بازدید 6768

واکنش نماینده کرمانشاه به اظهارات ظریف در مورد اتصال راه آهن ایران به عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتصال خطوط راه آهن ایران به عراق موضوعی بسیار مهم برای کشور است و امیدواریم هرچه سریعتر این هدف محقق شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 28 May 2019

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف در سفر به بغداد، اظهار داشت: وزیر امورخارجه در سفر به عراق اعلام کرده که عملیات لایروبی اروند رود را با همکاری دولت عراق آغاز کرده‌ایم و علاوه بر آن اکنون در حال اجرای دیگر توافقات اقتصادی و تجاری از جمله اتصال خطوط راه آهن هستیم که این موضوع برای ما بسیار مهم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیداری که اواسط اردیبهشت ماه اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با رئیس مجلس داشتند، بر اتصال راه آهن کرمانشاه به عراق تاکید کردم و دکتر لاریجانی نیز بر اهمیت این موضوع صحه گذاشتند.

وی افزود: اتصال راه آهن کرمانشاه به راه‌آهن عراق و پس از آن سوریه می‌تواند برای کشور بسیار مفید باشد، اما اکنون حدود 100 کیلومتر از ساخت راه‌آهن کرمانشاه باقیمانده تا از اسلام آبادغرب به مرز خسروی برسیم و سپس در مرز خسروی اتصال راه آهن دو کشور انجام شود.

جاسمی ادامه داد: در صورت اتصال راه آهن کرمانشاه به راه آهن عراق شاهد نتایج مثبت اقتصادی برای کل کشور و استان کرمانشاه خواهیم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم توافقی که آقای ظریف در مورد اتصال راه آهن ایران و عراق پیگیری کرده هرچه سریعتر محقق شود تا مزایای این طرح را مشاهده کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار