بازدید 2567

پرونده تمدید ماموریت ارتش آلمان در سوریه به پارلمان می‌رود

وزیر خارجه آلمان تمدید ماموریت ارتش این کشور در سوریه را به پارلمان ارجاع داد که این دوره از مامورتش ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 01 June 2019

وزیر خارجه آلمان تمدید ماموریت ارتش این کشور در سوریه را به پارلمان ارجاع داد که این دوره از مامورتش ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پس از مذاکراتش با ماپک پامپئو، همتای آمریکایی خود در برلین، هنوز تعهداتی درباره تمدید ماموریت ارتش آلمان در سوریه ارائه نکرده است.

ماس گفت: کاملا از تصمیم ایالات متحده برای ابقای حضورش در سوریه حمایت می‌کنیم. وی ادامه داد، کشورش از ماموریت کنونی هواپیماهای تجسسی "تورنادو" ارتش آلمان و یک هواپیمای ویژه سوخت‌رسانی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آلمان گفت، زمان مشارکت آلمان در این ماموریت ۳۱ ماه اکتبر پایان می‌یابد. پس از این تاریخ پارلمان آلمان بررسی‌ها و تصویب‌های مربوط به این مساله را شروع می‌کند.

گزارش مطبوعاتی حاکی از آن است که احتمالا ماموریت جنگنده‌های ارتش آلمان در مبارزه با داعش در سوریه تمدید می‌شود. مجله اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت، دولت فدرال پس از پایان دوره مشارکت ارتش آلمان در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، حمایت از آمریکا را درخصوص تامین نیروی حفاظت از شمال سوریه بررسی می‌کند.

آلمان با هواپیماهای تجسسی از نوع "تورنادو" و یک هواپیمای ویژه سوخت‌رسانی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه مشارکت دارد و هواپیماهای جت ارتش آلمان از حریم هوایی اردن به پرواز درآمده و تصاویری را ارسال می‌کنند که دیگر هم‌پیمانان ائتلاف بین‌المللی از جمله آمریکا با استفاده از این تصاویر دست به حملات هوایی علیه داعش می‌زنند. این عملیات آلمان ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد.

مجله اشپیگل نوشت، اگر پارلمان آلمان دوره این ماموریت ارتش را تمدید کند، به نیروهای هوایی کشور در آینده این قدرت را خواهد داد که از نیروی حفاظتی آمریکا در شمال سوریه حمایت کند.

با توجه به اینکه کردهای سوریه در کنار ایالات متحده علیه داعش می‌جنگندند،‌ واشنگتن برای ایجاد نوعی از منطقه عاری از سلاح جهت حمایت از کردها در برابر ترکیه و نیروهای دولت دمشق برنامه‌ریزی می‌کند.

اشپیگل نوشت،‌ هیچ‌گونه توافقی داخل ائتلاف حاکم آلمان درباره این موضوع وجود ندارد. این مجله به نقل از سخنگوی روابط خارجی فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان آلمان نوشت: تمدید یا اصلاح دوره ماموریت از نگاه ما امکان پذیر نیست. در مقابل هم یورگن هارت از حزب دموکرات مسیحی در پارلمان گفت: ما باید درخواست آمریکا درباره کمک به تامین امنیت منطقه امنیتی برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را مورد بررسی قرار دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار