بازدید 8102

سقف حقوق مدیران دولتی به ۲۳ میلیون رسید؟

کد خبر: ۹۰۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 06 June 2019

بررسی مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ نشان می‌دهد، در حالی که برخی مدیران با افزایش ۳ میلیون تومانی حقوق رو به رو شده‌اند، سقف جدید حداکثر پرداختی از ۲۰ به ۲۳ میلون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس جدول زیر که جزییات افزایش حقوق برای تمامی حقوق بگیران بر مبنای مصوبه هیئت دولت (رشد ۱۸ درصدی) را نشان می‌دهد، حداکثرحقوق از ۲۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ افزایش خواهد یافت. البته این میزان پرداختی بعد از کسر مالیات ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تبدیل می‌شود.

بر مبنای مصوبه دولت، حداکثربگیران در سال ۹۸ از افزایش ۱۶ درصدی بهره‌مند شده‌اند این در حالی است که با مصوبه مجلس این افزایش حدود ۱۱ درصد بوده است.

بر اساس جدول منتشر شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، نکته جالب توجه این است که با مصوبه دولت عملا برخی مدیران دولتی توانسته‌اند از افزایش ۳ میلیون تومانی حقوق در سال ۹۸ بهره‌مند شوند.

گفتنی است، این مرکز معتقد است، دولت در مصوبه ۳۱ فروردین ماه خود عملا به مصوبه مجلس در خصوص افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق بی توجهی کرده است. تبدیل رقم ثابت به ضریب علاوه بر اینکه موجب نقض آشکار مصوبه مجلس شده، براساس محاسبه‌های ارائه شده، باعث از بین رفتن هدف قانونگذار و تکرار چگونگی افزایش حقوق‌ها در سنوات پیشین شده است. به عبارت دیگر افزایش سنواتی حقوق کارکنان در سال ۱۳۹۸ همانند سال‌های قبل تعیین و به رویکرد جدید مجلس بی‌توجهی شده است.

حاجی بابایی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در این باره گفت: متاسفانه اقدامات دولت در زمینه مصوبه مجلس بر پایه چه معجزه‌ای صورت گرفته است که هم افزایش حقوق ۲.۵ میلیون تومان و حقوق ۲۰ میلیون تومان ۱۸ درصد شده است؟ این ۱۸ درصد از کجا آمده است؟ علیرغم تصریح قانون با این تغییر و اجرای نادرست مصوبه ظلم بزرگی به حقوق‌های ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان شده است؟

وی افزود: چرا باید علیرغم تصریح قانون به حقوق یک جهادگر بازنشسته ۴۴۰ هزار تومان اضافه شود و به حقوق فرد دیگری ۵ میلیون تومان افزوده شود؟!

به گزارش تسنیم، بعد از مصوبه ۳۱ فرودین ماه هیئت دولت و تبدیل افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها به ضریبِ افزایشی؛ انتقاد‌های جدی از سوی نمایندگان در خصوص عدم اجرای کامل مصوبه مجلس در قانون بودجه مطرح شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
جای تأسف داره دریک کشور اسلامی اینقدر تبعیض
در سال انتخابات عوامی گری به اوج خود رسیده و متاسفانه خرد جمعی به باد رفته است.برادر من شما به جای انکه دنبال پیگیری ۱ میلیون بالا و پایین حقوق فلان مدیر باشی دنبال این باش که در غیاب درامد نفت دولت کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی خود را از کجا جبران می کند چون اگر برای ان پول چاپ کند تورم از ۱۰۰ درصد هم عبور خواهد کرد و ونزوئلا خواهیم شد و کار به جایی می رسد که با ۲۳ میلیون تومان به شما یک کیلو سیب زمینی هم ندهند.
کشور امام زمانی است یک عده در مجلس و دولت نشستند برای خودشان از بیت المال حقوق و مزایا تصویب کرده و طیب و حلال نوش و جان می نمایند. افزایش حقوق آقایان چند برابر حقوق دریافتی کسی که زیر پایشان را رفت و روب می کند و یا کالاها و محصولات مورد نیازشان را تولید می کنند.!!!!!
من کارمند بیمارستان دولتی هستمبعد از گذشت 40 سال از استقرار حکومت عدالت گستر اسلامی هنوز حقوق پایه ما 35درصد از اموزش پرورش هم کمتر است در حالی هم پایه لیسانس من در اموزش و پرورش نصف سال تطیل هستند کشیک شب ندارند ایام عید و تعطیلات رسمی سر کار نیستند و24ساعت در هفته کار می کنند و ما 44ساعت.اقای نوبخت ریاست مترم برنامه و بودجه و وزیر محترم بهداشت و درمان هم که دکتر هستند اهمیتی نمی دهند.
چرا حقوق های مدیران را بر مبنای شاخص های ارزیابی عملکردی تعیین نمیکنند . اگر مدیری عملکرد خوبی داشته باشد نیازی به سقف نیست . و اگرعملکرد منفی باشد حتی پرداخت یک ریال هم زیاد است . بطور مثال در صندوق های ورشکسته بر اساس چارت سر سازمانی بخشی به نام معاونت سرمایه گذاری ودرآمد وجود دارد . که بسیار تعجب بر انگیز است .صندوقی که ورشکسته است داشتن این واحد و مدیریت را برای چه میخواهد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این اقای حاجی بابایی تا به حال در باره یک مورد اختلاس در مجلس اظهار نظر نکرده که حالا گیر داده به کارمندان دولت قشری که بیشترین مالیات را میپردازد و بیشترین اسیب را از
تورم می بیند.
بعد از اینکه همه وسایل سه برابر شده بایستی حقوقها هم سه برابر میشد
برای اقای حاج بابایی کلاس بگذارید تا درک کند نمیتوان همزمان نیروی30 سال سابقه را با 3 سال سابقه دریک تراز گذاشت.واز جیب فتوت ایشان برای ارتقا حقوق های پایین تر اقدامی خلاف عدالت کرد.
یک نگاه اجمالی به درصد افزایش حقوق نشون میده مملکت رو کیا دارند اداره می کنند.
متاسفانه توي سازمان ها و شركت هاي دولتي فقط اعضاي هيات مديره و نورچشمي ها هستند كه حقوق هاي بالا و نجومي مي گيرند والبته دريغ از سر سوزن كارايي

خدايا كي قراره يه نفر از مسئولين به داد ما كارمندهاي عادی برسه
آخه چرا هيچ كس اين همه فساد باندبازي را نمي بينه؟!
خداوکیلی ما مردم خیلی ندیدبدید شدیم ... آقا مملکت خودشونه به ما چه اصلا که چقدر حقوق می گیرن ...من چیکاره هستم .. همین که می زارن ما تو مملکتشون باشیم و تا الان بیرونمون نکردن خدا رو شکر کنید ... آخه یکی بگه رعیت هم حق اعتراض داره .. ما باید فقط به وظایفمون درست عمل کنیم که دادن رأی و رفتن به تظاهرات هست.. به بقیشم کاری نداشته باشید.خودشون می دنن و مملکتشون...آقایان، خانم ها ما هیچ کاره ایم .. تمام شد و وسلام.
به مردم عادی که میرسه، یک و نیم به زور میدید
علی برکت الله تبریک به نمایندگان
دولت تنها هنگام همسان سازی حقوق بازنشسته با کمبود بودجه مواجهه است
ایکاش کسی هم مانند بعضی از قشر حقوق گیران که سفارش برا معیشت زندگی انها میشود و حقشان هم هست کسی هم بفکر معیشت ما بازنشستگان بود ( مخصوصا بازنشسشتگان قبل از 86 ) ولی افسوس که ما جزء فراموش شدگان هستیم
فقط به آقا امام زمان ع شکایت میبریم
علی برکت الله.
احسنت به مجلس با فانونش و احسنت به دولت با این اجرا کردنه قانونه مجلس. به زیبایی هرچه تمامتر با یک پوزخند از کنار قانون مجلس رد شد.
مدیران گرامی بخورید تا هست
کشور ما اسیر دست مدیران رانتیه و روش ها قدیمی و ناکارآمد.در شرایطی که کارگران شرکت ها در بدترین شرایط دستمزدی و فساد در شرکت های خصوصی بیداد میکنه آقایون برا خودشون حقوق های ۲۳ میلیونی تصویب می کنند.
پس قانون 7 برابر حداقل حقوق برای کیا اجرا میشه
به خدا این دولت باندانم کاریهاش اشک مردم را دراورد،یک جانبازجنگ تحمیلی با ان همه مشقت ودرد وداشتن فوق لیسانس وسه فرزند بزرگ ودانشجو وشهریه پرداز حالا که حقوقها اضافه شده سه میلیون ونیم دریافت میکند وفلان مدیر با همین تحصیلات وحتی کمتر وراحتی او درزمان جنگ و،،،،هم اکنون ۲۰ الی ۲۵ میلیون دریافت کند چون مدیر است البته این مدیربودن هم امتیازاتی برایش داره وبرای اقوامش بالاخره قیامتی هست وحساب کتابی این تذهبون به کجا دارید میروید به نظرمن به سمت جهنم میروید
مدیران حیف نان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار