بازدید 17986

در میانه آتش جنگ تجاری چین و آمریکا، هوآوی می‌تواند برگه برنده‌ای برای ایران باشد

به تازگی جنگ تجاری آمریکا و چین وارد فاز جدیدی شده است و در مورخه ۲۵ اردیبهشت ماه نیز آمریکا شرکت فناوری چینی هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد. سپس گوگل محصولات شرکت تلفن سازی هواوی را از بعضی آپدیت‌های سیستم اندروید منع کرد. حالا پرسش این است که آیا با تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت بزرگ موبایل و تجهیزات مخابراتی می‌تواند به راحتی با ایران همکاری کند؟
کد خبر: ۹۰۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ 23 May 2019
به تازگی جنگ تجاری آمریکا و چین وارد فاز جدیدی شده است و در مورخه ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری نیز آمریکا شرکت فناوری چینی هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد. سپس گوگل محصولات شرکت تلفن سازی هواوی را از بعضی آپدیت‌های سیستم اندروید منع کرد. حالا پرسش این است که آیا با تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت بزرگ موبایل و تجهیزات مخابراتی می‌تواند به راحتی با ایران همکاری کند؟

به گزارش تابناک اقتصادی، ریشه جنگ تجاری آمریکا و چین به دوم بهمن ماه ۱۳۹۶ باز می‌گردد زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که تعرفه‌های سنگینی را برای واردات پنل‌های خورشیدی و ماشین لباسشویی در نظر بگیرد. از آنجا که کمپانی‌های چینی سهم گسترده‌ای در صادرات این نوع اقلام به آمریکا داشتند، این تصمیم ترامپ مستقیماً آن‌ها را هدف قرار می‌داد. در ادامه در اسفند ماه ۱۳۹۶ ترامپ بار دیگر برخلاف توافقنامه تجارت آزاد، تعرفه واردات فولاد به آمریکا را افزایش داد. این تصمیم عمده‌ترین صادرکنندگان فولاد به آمریکا یعنی کانادا، اتحادیه اروپا، کره جنوبی، مکزیک، برزیل، ژاپن و چین را نشانه گرفته بود. باز هم چین یکی از کشور‌هایی بود که از این تصمیم آمریکا متضرر می‌شد.

پس از آن، چین تصمیم گرفت که اقدامی تلافی جویانه در این زمینه انجام دهد و دفاع تجاری از خود را آغاز کند. از همین رو در اواسط فروردین ماه ۱۳۹۷ برای ۱۲۸ قلم کالای وارداتی از آمریکا تعرفه‌های جدیدی وضع کرد. این تصمیم شامل تعرفه ۱۵درصدی بر ۱۲۰ قلم کالا و تعرفه ۲۵ درصدی بر ۸ قلم کالای دیگر بود. در بیانیه وزارت دارایی چین هدف تعرفه‌های جدید، حراست از منافع چین و توازن ضرر‌های ناشی از اقدام آمریکا اعلام شده بود.

بعد از این جنگ‌های تعرفه‌ای بین آمریکا و چین ادامه پیدا کرد و هر دو کشور بر روی کالا‌های وارداتی یکدیگر تعرفه‌های سنگینی را وضع کردند.

در ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۷ بود که پای ایران نیز به جنگ تجاری آمریکا و چین کشیده شد. در این تاریخ خانم وانژو منگ مدیر مالی ارشد و نائب رئیس شرکت چینی هوآوی در کانادا بازداشت شد و مقامات آمریکایی از دولت کانادا خواستند که نامبرده را به این کشور تحویل دهند. هر چند شرکت هوآوی در بیانیه اش اعلام کرد که همه قوانین و مقررات مربوط به آمریکا را رعایت کرده است، اما رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که آمریکا در حال تحقیق درباره هواوی به خاطر نقض بالقوه تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. برخی از مقامات قضائی در آمریکا پیش‌تر گفته بودند که برخی از مقامات و مدیران شرکت چینی هواوی حداقل از سال ۲۰۱۶ به انتقال و فروش محصولات و تجهیزات مخابراتی به کشور‌های ممنوعه و تحت تحریم مشغول بوده و همکاری‌های وسیع و گسترده‌ای نیز با این کشور‌ها داشته اند. در همین رابطه، در ۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به صورت رسمی این شرکت را به تخلف، دور زدن و نقض تحریم‌های اقتصادی علیه کشور‌هایی نظیر ایران متهم کرد و کیفرخواست جدیدی را که شامل ۱۳ اتهام مختلف علیه این شرکت تنظیم و منتشر کرد. در این کیفرخواست،  وانژو منگ به فریب کاری، پنهان کاری، دور زدن و نقض تحریم‌های اقتصادی آمریکا متهم شد. همچنین این وزارت خانه مدعی شد که هواوی از طریق یکی از زیرمجموعه‌هایش در هنگ کنگ تحت عنوان SkyCom تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

پیش از این نیز دولت آمریکا شرکت‌های آمریکایی را از فروش قطعات به شرکت ارتباطات زی تی‌ای چین به دلیل نقض تحریم‌های ایران منع کرده بود.
 
در میانه آتش جنگ تجاری چین و آمریکا، هوآوی می‌تواند برگه برنده‌ای برای ایران باشد

بعد از ماجرای بازداشت نائب رئیس شرکت هوآوی و بالا گرفتن تنش‌ها بین دو کشور چین و آمریکا، دوباره این دو کشور در بهمن ماه سال گذشته با هدف پایان دادن به جنگ تجاری به پای میز مذاکره آمدند. این مذاکرات که حدود سه ماه به طول انجامید در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری و با اجرایی شدن تهدیدات تجاری ترامپ و هدف قرار دادن چین با تعرفه‌های بالاتر عملاً با شکست مواجه شد. در روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ واشنگتن تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات محصولات چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد. آمریکا دلیل این اقدام خود را بدعهدی چین اعلام کرد و پکن در واکنش به این اقدام وعده داده که تلافی خواهد کرد. در مورخه ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری نیز آمریکا شرکت فناوری چینی هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد. این بدان معنا بود که عرضه کنندگان آمریکایی برای فروش محصولات به این شرکت باید مجوز بگیرند.

به همین منظور در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که طی خبری اعلام شد که گوگل محصولات شرکت تلفن سازی هواوی را از بعضی آپدیت‌های سیستم اندروید منع کرده است. گوگل در بیانیه‌ای گفت که در حال "پیروی از دستورات اخیر آمریکا است و پیامد‌های آن را بررسی می‌کند. " این اقدام گوگل بدان معنا است که هواوی آپدیت‌های امنیتی و حمایت فنی گوگل را از دست می‌دهد و تلفن‌های جدید آن دیگر مجهز به اپ‌هایی مثل یوتیوب، مپس وکروم نخواهند بود. البته این اپلیکیشن‌ها از روی گوشی‌های فعلی کاربران حذف نخواهد شد و همچنان کاربران فعلی قادر خواهند بود که از طریق گوگل پلی استور آن‌ها را آپدیت کنند.

در مورخه ۲ خرداد ۱۳۹۸ نیز شرکت پاناسونیک ژاپن اعلام کرد این شرکت نیز در همراهی با فهرست شرکت‌هایی که در پی اقدام آمریکا علیه شرکت فناوری هوآوی چین از این شرکت فاصله گرفته اند، عرضه برخی قطعات به هوآوی را متوقف خواهد کرد.

البته در مورخه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ وزارت بازرگانی دولت آمریکا اعلام کرد مجوز موقتی به هوآوی داده است تا بتواند به پشتیبانی از محصولات فعلی خود ادامه دهد. این مجوز محدود تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ (۲۸ مرداد) اعتبار دارد و به هواوی اجازه می‌دهد که برای پشتیبانی از مشتریان فعلی خود، به همکاری با کمپانی‌های آمریکایی ادامه دهد. این یعنی کمپانی مذکور در زمینه ارائه آپدیت‌های نرم افزاری برای سخت افزار‌های فعلی خود، می‌تواند همچنان با گوگل، اینتل، کوالکام و دیگر شرکت‌های آمریکایی همکاری داشته باشد.

شایان ذکر است که در ۱ خرداد ۱۳۹۸ رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال آن است که تحریم‌هایی نظیر آنچه برای شرکت هوآوی وضع کرده است را برای شرکت چینی نظارت ویدئویی هیکویژن هم اعمال کند. این اخبار نشان می‌دهند که جنگ تجاری آمریکا و چین شدیدتر شده است و گویا صلحی در این زمینه شکل نخواهد گرفت.

به هر صورت آنچه در این بین مهم است، این است که آیا با تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت بزرگ موبایل و تجهیزات مخابراتی می‌تواند به راحتی با ایران همکاری کند؟

در این روز‌ها که اوضاع بازار موبایل ایران خوب نیست شاید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی، باعث شود تا این شرکت نقش بیشتری را در بازار‌های ایران ایفا کند، کما اینکه در گذشته و در دوران تحریم‌های قبلی نیز این شرکت با ایران همکاری‌های را داشته است.   

هواوی دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و چنین موفقیتی را بدون ورود به بازار آمریکا به دست آورده است. این شرکت در اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا به موفقیت گسترده‌ای دست یافته و به عنوان مثال حالا گوشی‌های این شرکت در روسیه پرفروش‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند.

قبل از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان و قبل از آن که شرکت‌های بزرگ موبایل بازار ایران را به دلیل مصون ماندن از تحریم‌های آمریکا ترک کنند آمار موسسه جی اف کی در زمینه سهم برند‌های مختلف در بازار موبایل ایران نشان می‌دادکه  سامسونگ ۵۱ درصد، هوآوی ۱۴ درصد، ال جی ۱۳ درصد، اپل ۱۱ درصد، اچ تی سی ۴ درصد، سونی ۲ درصد و سایر برند‌ها ۵ درصد سهم فروش بازار را در اختیار داشته اند.

با خروج تمامی برند‌های معتبر از بازار موبایل ایران و با توجه به تحریم هوآوی توسط آمریکا و همچنین قیمت به صرفه و امکانات کافی موبایل‌های این شرکت، حالا هوآوی می‌تواند سهم بیشتری را از بازار ایران ببرد. البته برخی کارشناسان معتقدند که در صورت تداوم این تصمیم گوگل، شرکت هوآوی با چالش جدی مواجه خواهد شد و ممکن است همین موضوع باعث شود تا بازار ایران نیز تحت تاثیر قرار گیرد، اما باید به این نکته اشاره نمود که محصولات گوگل به طور کلی در چین فیلترند و کاربران از نمونه‌های جایگزینی که شرکت‌های بایدو و تنسنت تولید کرده اند، استفاده می‌کنند و شاید هوآوی بتواند همین راه حل را در ایران نیز در پیش بگیرد. از طرفی امروزه بسیاری از گوشی‌های برند شیائومی که در بازار ایران عرضه می‌شوند مجهز به رام چین هستند و به شکل پیش فرض امکان استفاده از سرویس‌های گوگل را ندارند. اما کاربران ایرانی با روش‌های جایگزین سرویس‌هایی مثل گوگل پلی را روی این گوشی‌ها نصب و استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که هواوی از سال ۲۰۱۲ برای زمانی که از طرف اندروید تحریم شود، مشغول توسعه سیستم عامل اختصاصی برای گوشی‌های خود است. دو ماه قبل اریک ژو رئیس هیات مدیره هوآوی در گفتگو با رویترز در ارتباط با قطع اندروید اعلام کرده بود که اهمیتی ندارد چه اتفاقی می‌افتد. شاید تنها موضوعی که می‌تواند در این وسط کمی ایجاد مشکل کند دریافت به روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید است. به طور معمول گوگل نسخه‌های جدید اندروید را توسعه می‌دهد و منتشر می‌کند. کمی بعد هم به روزرسانی‌ها برای نسخه متن باز اندروید عرضه می‌شوند. هواوی به نسخه متن باز اندروید دسترسی دارد و احتمالا با کمی فاصله زمانی می‌تواند به روزرسانی‌ها را به دست کاربرانش برساند.

علاوه بر موبایل همان گونه که گفته شد شرکت هوآوی یکی از بزرگترین و برترین شرکت‌های فعال در حوزه IT و مخابرات در دنیاست. این شرکت بزرگترین تولیدکننده محصولات مخابراتی در دنیاست و طبق آخرین اعلام و رده بندی مؤسسات معتبر تحقیقاتی Gartner و IDC این شرکت جزو شرکت‌های برتر در بیش از ۱۰ زمینه مختلف فناوری اطلاعات می‌باشد و در بیش از ۱۷۰ کشور جهان  فعالیت می‌کند.

شرکت هوآوی در ایران از طریق یکی از نمایندگی‌های خود ارائه دهنده محصولات و خدمات، چون طیف وسیعی از تجهیزات شبکه شامل سوئیچ، روتر، تجهیزات وایرلس، تجهیزات انتقال نور و مایکروویو، تجهیزات اکسس GPON برای کسب و کار‌های کوچک و متوسط و همچنین برای سازمان در مقیاس‌های بزرگ‌تر می‌باشد. همچنین هوآوی با سرمایه گذاری کلان بر روی واحد تحقیق و توسعه خود توانسته است جدیدترین محصولات سرور، ذخیره سازی، رایانش ابری و دیتاسنتر ماژولار و کانتینری را ارائه دهد. هوآوی ارائه دهنده محصولات مختلف دیگری، چون تلفن IP، سیستم‌های ویدئو کنفرانش هوآوی، تجهیزات مرکز تماس نیز می‌باشد.

به هر صورت نباید فراموش کنیم که حضور در بازار ۸۰ میلیونی ایران برای بخش موبایل هوآوی جذابیت خاص خود را دارد و همچنین حالا که شرکت‌های چینی مانند هوآوی تحت تحریم آمریکا قرار گرفته اند دیگر می‌توانند با خیال راحت تری در بازار تجهیزات مخابراتی ایران فعالیت کنند. مسئولین باید قدر فرصت پیش آمده را بدانند و از پتانسیل‌های شرکت بزرگی، چون هوآوی در موبایل و به خصوص در حوزه IT و مخابرات استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۴
الان بهترین موقع برای تنبیه کره جنوبی به دلیل همراهی با تحریم های آمریکاست.البته به شرط اینکه این شرکت چینی قبول کند که قسمتی از موبایل های عرضه شده در بازار ایران را در داخل کشور تولید کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
فکر کنم تجربه مونتاژ خودروهای بنجل چینی رزومه خوبی بوده باشه
هوآوی که شرکت دست چندم هست
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
این مویابل ها در اروپا و امریکا و افریقا دیگر انتن دهی ندارند . یعنی تعطیل کردند شما دنبال چی هستی .
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اینکه مردم ایران به مردمی بی کیفیت مصرفکن تبدیل شدن شکی درش نیست...تازه اگر هم روزی بخوان جنس خوب مصرف کنند توان مالیش رو ندارند...!
از کدام بازار 80 میلیونی صحبت می کنید با این شرایط به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور با مردمان فقیر هستیم که مردم قدرت خرید چندانی نخواهند داشت و چنین کشوری ارزش اقتصادی برای هیچ شرکت خارجی ندارد
یعنی چی هر می با آمریکا مشکل پیدا میکنه باید بچسبیم بهش، الان اروگا هم ارتباطش رو با هوایی داره کم میکنه، موضوع لج بازی نیست واقعا مشکلات ،میتونه سر ایران هم بیاد، یعنی از طریق محصولات هوایی برای حتی آمریکایی‌ها و اسرائیل، بهتره مراقب بود.
منافع ملی همیشه ثابت است اما دوستان و دشمنان می توانند عوض شوند.
چی شد؟ عده ای میگفتن باید اقتصاد را قوی می کردیم ولی الان چین هم که اقتصادش قوی است تحریم می شود
پیشی گرفتن از اپل سوزش زیادی برای آمریکا به همراه داشته است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
نادان گوشی ارزون برای کشورهای فقیر تولید میکنه میخاسته از اپل عقب باشه مگه گوشی اپل همه میتونند بخرند کمی فکر کن نظر بده
امروز شرکت "آی آر ام" هم سازنده تراشه هست اعلام کرد هواووی رو تحریم کرده
سیستم عامل چیزی نیست که بشه یک شبه درست کرد
توجه داشته باشید که این سیستم عامل اپن سورس هست اما بازهم وابسته به گوگل هست
وقتی نرم افزارهای گوگا مپس ، جی میل ، یوتیوب ، گوگل درایو و آپدیت های اندورید رو نتونه بگیره
وقتی که تراشه های کوالکام و آی ار ام هم اون رو تحریم کردند
وقتی که برخی تکنولوژی های حساس رو برای هووای تحریم کردند

این یعنی یک قاب فقط میمونه از یک موبایل

این یعنی قدرت آمریکا

تازه این فقط تحریم یک شرکا هست توجه داشته باشید که اگر روزی آمریکا مایگروسافت ، اواکل ، آمازون ، اپل ، سیسکو و ... بخوان چین رو تحریم کنند اونوقت چی مشه

زیاد دلتون رو خوش نکنید حتی بعد از تخریم هواووی با ایران کار نمیکنه

حالا ما میخوهیم با آکریکا سرشاخ بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چین تمام این قطعات رو خودش هم میتونه بسازه.
آمریکا دست و پا نزنه،چین دیر یا زود اقتصاد اول دنیا میشه.
من نمیگم،برو نظر کارشناسان برجسته ی اروپایی و آمریکایی رو بخون.آخرش همینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
یه روز چین همنی هواوی میزن من به تو میخندم
اگر این پیشنهاد را بهشون بدید با چوب میوفتند دنبالتون
من که گوشی و محصولات چینی نمی خرم
پاسخ ها
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
من همین موبایل هواووی رو خریدم و خیلی هم خوب کار میکنم برام. به نظر من شرکت ها با شرای استاندارها هر کشوری کیفیت محصولاتشان رو کنترل میکنند .خوب استاندآرد ایران پایین و محصولات درجه دو و حتی سه چینی وارد ایران میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ایفون چین میزنه هرچی میخری چینی هست فکر میکنیامریکایی است
فردا که گوگل اجازه نداد اندروید در گوشی های هووآوی استفاده شود آن وقت خواهید دید این غول چینی چطور بادش خالی می شود.
چی داری میگی؟!!
یکی از دلایل اصلی تحریم هواوی فروش تجهیزات به ایران بوده!!!!
تازه این مشکل بین امریکا و‌ چین بلاخره حل میشه و هیچ‌ وقت آینده خودش را بخاطر بازار کوچک ایران خراب نمیکنه
مسئولان خوابند و دچار روز مرگي بوده و توان فكر كردن در مورد آينده را ندارند
برعکس تیتر زدی که. ایران می‌تواند برگ برنده‌ای برای هوآوی باشد.
هرچی شرکت درحال ورشکستگی هست میشه فرصت برای ما مثل قضیه شرکت دوو
پاسخ ها
Mojtaba
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
!!!! حاجی چی میگی، ورشکستگی
یه کم سوادتو ببر بالا بعد بگو، فقط برو گزارش شود دهی 1 سال گذشته شرکتا رو ببین تو موبایل، تنها برندهایی که سود دهی داشتن تو 3 ماه گذشته هوآوی و شیائومی بودن و سامسونگ و اپل بیشترین کاهش فروش رو داشتن، یه تحقیق بکنی بد نیست قبل حرف زدن
ایران مثل مرغه هم برای عروسی سرش رو مبرند و هم برای عزا !
این وسط خوشخیالی های تابناک و دارو دسته اش منو کشته.
سیستم عامل ملی چی شد؟! موتور جستجوی ملی؟! ایمیل ملی و.....
باز نوبت هدر دادن پول هست!
خوشتون بیاد یا نه اندروید سیستم عامل برتر دنیاست کسی هم نمیتونه باهاش رقابت کنه!
جالبه بجای رفع مشکلات دنبال محدود کردن بیشتر یوزرها در ایران هستید!
هووآوی بای بای ، تازه می فهمند قدرت آمریکا یعنی چی.
مشکل ما این است که یک سیستم اداره کشور داریم که از ۷۰ سال قبل در ساختار هیچ تغییری نکرده و بروز رسانی نشده یعنی اداره مالیات و بیمه و بانک و وزارت اقتصاد ما با همان سبک کهنه مدیریت می شوند. خوب ما از رییس جمهور و مدیری که ۴۰ ساله تو سیستم بوده انتظار یک طرح جدید داریم آنهم بدون داشتن دانش و در این شرایطی که مسئول بزور روزمره خود و اداره اش را می گذراند. الان باید اندیشکده ها با حضور اساتید زیر نظر دانشگاهها یا شورای امنیت ملی یا مجمع تشخیص مصلحت نظام یا مرکز پژوهشهای مجلس تشکیل دهیم و اینها در زمینه های اقتصاد و سیاست و حقوق و غیره ما و رابطه مان با جهان بحث کنند و خلاصه راهکارهای آنها به مسئولان کلان منتقل شود تا بر اساس گژارشها تصمیم گیری شود. انوقت بفهمیم در این شرایط هواوی بنفع ماست یا چه کنیم که بنفع ما بشود. بالاخره باید یکجایی نظر متخصصین تجمیع شود نه اینکه هر اقتصاد دانی خودش در یک مصاحبه یا مقاله نظری بدهد و بعد هم هیچ و هیچ.
گوگل خدماتش به هواوی را دارد کنسل می کند انوقت شما می خواهید اسباب بازی برای خوشامد چین وارد کنید.
یکی از دلایل مشکل آمریکا با شرکت وآوی (هاوی اشتباه هست) همین تجارت پنهانی با ایران و انتقال تکنولوژی آمریکایی به ایران بوده! حتما که میان به حرف شما گوش میکنن و بیشتر و علنی تر این اقدامات خلافشون رو انجام میدن! در ضمن بازار آمریکا بخاطر قدرت خریدش اینهمه طرفدار داره و اگرنه اروپا تقریبا دو تا سه برابر آمریکا جمعیت داره ولی بازارش از آمریکا ضعیفتره! چرا کشورهای صنعتی برای فروش محصولاتشون در کشورهایی مثل هند و پاکستان دست و پا نمیزنند؟ آنها هم جمعیت بیشتر از ایران دارند و در مورد هند که از کل آمریکا و اروپا هم بیشتر جمعیت داره پس چرا بازازر خوبی برای فروش نیست؟!‌ یکم از این توهمات کودکانه بیرون بیایین زشته!
با این وضعیت فکر نکنم به روز رسانی اندروید برای این گوشی ها بیاد.
هواوی که الان هم به ایران تجهیزات جاسوسی میفروشه
اگر ایران و چین مشارکت در ساخت سیستم عامل جایگزین اندروید رو پیش ببرن خوبه.البته تو ایران کسی تا ژن خوب نباشه کار بهش نمیدن.ژن های خوب هم سواد ندارن.لذا اساسا ایران تو این بحران چیزی گیرش نخواهد اومد.
خدمات رسانی هواوی تو ایران فقط مبایل نیست
۷۰ درصد زیر ساخت های تلفن همراه مخابرات و شرکت زیر ساخت از محصولات و‌تکنولوژی هواوی استفاده میکنن
قطع همکاری هواوی با ایران ، ینی یک ضربه ی سنگین به ارتباطات کشور
خوب کاری کرد امریکا با چینی های اشغال درست کن
این عین یه بازیه بستگی داره هواوی بتونه از تحریم عین ایران استفاده کنه و مستقل بشه و تو بازار مورداعتماد واقع بشه یا نه. البته کار بسیار سختیه و احتمال زیاد درصد زیادی از بازارش رو از دست میده تا جا بیافته یا اینکه کلا ورشکسته بشه. چین با امریکا توافق نمیکنه مگر اینکه شکست بخوره
سلام هواوی یه شرکت تجهیزات مخابراتی هست علاوه بر تولید تلفن همراه تجهیزات مخابراتی هم تولید میکنه مثل دکل فرستنده و گیرنده نسل جدید 4gاما متاسفانه حدود ۳ ساله که به دلیل تحریمهای آمریکا به ایران تجهیزات به صورت مستقیم نمیفروشه الان ما دنبال چی هستیم نمیدونم
سلام هواوی یه شرکت تجهیزات مخابراتی هست علاوه بر تولید تلفن همراه تجهیزات مخابراتی هم تولید میکنه مثل دکل فرستنده و گیرنده نسل جدید 4gاما متاسفانه حدود ۳ ساله که به دلیل تحریمهای آمریکا به ایران تجهیزات به صورت مستقیم نمیفروشه الان ما دنبال چی هستیم نمیدونم
منظورش این بوده که ایران می تونه برگ برنده هوآوی باشه!!!! از فردا هر چی آشغال کالای هووآوی هست روانه ایران می شه تا این شرکت از ورشکستگی به خاطر تصمصمیات آمریکا نجات پیدا کنه.
هر روز داریم فقیرتر میشیم دیگه کم کم بیش از ۸۰ درصد مردم قدرت خریدشون فقط در حد مواد غذایی و کالاهای اساسی باقی میمونه و این بازار هیچ جذابیتی برای هیچ کشوری نداره.
خوشهال نشین چینی ها در راستای منافع ملی خود بازی می‌کنن و آنجا که لازم باشد مثل روسیه و اروپا مهره هایی مثل. ایران را در راستای منافع خود میسوزانند به جای اینکه ما‌مهره چین باشیم باید چین را مهره خود میکردیم که در تیوری بازی این مستلزم به آن بود که با تمام بازیکنان روابط وبده بستان داشتیم
چقدر شما خوش خیالید وقتی زنجیره تامین هواوی هدف قرار داده شده امکان تولید محصول رو نداره که بخواد در ایران حضور داشته باشه.
با شرایط موجود همکاری با ایران برای هر شرکت خارجی یک نوع خودزنی محسوب میشه
امریکا دیر فهمیده . کار از کار گذشته چین حرف اول و آخرو میزنه
یکم واقع بین باشیم بد نیست
هرکاری تو این دنیا که بخواد انجام بشه یه هزینه ای داره
خود ماها برای اینکه بتونیم زنده بمونیم باید پول بدیم غدا بگیریم شکممونو سیر کنیم
قطعا ورود گوشی های هوآوی به بازار ایران هم به سود ما و هم به سود چین است
پس اینقدر بحث های چرت و پرت که فقط اونا سود میبرن همش ضرره و ... رو فقط کوتاه اندیش ها میزنن و اونهایی که نمیخوان پیشرفت کشور رو ببینن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی