بازدید 12322
۳

آتش سوزی سینما بهمن شیراز قربانی بر جای نگذاشت

تعطیلی به موقع سینما بهمن مانع از آن شد تا یک فاجعه رقم بخورد اما نباید فراموش کرد که بسیاری از مردم شیراز با این سینما خاطره دارند و اکنون صاحبان این خاطرات با حسرت به آنچه در خیابان کریم خان رخ داد، می‌نگرند.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ 31 May 2019

آتش سوزی سینما بهمن شیراز قربانی بر جای نگذاشتسینمای بهمن شیراز طعمه آتش شد اما با اطفای این حریق مشخص شد که این حادثه قربانی نداشته و تعطیلی این سینما در سال‌های پیشین باعث شده در زمان وقوع حادثه که می‌توانست تبعات هولناکی را به دنبال داشته باشد، تماشاگران حضور نداشته باشند و قربانی برجای نگذارد و این حادثه صرفاً منجر به نابودی سینما شد.

به گزارش «تابناک»؛ آتش‌سوزی سالن‌های سینما معمولاً با شمار بالای قربانیان همراه است، چرا که با وجود استانداردهای مرسوم، خروج حجم بالایی از تماشاگران در موارد متعدد با سرعت لازم میسر نمی‌شود و برخی تماشاگران در سالن‌های سینما قربانی می‌شوند. بزرگ‌ترین آتش‌سوزی سینما در ایران، سینما رکس بود که همچنان با روایت‌های فراوانی همراه است و زخم آن بر قلب آبادان نشسته است.

در سه دهه اخیر نیز آتش سوزی در سینماهای فرسوده مسبوق به سابقه است. مشهورترین این آتش‌سوزی‌ها نیز مربوط به سینما آزادی تهران است که از سومین آتش سوزی در سال 1376 جان سالم به در نبرد و به کل سوخت تا در نهایت در یک مشارکت میان حوزه هنری و شهرداری تهران مجدداً بازسازی شود و بنای کنونی جایگزین سینمای قدیمی شود. سینما بهمن که یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شیراز محسوب می‌شود و در خیابان کریم خان زند واقع شده، شرایط مشابهی داشت.

این سینما به واسطه فرسودگی و خطراتی که برای تماشاگران داشت از حدود هشت سال پیش تعطیل شده بود و در کنار دو سینمای دیگر از مجموع چهار سینمای واقع، متروکه شده بود. تخلیه صندلی‌های این سینما و بحث نوع کاربری آن، جزو موضوعاتی بود که مطرح و برخی نیز خواستار بازسازی و فعالیت مجدد این سینما به عنوان سالن سینما یا موزه شده بودند.

لیلا دودمان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز درباره بررسی وضعیت این سینما در سال 97 گفته بود: «باتوجه به اینکه شهرداری شیراز در صدد احیای محور تاریخی مجموعه‌ی زندیه و خیابان قدیم زند است، به همین منظور باید در زمینه تملک و احیای این سینما گام بردارد.» اما در نهایت پیش از آنکه چنین تدابیری عملیاتی شود، این سینما نیز به سرنوشت سینما آزادی دچار شد تا با یک بازسازی ساده نتوان از آن بهره برداری مجدد نمود.

این سینما از ساعتی پیش طعمه حریق شد و علاوه بر بخش داخلی سینما و به اطراف آن نیز رسید اما در نهایت نیروهای آتش‌نشانی شیراز موفق به اطفاء حریق شدند. خوشبختانه تعطیلی به موقع سینما بهمن مانع از آن شد تا یک فاجعه رقم بخورد اما نباید فراموش کرد که بسیاری از مردم شیراز با این سینما خاطره دارند و اکنون صاحبان این خاطرات با حسرت به آنچه در خیابان کریم خان رخ داد، می‌نگرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
«جلال ملکی»(سخنگوی سازمان آتش.نشانی) کجا بود که این آتش سوزی را تحلیل کند. ایران، تسلیت!
عمدي بوده ؟
یاد سینما رکس آبادان افتادم ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی