بازدید 6599

قانون "از کجا آورده‌ای سریع اجرا شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است قانون «از کجا آورده‌ای؟» باید شامل حال اطرافیان و خویشاوندان مقامات مسئول نیز شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 28 May 2019

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه آقازادگی و دامادزادگی از گذشته وجود داشته اما در چند سال اخیر شدت گرفته است، گفت: برخی موارد به خاطر طمع خود مسئولان بوده که قصد غنی سازی خانواده را داشتند اما برخی موارد دیگر نیز وجود داشته که شخص مقام مسئول بی اطلاع بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در مواردی از سوءاستفاده جایگاه بوده که دلالی قصد داشته با توجه به رانت مقام مسئولی، اقدامی داشته باشد اما وی همکاری نکرده است لذا دلال از مسیر خانواده فرد مسئول وارد شده است.

وی ادامه داد: نمونه این نوع از سوءاستفاده در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار مشهود بود چنانچه آقازاده ای از موقعیت پدر خود بدون اطلاع وی استفاده کرده است.

کوچکی نژاد با ابراز تأسف از شدت سوءاستفاده آقازاده ها و دامادزاده ها از موقعیت مسئولان خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر اصل 43 قانون اساسی و قانون «از کجا آورده ای؟» به درستی اجرا شده و به جز فرد مسئول شامل حال اطرافیان، بستگان و آشنایان وی نیز شود، بخش اعظمی از این موضوع حل خواهد شد که البته اجرای آن نیازمند تحقیقات تمامی دستگاه های ذیربط در خصوص این موضوع است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: اگر فرزندان و خویشاوندن یک مسئول بدانند که مدام از سوی دستگاه های ا و اقدامات آنها قابل بررسی است قطعا جنبه بازدارندگی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار