بازدید 17325
۱

کاپیتان معروف؛ بهترین بازیکن والیبال جهان شد

کد خبر: ۹۰۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 05 June 2019

هفته اول لیگ ملت های 2019 به بهترین شکل ممکن برای ایران استارت خورد و با صدرنشینی هم به پایان رسید. شهر جیانگمن و 3 دیداری که شاگردان کولاکوویچ مقابل ایتالیا، چین و آلمان برگزار کردند، حالا در تاریخ والیبال ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در تاریخچه 7 ساله حضور ایران در لیگ جهانی و حالا لیگ ملت ها چنین اتفاقی سابقه نداشته که بلندقامتان با این قدرت مسابقات را آغاز کنند؛ اتفاقی که علاقه مندان به این رشته را به آینده امیدوار کرده و توقعات را بالا برده است.

بعد از اینکه برترین های هفته اول لیگ ملت ها در هر بخش معرفی شدند و ایرانی ها هم سهم عمده ای در این جدول داشتند، امروز صفحه اینستاگرام رسمی FIVB با انتشار فیلمی از عملکرد سعید معروف در 3 دیدار اخیر به میزبانی جیانگمن او را به عنوان بهترین بازیکن هفته اول معرفی کرده است.

 


مغز متفکر والیبال ایران که یک فصل را در ترکیب سیه نا در سری آ ایتالیا سپری کرد، به روزهای اوج بازگشته و یکی از عوامل کلیدی موفقیت ایران در شروع لیگ ملت ها بوده است.

طبق آمار هم بهترین پاسور مسابقات در پایان هفته اول سعید معروف، کاپیتان موفق تیم ملی ایران بود. معروف عملکرد درخشانی در هفته اول از خود به جای گذاشت و توانست با میانگین 13 پاس منجر به امتیاز در هر ست، بالاتر از دیگران قرار گیرد. حالا او از سوی فدراسیون جهانی به عنوان بهترین بازیکن هفته اول لیگ ملت های 2019 معرفی شده است. در پستی که صفحه رسمی FIVB منتشر کرده، به این نکته اشاره شده که معروف همراه با ایران 3 برد در هفته اول کسب کرده و آنها فقط یک ست به حریفان خود واگذار کرده اند.

پاسور باتجربه ایران که در آستانه 34 سالگی قرار دارد، نشان داده که همچنان بدون رقیب در سطح آسیا و حتی یکی از بازیکنان خاص در سطح جهان است. شاید برای همین است که کولاکوویچ حتی یک دقیقه هم به پاسور دوم و جوان تیم ملی در هفته اول میدان نداد. البته شاید جواد کریمی در هفته های بعدی بتواند برای دقایقی جانشین معروف در زمین شود.

با این حال در هفته های بعدی لیگ ملت ها نیز معروف قطعا یکی از امیدهای اصلی ایران در زمین خواهد بود؛ بازیکنی که علاوه بر پنجه های طلایی خود روی تور، از هوش بالایی در همه زمینه ها برخوردار است. در روزهای اخیر فیلمی از پشتکار استثنایی او در بازی با آلمان منتشر شد که از یک توپ مرده یک امتیاز برای ایران ساخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چشم نزنن اين عشق زيباي واليبال ايران را
آقا سعيد مچكريم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر