بازدید 4983

پروژه کارت هوشمند ملی امسال به پایان می‌رسد

کد خبر: ۹۰۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 29 May 2019

درخشان نیا گفت: اعتبار کارت‌های ملی غیرهوشمند به پایان رسیده است، پروژه کارت هوشمند ملی امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت‌احوال استان البرز، اظهار کرد: سازمان ثبت‌احوال طی سال‌های اخیر با تحولات شگرفی همراه بوده و کاملاً الکترونیکی و مکانیزه شده است.

وی یکی از مسائل زیربنایی که منجر به توسعه کشور می‌شود را داشتن سازمان ثبت‌احوال قوی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر مسئله بحث هویت و دقت در اسناد هویتی تأکید کرده‌اند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در بخش دیگری به پروژه بزرگ کارت هوشمند ملی به‌عنوان یکی از امور زیربنایی مهم اشاره کرد و گفت: این پروژه اجرا و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

درخشان نیا با تأکید بر اینکه جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی را ۶۲ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: یازده میلیون نفر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی غیرهوشمند به پایان رسیده است، گفت: این سازمان تصمیم دارد که پروژه کارت‌های ملی هوشمند را در سال ۹۸ به اتمام برساند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور همچنین تأکید کرد: شهروندان برای دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیازمند کارت هوشمند ملی هستند.

درخشان نیا در بخش دیگری ضمن ابراز خرسندی از اینکه روند اجرای پروژه کارت هوشمند ملی بومی‌سازی شده است، مطرح کرد: کارت‌های ملی در داخل تولید و مقرر است با تکیه‌بر توان داخلی به تولید انبوه برسد، تأخیری که در تحویل کارت‌های هوشمند ملی به وجود آمد با همکاری دیگر دستگاه اجرایی مانند وزارت اقتصاد و یا چاپخانه‌های دولتی جبران می‌شود.

وی به یکی دیگر از پروژه‌های مهم سازمان ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور (عظیم‌ترین پایگاه داده‌ای ایران) از اهمیت بالایی برخوردار است که اطلاعات مدیریتی بیش از ۱۱۱ میلیون نفر از سال ۱۲۹۷ تاکنون در نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور ادامه داد: بیش از ۲۰۰ دستگاه دولتی و اجرایی ازجمله وزارتخانه‌ها به‌صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متصل هستند.

درخشان نیا از سامانه تغییر نشانی به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم سازمان ثبت‌احوال نام برد که به مناسبت صدمین سالگشت تأسیس این سازمان سال گذشته رونمایی شده، بیان کرد: مردم می‌توانند به‌صورت رایگان وارد این سامانه شده و اقدام به تغییر نشانی خود کنند، اگر نشانی که به سازمان اعلام‌شده با آدرس‌هایی که برای دریافت هر سندی اعلام می‌شود مغایرت داشته باشد سیستم آن را ممنوع الخدمات می‌کند تا اسناد لازم مانند سند خانه و ... ارائه شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اصلاح قانون ثبت‌احوال که به‌زودی انجام می‌شود، گفت: ۲۰ سالی است که به دنبال تحقق این مهم بوده‌ایم تا با اعمال نظرات علمی تیم‌های کارشناسی به نتیجه رسیده و بر اساس آن متناسب با تحولاتی که در سازمان ثبت‌احوال وجود دارد این تغییرات اعمال می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: ثبت‌احوال جزو ستاد انتخابات و هیئت اجرایی است، درزمینهٔ انتخابات چهار فاکتور سلامت، افزایش مشارکت عمومی، امنیت و بی‌طرفی مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

درخشان نیا بابیان اینکه در طول انتخابات گذشته رضایت از ثبت‌احوال ۱۰۰ درصدی بوده است، افزود: امید است در انتخابات پیش از رو که حساس است نیز این موفقیت حاصل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر