بازدید 18453
نتیجه تکراری بهره‌گیری از سلبریتی‌ها در مسائل سیاسی؛

«پگاه آهنگرانی» از پاسخ‌های کدخدایی درباره انتخابات ۸۸ قانع نشد! / به سیاسیون شناخته‌ شده میدان بدهید، نه سلبریتی‌ها

اما مخالفان این نظریه ها، این گونه اقدامات نظیر دعوت از «پگاه آهنگرانی» برای حضور در پای صندوق‌های رأی به عنوان ناظر را صرفا یک «ژست تبلیغاتی» عنوان می‌کنند و هیچ گونه اعتقادی مبنی بر در پیش گرفتن رویکردی جدید از سوی شورا به جهت تحریک بخش‌های مختلف جامعه برای حضور و مشارکت جدی‌تر در انتخابات ندارند. آن‌ها همچنین بر این باورند که اگر شورای چنین هدفی دارد، بهتر است مکانیزمی برای بهره گیری بهتر و بیشتر از گروه‌های سیاسی به عنوان طرف‌های اصلی انتخابات داشته باشد...
کد خبر: ۹۰۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 02 June 2019

شب گذشته، تصاویری از حضور «پگاه آهنگرانی» بازیگر در دفتر «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان منتشر شد. نفر سوم در تصویر هم «سهیل کریمی» مستندساز اصولگراست که از قرار معلوم برای به ثمر نشاندن پروژه مستندی مشترک درباره انتخابات، سراغ سخنگوی شورای نگهبان را گرفته اند و او نیز علاوه بر پاسخگویی به پرسش ها، از این بازیگر دعوت کرده است که به عنوان ناظر پای صندوق های رأی انتخابات اسفند ماه مجلس حاضر باشد.

به گزارش «تابناک»؛ بنا به آنچه در خبرها آمده است، «سهیل کریمی» مستندساز اصولگرا و «پگاه آهنگرانی» به عنوان یک مستندساز و سلبریتی اصلاح‌طلب، یک سالی است درگیر ساخت مستندی درباره انتخابات سال۸۸ هستند و در جریان همان مستند هم سروکارشان به دفتر سخنگوی شورای نگهبان افتاده است. تصاویر منتشره از کدخدایی، آهنگرانی و کریمی مربوط به جلسه این سه ‌نفر در ارتباط با همین مستند انتخاباتی است.

دعوت کدخدایی از یک سلبریتی بر نظارت بر انتخابات

پس از انتشار این عکس «عباسعلی کدخدایی» در توضیح این تصویر در اکانت توییترش نوشت: خانم آهنگرانی سوالاتی پیرامون انتخابات سال۸۸ داشتند که تلاش کردم به آنها پاسخ بدهم. در پایان از ایشان دعوت کردم به عنوان یکی از ناظران مردمی شورای نگهبان بر فرآیند انتخابات پیش روی (اسفند ۹۸) نظارت کنند تا از نزدیک با نحوه عملکرد ناظران ما آشنا شوند. این دعوتی رسمی از سوی سخنگوی شورای نگهبان برای حضور یک سلبریتی به عنوان ناظر در پای صندوق های رأی بود.

توضیحات پگاه آهنگرانی درباره پیشنهاد کدخدایی

«پگاه آهنگرانی» بازیگر و کارگردان سینما درباره دیدارش با سخنگوی شورای نگهبان و ساخت یک فیلم مستند توضیح داد. او در یادداشتی، درباره دیدارش با «عباسعلی کدخدایی» نوشت: من حدود یک سالی است درگیر ساخت مستندی هستم که بخشی از آن به وقایع سال ٨٨ می‌پردازد و در همین ارتباط مثل همه مستند‌ها ممکن است با ده‌ها چهره سیاسی یا فرهنگی مرتبط با این موضوع گفت و گو داشته باشم که سخنگوی محترم شورای نگهبان هم یکی از آنان است و جناب آقای کدخدایی لطف کردند و در این فیلم جلوی دوربین ما قرار گرفتند که از ایشان بابت این همکاری تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: اما مسأله نظارت بر انتخابات آینده توسط من که از طرف ایشان مطرح شد، به گمانم صرفاً جهت ابراز حسن نیت بود و من آن را چندان جدی نگرفتم، چون حرفه من سینماست و علاوه به بر اینکه شخصاً علاقه‌ای به ایفای نقش ناظر در چنین معرکه‌ای ندارم، آن را چندان عملی هم نمی‌بینم، چون کاری را که احزاب و سازمان‌ها با تشکیلات و سازماندهی وسیع نتوانستد انجام دهند و هزاران حرف و حدیث در آن به وجود آمد، چگونه ممکن است امثال من به شکل فردی بتوانند؟ پس منطقی است که نباید این پیشنهاد بزرگوارانه را جدی تلقی کنیم و بهتر است هر یک به کاری که بیشتر بلدیم، بپردازیم.

دو نظریه در مورد رویکرد احتمالی شورای نگهبان در انتخابات اسفند

برخی سیاسیون و کارشناسان، برخی اظهارنظرها و اقدامات اخیر سخنگوی شورای نگهبان را در راستای آغاز تلاش های انتخاباتی شورای نگهبان ارزیابی کرده اند که شاید برنامه های آن مبتنی بر آغاز رویکردی به جهت تحریک بیشتر بخش های مختلف جامعه برای مشارکت بیشتر در انتخابات باشد. حتی عده ای از آن به عنوان مقدمه چینی در راستای ایجاد فضای بازتر در بررسی صلاحیت ها یاد می کنند.

اما مخالفان این نظریه ها، این گونه اقدامات نظیر دعوت از «پگاه آهنگرانی» برای حضور در پای صندوق های رأی به عنوان ناظر را صرفا یک «ژست تبلیغاتی» عنوان می کنند و هیچ گونه اعتقادی مبنی بر در پیش گرفتن رویکردی جدید از سوی شورای نگهبان به جهت تحریک بخش های مختلف جامعه برای حضور و مشارکت جدی تر در انتخابات ندارند. آنها همچنین معتقدند اگر شورا چنین هدفی دارد، بهتر است مکانیزمی برای بهره گیری بهتر و بیشتر از گروه های سیاسی به عنوان طرف های اصلی انتخابات داشته باشد.

آهنگرانی پاسخ پرسش هایش را از کدخدایی نگرفت!

البته از توضیحات این بازیگر مشخص است که سخنگوی شورای نگهبان نتوانسته پاسخ قانع کننده ای به سؤالات او بدهد، چون آهنگرانی در واکنش به پیشنهاد کدخدایی گفته است: «مسأله نظارت بر انتخابات آینده توسط من که از طرف ایشان مطرح شد، به گمانم صرفاً جهت ابراز حسن نیت بود و من آن را چندان جدی نگرفتم، چون حرفه من سینماست و علاوه بر اینکه شخصاً علاقه‌ای به ایفای نقش ناظر در چنین معرکه‌ای ندارم، آن را چندان عملی هم نمی‌بینم، چون کاری را که احزاب و سازمان‌ها با تشکیلات و سازماندهی وسیع نتوانستد انجام دهند و هزاران حرف و حدیث در آن به وجود آمد، چگونه ممکن است امثال من به شکل فردی بتوانند؟ پس منطقی است که نباید این پیشنهاد بزرگوارانه را جدی تلقی کنیم.»

پس از اتفاقاتی که در بهره گیری از سلبریتی ها برای جمع آوری رأی در انتخابات سال 96 افتاد، تقریبا هر دو جناح سیاسی به این نتیجه رسیدند که چنین افرادی «عمق سیاسی و شناختی» بالایی از مسائل کشور و موضوعات سیاسی ندارند و لذا می توانند یک روز همراه و یک رو ضد شما باشند؛ حالا چرا سخنگوی شورای نگهبان چنین پیشنهادی به یک سلبریتی می دهد که او در پاسخ باز هم سؤالات خود را نسبت به انتخابات 88 این بار به صورت عمومی اعلام کند؟!

شورای نگهبان از چهره‌های شناخته شده احزاب و مستقلان برای نظارت بر انتخابات دعوت کند

بهتر است به جای چنین برنامه ریزی و طرح های اشتباهی، از مکانیزم و راهکارهای قانونی که در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته برای نظارت افراد مستقل از همه جناح های شناخته کشور بر انتخابات و صندوق های رأی بهره بگیرند. لذا به آقای کدخدایی پیشنهاد می کنیم به جای ارائه چنین پیشنهادهایی به یک بازیگر، از افراد شناخته شده احزاب سیاسی و چهره های مستقل دعوت کند که به عنوان ناظران شورای نگهبان بر فرآیند انتخابات پیش روی (اسفند ۹۸) نظارت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۱
پگاه مگه کیه همه جا حرفش هستش.چقدر بدبخت شدن این خبرنگارا که دیگه خبری پیدا نمیکنن و دارن حرفای اینو پخش میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
پگاه كيه؟ از كي سلبريتي شده ؟به انتخابات چيكار داره؟خودش ميگه هر كي تو حوزه خودش كار كنه دختر جان مگه شما از سياست سر درمياري رفتي قاطي اين داستانا!!
در تمام اصلاح طلب ها فردی لایق تز از قالیباف ندیدم
در تمام اصول گراها فردی لایق تر از ظریف ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
اینجور که پیداست نابینایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
من هم تو دنیا از تو پرت تر ندیدم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
نابینا نیست
تو ایران کی جای خودش کار میکنه که هنرپیشه و سیاستمدار جای خودشون باشند؟
واقعا متاسفم! این خانم نه بازیگر تاپیه نه مستندسازی مطرح! سخنگوی محترم شورای نگهبان باید وقتشون را برای پاسخ به سوالات مهم مردم اونهم از طریق یک رسانه بی طرف همه گیر اختصاص بده نه این دختربچه مثلا سلبریتی(!!!) اگه موسوی رای میاورد تازه یکی بود مثل روحانی که خون مردم را توی شیشه کرده و فقط افاضات از پشت میکروفون ارائه میده. تقریبا تمام کابینه روحانی همونایی هستن که دور و بر موسوی بودن. آقایون مسئولین(همونطور که رهبر بارها تذکر دادند) به فکر مشکلات معیشتی مردم باشین نه پاسخ دادن به سوالات این افراد شکم سیر که معلوم نیست دنبال چی هستن!! اصلاحات چی ها اینقدر بدبخت شدن که پگاه آهنگزنانی پیگیر سهم خواهیشون از مملکته! افسوس و هزار تاسف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
دختر بچه !!!!!اون فيلم دختري با كفش هاي كتاني بدجور روت تاثير گذاشته مال20 سال پيش بود
سیاسیون، خصوصا شناخته شده هاشون، بیش از سهمیه خودشون تا حالا گند زدند.
وقتی انتخاباتی در کار نیست و در اصل انتصابات است اصلا چه لزومی دارد دست به دامن یک بازیگر شوید که به گفته خودش اهل سیاست نیست.حالا چرا مستند میسازد انهم از نوع سیاسی؟! احتمالا یک فرد سیاسی قدرتمند پشت این مستند بی ارزش است.ما اصل مستند را خودمان در خیابان های تهران دیدیم و شنیدیم که مردم خار و خاشاک نامیده شدند.
همه میدانیم که مدعیان اصلاح طلبی همیشه طلبکارند هر گاه شکست بخورند،زمین زمان وتقلب وغیره را مسبب میدانند .
الان داری مسخره می کنی؟
چقدر پاسخ پگاه آهنگرانی عقلانی و منطقی هست، که می‌گوید جایی که اینهمه مسول و حزب و جناح نتوانستند به یک جواب برسند چطور من و امثال من برسیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
چرا در این باره مستند میسازد؟
واقعا متاسفم که نهاد شورای نگهبان تا به این حد شخصیت و ابهت خود را برای نشان دادن چهره ای مردمی از خود تا این حد تنزل داده است و از بازیگران و خواننده ها دعوت می‌کند.
نیازی به نظارت نیست من از همین الان به شما قول میدهم تمام اصولگرا ها در هر انتخاباتی شرکت کنند اکثریت آرا را میاورند چون دیگر مردمی که اعتقاد به تغییر از راه اصلاحات داشتند به اصلاح طلب ها هیچ امیدی ندارند‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
منم به شما قول میدم اکثریت مردم شرکت نکنند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
خیلی پرتی
سیاست در ایران معنی ندارد
چه خوشتان بیاد چه نیاد، بسیاری از مردم هم مثل سلبریتی ها فکر می کنن. ضمنا تا وقتی که دولتی مثل دولت احمدی نژاد روی کار نباشد، احتمال تقلب هم اندک است چون بسیاری از اقدامات مربوط به انتخابات زیر نظر وزارت کشور انجام می پذیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
زیر نظر همون وزارت کشوری احمدی نژاد روحانی رای آورد!
مثلا این خانم چکارند که اینقدر گندش کردید
مگر مهم است وقتی حداقل ۵۰۰ هزار نفر دارند در کار انتخابات مشارکت می کنند و اداره میکنن؟
حالا هر کی هرچی می خواهد بگوید خوب بگوید شما قانون خودتان را اجرا کنید
من هم در مورد اتفاقات سال 88 و توضیحات شورای نگهبان مطلقا قانع نشدم
البته قانع شدن مردم اصلا مهم نیست
می دونید که !
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
من میگم اینجا که من ایستادم مرکز زمینه قانع هم نمیشم اگه بگی نیست با صد دلیل!!؟
بفرما ۱۶میلیون نفر که ۹۶ قانع شدن با دلائل شورای نگهبان ایرانی نبودن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
مردم فقط تویی! اون بیست و خورده ای میلیون نفر که رای دادن به احمدی نژاد مردم نبودن که قانع شدن که جناب مهندس موسوی زد زیر کاسه کوزه همه چیز چون رای نیاورد و در واقع اون بود که تقلب کرد.پولای عربستان هم که خود عربا اعترافش کردن و اسراییلی ها و آمریکایی ها روزی بیست دفعه اعلام حمایت می کردن از مهندس موسوی هم جز قانع شدن به خیانت این آدم نیست .نمیخوام همه بچه هایی رو که به مهندس موسوی رای دادن را متهم کنم چون خیلیاشون رو گول زدن ولی آدمایی مثل تو و بالاخص خود مهندس موسوی خودشون رو پشت همین افراد بیگناهی که گولشون زده بودن قایم کردن.شما که نباید قانع بشی.اگه قانع بشی جای تعجبه!قانع نشو ولی خودتو قاطی مردم هم حساب نکن چون اون بچه ها رو دیگه نمیتونی گول بزنی دوباره.
من که دیگه رای نمیدم
میخواد اصلاح طلب باشند اصولگرا باشند معتدل باشند گرم باشند سرد باشند و ......
شروع شد. ((شوی اصلاح طلب، اصولگرا)).
انتخابات آینده بی رونق ترین انتخابات بعد از انقلاب خواهد بود
با این اوضاع نا بسامان از مردم چه انتظاری دارید
مردم رای بدهند یا ندهند آنها کار خود را می کنند
خوب وقتی شما دوست داری واکنش اهنگرانی رو اون جور که خودت دوست داری تفسیر کنی و یه مقاله بنویسی معلومه که چنین نتیجه گیری هم باید بکنی...پگاه اهنگرانی یه چیز خیلی بدیهی و مبرهن رو به صورت واضح گفته و شما در مقابل مقاومت نشون دادی....
مگه دست خودش پگاه قانع نشه
پوپولیستی، یعنی همین، اینهاهمه شاگردان محمودند!
راه برداشتن حصر و اجازه. فعالیت آقایان در حصر می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
ديگه خيلي ديره
آقای کدخدایی نمی خواهد ناظر دعوت کند فقط به این پرسش جواب بدهد چرا دادگاه محمد رضا خاتمی که مدعی تقلب در انتخابات سال ۸۸ است غیر علنی و بدون حضور هیچ خبرنگاری برگزار می شود؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
منتظر یک محاکمه وحشت ناک باید بود
البته اینکه از احزاب برای نظارت دعوت شود خوب است اما اینکه یک بازیگر فعال در عرصه اجتماعی با جسارت سالهاست فعالیت می کند و توانسته نظرات خودش را بیان کند ، ایرادی نیست که از او دعوت شده ، چرا سعی می کنیم یکدیگر را سرکوب کنیم
زیاد سخت نگير خانم اهنگرانی، منظورشون احتمالا ناظر پای صندوق بوده که چیز عجیبی هم نیست. مثل خیلی مشاغل و قشرهای جامعه از جمله معلم ها و... که پای صندوق ها ناظر میشن. نگفتن که شما مسیول برگزاری انتخابات شو
عاقلان دانند.
تقصیر آقای کدخدایی و تقصیر تابناک...یه سلبریتی در موقعیتی نیست و حتی فکر کنم کشش ذهنیش رو نداره که بخواد قانون انتخابات رو بفهمه، چه برسه به نقد کردن عملکرد یک نهاد مثل شورای نگهبان...سلبریتی یعنی پول دگ وشهرت درآر به هر طریقی...جای این خانم و امثالشون نظیر مهناز افشار، در پوستر فیلمهای روی شیشه بقالیه نه سایت های مثل تابناک...
متاسفانه جامعه سلبریتی زده ای داریم
نه عقل گرا و انصاف مدار
خیلی متاسفم که به این ها بها میدهید
با این کارهاست که با جسارت پاهایش را روی هم انداخته
قانون را اجرا کنید
خیلی از کشورهای منعارف دنیا به راحتی از ناظرین سازمان ملل دعوت می کنند بر انتخاباتشان نظارت کنند خب آقای کدخدایی چرا شما چنین نمی کنید؟؟؟؟؟؟ به قول معروف آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
درود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
چه میگویی ؟
چه انتظاری داری؟!
از حالا زوده بازی با شعور مردم.......صبرکنید تا فصل انتخابات بعد فیلم و شرکت سلبریتی ها و خلاصه دوباره ملتی را گول بزنید و وعده و وعید
به دلایل مختلف احزاب واقعی در ایران شکل نگرفته. فکر کنم صفحه مهر رای شناسنامه من دیگه جا نداشته باشه. بعد سالها رای دادن و فعالیت، الآن فکر میکنم بدون احزاب قوی ، انتخابات مفید که نیست، معایبی هم داره.
بدون احزاب قوی نظارت هم معنی نداره.
مهاجر باید حق رای درایران داشته باشه اگه مثل اروپا وکانادا نتونه عصو کابینه بشه
می خواستم به خانم آهنگرانی بگم که بخشی از کار نظارت بر انتخابات توسط مردم عادی انجام می شود و اصلا کار پیچیده و سختی نیست که نیاز به تخصص خاصی داشته باشه. اینکه گفتی هر کسی کاری که بلده رو انجام بده خیلی مربوط به بحث نظارت در انتخابات نیست. اتفاقا اگه شما واقعا می خوای با روند انتخابات آشنا بشی بهتره به عنوان ناظر فعالیت کنی.
نکته بعدی اینکه هیچ کجای پیام خانم آهنگرانی به معنی قانع شدن یا نشدن نیست و دعوت از احزاب و ... رو که نویسنده گفته در گذشته انجام شده و میشه و نیازی به پیشنهاد دادن نداره.
سیاسیون شناخته شده حساب خود را پس داده اند .

سیاسیون جدیدی نیاز هست .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان