بازدید 88358

چرا شیر خوردن ناشتا برای سلامت بدن مضر است؟

کد خبر: ۹۰۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 02 June 2019

قطعا لبنیات و به ویژه شیر از فواید بسیاری برخوردار هستند. شیر مادر لبنیات است و سایر این مواد از شیر مشتق می‌شوند. شیر شامل مقادیر بالایی از مواد مغذی است که می‌توانند بسیاری از نیاز‌های بدن را رفع کنند. اما به تازگی محققان به نتایج جالبی درباره مصرف شیر به صورت ناشتا دست یافته اند.

به گزارش برنا، محمدمهدی شیرمحمدی، پژوهشگر طب سنتی درباره خوردن شیر در اول صبح و بهه صورت ناشتا گفت: مصرف اغلب لبنیات و مخصوصاً شیر پاستوریزه موجود در بازار برای افراد سرد‌مزاج آن هم در صبحگاه، مضر و خطرناک است.

چرا شیر خوردن ناشتا برای سلامت بدن مضر است؟
وی ادامه داد: توصیه می‌شود شیر محلی تهیه کنید و حتما قبل از مصرف آنرا بجوشانید؛ شیر را چه محلی و چه پاستوریزه حتی الامکان ناشتا نخورید، چون تولید سردی می‌کند و مخصوصاً اول صبح برای کودکان تهوع آور است. همچنین تهوع بسیاری از کودکان در مدرسه ناشی از شیر است.

با این حال، شیر فواید بسیاری دارد بنابراین پیشنهاد می‌شود شیر را مخصوصاً صبح‌ها و ناشتا، اینگونه مصرف کنید تا سردی آن گرفته شود:
۱- حتماً شیر گرم باشد.
۲- به هر لیوان شیر یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید.
۳ - شیر را با یکی از این اقلام مصرف کنید: خرما، شیره انگور، شیره خرما، عسل.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۳
سردی و گرمی علمی نیست. اول یه تعریف علمی به دست بدن آقایان سپس نسخه بپیچند
این حرفها با عرض پوزش همه چرت و پرته مخصوصاً اونجا که میگه شیر محلی تهیه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
به عنوان یک هییت علمی عرض میکنم فرمایش شما هم درست است هم غلط. اگر شیر از حیواناتی که تغذیه درست دارند( علوفه و نه گاو و بز و گوسفندانی که گاه گاه میبینیم از اشغالها و پلاستیک و فضولات انسانی تغذیه مکنند شیر این حیوانات سرشار از فلزات سنگین است) تهیه شود عالی است در غیر این صورت همان شیر صنعتی بهتر است
یه جا گفته ناشتا نخورید یه جا گفته حتما ناشتا بخورید عجب داستان جالبیه!
یک لیوان شیر گرم با گلاب و خرما دست کم 50000 تومان میشه!!!!!
در طب سنتی توصیه شده شیر با دارچین مصرف شود
بنده به عنوان پزشک خدمت شما عرض میکنم که طب سنتی، مبنای درستی نداره و عموما کلاهبرداری و آمیخته به مسائل غیرعلمی هست و پزشکانی که خودشون در زمینه طب سنتی فعالیت میکنن، هدفشون فقط خالی کردن جیب مردم هست.
اگر این خزعبلات مبنای درستی داشت، الان دیگه چیزی از علم مدرن باقی نمونده بود.
علتش چی بود پس؟ نگفت که آخر
تابناک جان ، هر کس هر حرف بی اساسی زد چاپ نکن آخه
جوشاندن شیر باعث از بین رفتن اکثر ویتامین های آن می شود بنابراین بهترین نوع شیر استریل و بعد از آن شیر پاستوریزه می باشد اگر شیر محلی آلوده به مالت باشد و قطره کوچکی از آن به چشم بریزد امکان مبتلا شدن به مالت وجود دارد در شهر یزد در مدت ده سال اخیر مصرف شیر و ماست محلی خیلی زیاد شده و آمار مبتلایان تب مالت از 45 در 100 هزار به 95 در 100 هزار نفر رسیده است.
باشه شير هم نميخوريم. آب شير كه ميشه خورد فعلا؟
این طب سنتی که دیگه واسه خودش یه پزشکی دیگه ای شده ها یعنی چی ؟ یعنی یکسری مسائل را علم پزشکی روز دنیا نمی دونه طب سنتی میدونه؟ عجب حکایتی شده این دیگه. آخه در دنیای پزشکی یک تجویز یا یک دارو بعد از گذشتن از صدتا پروتکل و آزمایش و اطمینان به شکل مجاز شناخته میشه ولی طب سنتی معلوم نیست بر چه اساسی یه هویی میگه مثلا اسطاقدوس و خارخاسک فلان معجزه را داره. به نظر من طب سنتی ینی بازگذاشتن کللاشی
عالی عالی عالی مرسی ازمطالب مفیدتون
دوستان طب سنتی روجدی بگیرین نود درصدبیماریها به علت غلبه سردی بر بدنه که طب مدرن جوابی براشون نداره و فقط طب سنتی علت روبیان میکنه
مراقب غذاهاتون باشین ازنظر سردی وگرمی
عالیه این طب سنتی دوسش دارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار