بازدید 4967

کاهش قیمت سبد نفتی اوپک

قیمت سبد نفتی اوپک به 68.56 دلار در هر بشکه کاهش یافت که از بالاترین قیمت این نوع نفت در سال جاری 3.01 دلار کمتر است.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸ 27 May 2019

به گزارش فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج شنبه گذشته با 2 دلار و 47 سنت کاهش 68.56 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 22 می (1 خرداد) 71.03 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

به این ترتیب، قیمت سبد نفتی اوپک از بالاترین قیمت این نوع نفت که در 25 آوریل رقم خورد 3.01 دلار فاصله گرفته است.

کاهش قیمت سبد نفتی اوپک

رکود سبد نفتی اوپک در سال 2019 در 11 آوریل به 74.04 دلار در هر بشکه رسیده بود. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک نیز به دوم ژانویه (12 دی) بازمی‌گردد.

سبد نفتی اوپکی سال 2019 را با 52.14 دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در پنج شنبه گذشته به دلیل افزایش ذخایر نفت آمریکا و کاهش تقاضای جهانی نفت از سوی پالایشگاه‌ها با کاهش روبرو شده و به زیر 70 دلار در هر بشکه رسیده بود.

همچنین متوسط قیمت نفت در بازارهای جهانی طی هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی در سال جاری میلادی را ثبت کرد. نفت برنت طی هفته گذشته 4.5 درصد و نفت خام آمریکا حدود 6.4 درصد کاهش را ثبت کردند.

نفت خام آمریکا با افزایش ذخایر تحت فشار کاهشی قرار گرفت که این افزایش بالاترین میزان از جولای 2017 به شمار می‌رود.

در عین حال، نگرانی‌های اقتصادی ناشی از تنش‌های تجاری آمریکا و چین به بازارهای جهانی خسارت زده است اما ادامه توافق کاهش تولید اوپک مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است.

بازارهای انگلیس و آمریکا روز دوشنبه به علت تعطیلات بسته خواهند شد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی