بازدید 4151

استقرار نیروهای اضافی آمریکایی در عربستان و قطر

کد خبر: ۹۰۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 30 May 2019

جانشین وزیر دفاع آمریکا درباره علت حضور نظامی کشورش در منطقه خلیج فارس این گونه ادعا کرد که حضور نظامی موجب بازدارندگی حمله‌ای احتمالی به شهروندان آمریکایی‌ در خاک عراق شد. او در ضمن اشاره کرد، نیروهای مازاد آمریکایی در عربستان و قطر مستقر شده‌اند نه در عراق و سوریه.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پاتریک شاناهان، جانشین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد: حضور نظامی ما در منطقه خلیج فارس مانع از حمله‌ای شد که در آستانه وقوع علیه شهروندان آمریکایی در عراق بود اما هنوز تهدید وجود دارد.

جانشین وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد، نیروهای اضافی که آمریکا به خاورمیانه فرستاده در عربستان و قطر مستقر شده‌اند.

وی در هواپیما در مسیر سفر آسیایی‌اش گفت: ما در ماه مه شاهد تنش شدیدی بودیم همانطور که همه می‌دانند ما در فضاهای بسیار خطرناک کار می‌کنیم و دائما اطلاعاتی از سازمان‌های اطلاعاتی درباره وجود تهدیدات در منطقه دریافت می‌کنیم. آنچه رخ داد غیر عادی بود و شما واکنش ما را دیدید زمانی که فورا گروه ضربتی به فرماندهی ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن‌های B-۵۲ را به منطقه خلیج فارس فرستادیم. آن واکنش عملی اعتماد ما به سازمان‌های اطلاعاتی‌مان بود.

شاناهان خاطرنشان کرد، نمی‌تواند اطلاعات بسیاری درباره این رویدادها در اختیار بگذارد اما تصریح کرد، این تحرک آمریکا بسیار سریع در عرض چند ساعت بود.

وی مدعی شد، این تحرک حملاتی علیه شهرواندان آمریکایی در عراق را خنثی کرد.

جانشین وزیر دفاع آمریکا به ایده اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه که ژنرال کنت مک‌کنزی رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی خواسته‌ بود، اشاره کرد.

شاناهان گفت، اوضاع همچنان ملتهب و خطر تهدید بالاست.

وی افزود، نیروهای آمریکایی به عراق و سوریه نرفتند بلکه در عربستان و قطر مستقر شدند.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ۲۴ ماه مه موافقت خود با استقرار ۱۵۰۰ سرباز اضافی در خاورمیانه را اعلام کرده بود. پنتاگون نیز گفت،۹۰۰ سرباز می‌فرستد و دوره خدمت ۶۰۰ سرباز موجود در منطقه را هم تمدید می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر