بازدید 4983
۳

تلاش برای افزایش ظرفیت پذیرش وکلا

کد خبر: ۹۰۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 01 June 2019
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از اتمام بررسی طرح آزمون وکالت در این کمیسیون خبر داد و تاکیدکرد که از طریق تصویب این طرح با اعمال اصلاحاتی در جهت افزایش ظرفیت پذیرش وکلا و ساماندهی آزمون وکالت حرکت خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک» محمدعلی پورمختار در گفت: وگو با خانه ملت، در مورد روند بررسی طرح بررسی آزمون وکالت در مجلس، گفت: این طرح که به منظور افزایش تعداد وکلا تدوین شده در کمیته‌ای که برای بررسی دقیق جزییات آن تشکیل شده بود، به طور دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیده است.

افزایش تعداد وکلا از ۷۵ هزار به ۱۵۰ هزار وکیل

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، در بیان جزییات این طرح، ادامه داد: بر اساس این طرح قرار است در طول مدت بین ۸ تا ۱۰ سال تعداد وکلای فعال در کشور به دو برابر افزایش یابد، به این معنا که تعداد ۷۵ هزار وکیل موجود به تعداد ۱۵۰ هزار افزایش پیدا کند تا با این افزایش ظرفیت پذیرش بتوان تعداد بیشتری از متقاضیان آزمون وکالت را جذب کرد.

وی تصریح کرد: البته در این مورد این نگرانی هم وجود داشت که ممکن است این تعداد وکیل نتوانند پرونده‌ای داشته باشند و بیکار بمانند، اما این مشکل از این طریق که وکالت در بخشی از پرونده‌های حقوقی الزامی شود، رفع خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به دلایل الزامی شدن حضور وکیل برای رسیدگی به برخی پرونده‌ها در محاکم قضایی، یادآور شد: این امکان وجود دارد که به دلیل مشکلاتی که در مراحل مختلف برای تعدادی از پرونده‌ها وجود دارد، افراد نتوانند به درستی طرح دعوا کرده و از خود دفاع کنند، بنابراین لازم است که از وکیل استفاده کنند، ضمن اینکه تحقق این مهم در گروی این است که وکلا نیز در دسترس باشند که با ورودشان به این پرونده‌ها، هم خود فعال شوند و هم امر رسیدگی در مراجع قضایی تسهیل شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته قرار نیست با تصویب این طرح، آزمون وکالت حذف شود، بلکه از طریق آن با اعمال اصلاحاتی در جهت افزایش ظرفیت پذیرش وکلا و ساماندهی آزمون وکالت حرکت خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
پس سر دفتری چی میشه ؟
کاش ظرفیت پزشکی و بخصوص تخصص پزشکی هم از دست مافیا خارج می شد.
تابناک جان فردا هم ی ضد پزشک کار کن که نجفی رو بشوره و ببره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار