلا سرسام‌میگرد ادم سریالها را که یادش میاییم
سریال کانال ۳ که یاد دهه پنجاه افتاده بودند و قلدری
سریال کانال۲ که یاس و ناامیدی
سریال کانال ۱ ادای سریال شهرزاد
اسفندیاری شبکه ملی رو تبدیل کرده به محل پول دراوردن .
متاسفانه همانطور که بارها دیده ایم عده این رسانه را رسانه میلی به جای ملی معرفی می کنند و واقعیت هم همین است. بسیاری از کالاهایی که در تلویزیون میلی تبلیغ می شوند اجناسی بسیار بنجل و بدرد نخور هستند تولیدکنندگان اجناس با کیفیت می دانند که محصولشان نیازی به تبلیغ ندارد مردم خودشان آنرا تبلیغ می کنند. من خودم یاد گرفته ام هر جنسی که در تلویزیون میلی ایران تبلیغ می شود به هیچ عنوان حتی یک ریال هم برای آن هزینه نکنم.
وضعیت صدا و سیما بسیار اسفناک شده است.
من یادم هست وقتی در زمینه ی مدیریت بازاریابی سایتی ایجاد کرده بودم . پس از دریافت نماد اعتماد چندین نفر با من تماس گرفتند که ما از شما مصاحبه می گیریم و در یکی از شبکه های تلویزیون پخش می کنیم منتها برای ۳۰ ثانیه در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳ میلیون تومان و برای مصاحبه اختصاصی حدود ۴ دقیقه در آن سال در آن برنامه استارت آپی مبلغ ۱۰ میلیون دریافت می کردند . و چندی بعد تعدادی از همکاران خودم رو در تلویزیون دیدم که با توجه به محدود بودن تخصص آنها دیده شدنشان در برنامه های تلویزیونی و حتی بعضا خانوادگی به عنوان کارشناس عجیب بود و متوجه پرداخت وجه به منظور برند سازی خودشان شدم. البته شاید ایرادی نداشته باشد منتها ایراد از صدا و سیمای ماست نه این بندگان خدای جویای شهرت.
یکی از وظایف تلویزیون تبلیغات هست و انجام این کار ایرادی ندارد.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
پدرجان این صدا و سیمای ملی هست نه تلویزیون خصوصی. کمی مطالعه و تفکر بد نیست
صدا و سیما به جای ساخت برنامه های بی محتوا و دعوت از مهمانان تقلبی برای کسب درامد، رابطه اش را با مردم باید اصلاح کند. اگر رابطه این رسانه با مردم تعاملی شده و اصلاح گردد دیگر نیازی به ساخت سریالها و برنامه های پر زرق و برق و پر هزینه برای جذب مخاطب نیست؛ برنامه های پر هزینه ای که ضمن آنکه بر مخاطبین این رسانه نیفزوده، چاره ای جز استفاده از ستاره مربعها و مهمانان تقلبی برای صدا و سیما باقی نگذاشته.
پول بدهيد بخود همين سازمان هم بهت مجوز كارآفريني مي دهند.
نشد در كشور كاري بكنيم كه منجر به كسب و كار دلالي نشود .
چند صباح ديگري تمام توليد كننده كان كارافرين محسوب مي شوند.
به اين دلايل در كشور رشدي صورت نخواهد گرفت
سلام و ادب
بنده در استان تهران آموزشگاه دارم که جهت معرفی آن اقدام به تبلیغات محیطی و نیز فضای مجازی نموده ایم. مدتی قبل فردی تماس گرفت و اعلام کرد در صدا و سیما کار میکند و با گرفتن مبالغی از ده میلیون تا بیست میلیون تومان میتواند در یکی از برنامه های کار آفرینی تلویزیون یک وقت برای من بگیرد که طی آن بعنوان کارآفرین برتر به معرفی خود و آموزشگاه بپردازم که بعنوان یک روش تبلیغاتی موثر مطرح میباشد. اختلاف قیمت هم بدلیل اعتبار شبکه ها و تعداد تکرار برنامه بود. لذا مسئله ای که در این مطلب اشاره شده کاملا عادی شده و توسط تلویزیون بصورت رسمی‌ در حال اجرا است. در واقع شما آنچه در برنامه های کار آفرینی میبنید به چشم تبلیغات و آگهی نگاه کنید و باور نکنید. با تشکر
صدا و سیما است و مال خودشان. به بقیه چه مربوطه؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
راست میگی. فقط موندم که چرا صدا و سیما با خودرو سازهای داخلی جوینت نمیشوند تا بهتر در آمد زایی بکنند
سلام .كاش فقط همينا بود.
سلام .كاش فقط همينا بود.جنس هاي با خواص دروغين كه صدا و سيما تبليغ ميكنه و برنامه واسشون ميزاره. نمونش دستگاه دفع آفات !!! رفع زيرش مو !!!
پس قبول دارید با پول میشه همه کار کرد؟
اینهمه نگید پول چرک کف دسته
متاسفانه در بیشتر همایشها و کنفرانسهایی که دعوتنامه فرستاده میشود چند مبلغ تعیین شده مبالغ کم برای حضور، بیشتر دریافت تندیس حضور، کمی بیشتر ملاقات با معاون وزیر ، و خیلی بیشتر دریافت جایزه ویژه و ملاقات حضوری با آقای وزیر
تو این مملکت هر کی تو هر زمینه ای از ورزش گرفته تا هنر و غیره اگه بخواد پیشرفت کنه باید به متولی اون رشته پول کلانی پرداخت کنه تا بتونه وارد اون بازار بشه
تو این مملکت هر کی تو هر زمینه ای از ورزش گرفته تا هنر و غیره اگه بخواد پیشرفت کنه باید به متولی اون رشته پول کلانی پرداخت کنه تا بتونه وارد اون بازار بشه
درسال ۸۶ گروهی از شرکتهای همکار و برنامه ساز تلویزیون که مجریان معروف هم جزو انان بودند نزد من امدند که مرا با پرداخت مبلغی بعنوان کار آفرین نمونه معرفی کنند ولی بدلیل درست نبودن موضوع با انان مخالفت شد لیست شرکتها رانیز بحمدلله دارند به همه سر میزنند. واقعا چه خبره تو این مملکت
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد این صدوسیمای میلی دیگه شور شو در اورده هر روز یک سوژه جدید ازش بیرون میاد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار