بازدید 7376
اتفاق بی سابقه در اسرائیل:

شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه/ انتخابات مجدد برگزار می شود

نتانیاهو از زمانی که مامور تشکیل کابینه شد ۲۸ روز فرصت داشت تا کابینه خود را معرفی کند اما بدلیل عدم موفقیت در این زمینه ۲ هفته دیگر این مهلت تمدید شد که امروز به پایان رسید. کنست اسرائیل نیز دوشنبه شب در نخستین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام به انحلال خود رای داد. در رای‌گیری انجام شده ۶۵ نفر به انحلال کنست رای مثبت داده و ۴۳ نفر با آن مخالفت کردند.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲ 30 May 2019

بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) نمایندگان پارلمان اسرائیل در واکنش به ناتوانی «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه ائتلافی، به انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات رأی دادند.

به گزارش تابناک، بر اساس تصمیم پارلمان اسرائیل، انتخابات جدید قرار است روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شود.

در تاریخ اسرائیل این اولین بار است که حزب پیروز نتوانسته کابینه تشکیل دهد. در پی این رخداد، «بنی گانتز» رهبر نمایندگان احزاب معارض در جلسه پارلمان، نتانیاهو را «شکست‌خورده» توصیف کرد.

تصمیم به برگزاری انتخابات مجدد در حالی اتخاذ شده که صهیونیست‌ها کمتر از دو ماه قبل انتخابات پیش از موعد برگزار کردند و نتانیاهو به عنوان رهبر حزب پیروز، مأمور تشکیل کابینه شد. مهلت قانونی تشکیل کابینه چهارشنبه شب به پایان رسید و اختلافات شدید میان احزاب راستگرا مانع از آن شد که نتانیاهو کابینه ائتلافی تازه‌ای تشکیل دهد.

تصمیم به برگزاری دوباره انتخابات در فلسطین اشغالی در حالی اتخاذ می‌شود که دولت آمریکا به امید ادامه حضور نتانیاهو در قدرت و استقرار کابینه جدید، قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند.

شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه/ انتخابات مجدد برگزار می شود

حالا اما رژیم اسرائیل دستکم تا سه ماه دیگر کابینه جدیدی نخواهد داشت و این امر ممکن است رونمایی از این طرح را بار دیگر به تعویق بیاندازد. آمریکا همچنین قرار است به زودی نشستی اقتصادی با موضوع فلسطین در بحرین برگزار کند که از آن به عنوان مقدمه معامله قرن یاد شده است. تحولات این روزهای فلسطین اشغالی می‌تواند این نشست را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

نتانیاهو از زمانی که مامور تشکیل کابینه شد ۲۸ روز فرصت داشت تا کابینه خود را معرفی کند اما بدلیل عدم موفقیت در این زمینه ۲ هفته دیگر این مهلت تمدید شد که امروز به پایان رسید.

ائتلاف راست اسرائیل به رهبری نتانیاهو موفق شد در انتخابات اخیر ۶۵ کرسی پارلمان این رژیم را تصاحب کند اما نتانیاهو بدون کسب رضایت حزب اسرائیل بیتنا که پنج کرسی در اختیار دارد قادر نبود دولت تشکیل دهد.

لیبرمن که پیش از این وزیر جنگ رژیم اسرائیل بود دارای اختلافات عمیقی با نتانیاهو به ویژه در زمینه مساله غزه و مسائل مرتبط با ارتش است.

کنست اسرائیل نیز دوشنبه شب در نخستین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام به انحلال خود رای داد. در رای‌گیری انجام شده ۶۵ نفر به انحلال کنست رای مثبت داده و ۴۳ نفر با آن مخالفت کردند.

پیش از این به دلیل احتمال پایین تشکیل کابینه در فرصت باقیمانده، زمان برگزاری انتخابات زودتر از موعد این رژیم مشخص شده بود.

همزمان از اسرائیل گزارش شده که همسر بنیامین نتانیاهو در توافقی با دادستانی این کشور اتهام‌های خود مبنی بر سواستفاده از منابع دولتی را پذیرفته است.

نتانیاهو منکر هر کار خلافی شده و می‌گوید که قربانی «پاپوش‌دوزی سیاسی» است. اصطلاحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای تحقیقات درباره کارزار انتخاباتی خود به کار می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار