بازدید 11129
۸
نمایندگان در گفت‌وگو با «تابناک»؛

زنان خودشان نمی‌خواهند در هیأت رئیسه مجلس باشند/ در‌ها برای مذاکره همیشه باز است

هرچه به زمان انتخابات هیأت رئیسه مجلس نزدیک‌تر می‌شود، فضای فراکسیون‌های مجلس نیز انتخاباتی‌تر می‌گردد. چند روز است که فراکسیونی‌ها وارد برخی مصادیق شده و بحث‌ها بر سر نفرات شروع شده است؛ اما هنوز خبری از مذاکره و ائتلاف نیست و فعلاً فراکسیون‌های سه گانه بحث‌های درون تشکیلاتی خود را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 22 May 2019

فراکسیون مستقلین: همین هیأت رئیسه خوب است/ فراکسیون ولایی: دو فراکسیون دیگر طرفدار دولتند و وظیفه خود را انجام نمی‌دهند/ فراکسیون امید: عارف گزینه ریاست استهرچه به زمان انتخابات هیأت رئیسه مجلس نزدیک‌تر می‌شود، فضای فراکسیون‌های مجلس نیز انتخاباتی‌تر می‌گردد. چند روز است که فراکسیونی‌ها وارد برخی مصادیق شده و بحث‌ها بر سر نفرات شروع شده است؛ اما هنوز خبری از مذاکره و ائتلاف نیست و فعلاً فراکسیون‌های سه گانه بحث‌های درون تشکیلاتی خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان چند نکته کاملاً مشهود است و فراکسیون‌های مستقلین و امیدی‌ها، ترکیب فعلی هیأت ‌رئیسه را تا حدودی تأیید می‌کنند؛ اما بر اینکه بتوانند یک نفر از زنان و یک نفر از اقوام را هم به اعضای هیأت ‌رئیسه اضافه کنند تأکید دارند، ولی اختلاف‌نظر‌ها روی مصادیق همچنان وجود دارد.

اختلاف نظر‌هایی که در سه سال گذشته نیز وجود داشت و در واقع تعدد کاندیدا‌های زن و اقوام باعث شد تا این دو نتوانند در سال‌های گذشته در هیأت رئیسه مجلس حضور یابند. با این حال فراکسیون‌ها با جدیت در حال پیگیری انتخابات هیأت رئیسه هستند و قرار است تا شنبه لیست‌های خود را نهایی کنند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای در فراکسیون در خصوص هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ولی کامل وارد مصادیق نشدیم و قرار است روز شنبه به جمع بندی نهایی در این باره برسیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در خصوص افزایش شمار مستقلان در هیأت رئیسه مجلس گفت: ما که نمی‌توانیم یک نفر را کم یا زیاد کنیم؛ باید رأی بیاوریم تا فرد دیگری هم به اعضا اضافه شود. ما دوست داریم اعضای بیشتری داشته باشیم، ولی به‌هرحال باید در بین نمایندگان رأی هم داشته باشیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه زنان باید در هیأت رئیسه حضور داشته باشند گفت: ما دوره قبل در لیست خودمان یک خانم را معرفی کرده بودیم. در دوره قبل هم خانم الماسی را معرفی کردیم و این دوره هم به احتمال زیاد یک نفر دیگر را معرفی می‌کنیم.

نعمتی در پاسخ به این که سال گذشته، خانم الماسی توانست حدود ۲۰ رأی کسب کند و حتی اعضای خود فراکسیون هم به وی رأی ندادند و اینکه آیا امسال در انتخاب خود تجدید نظر خواهید کرد یا نه گفت: این بحث‌ها وجود دارد و اتفاقاً زنان در اولویت لیست ما هستند و هر که بتواند در فراکسیون رأی بیاورد، در لیست ما خواهد بود.

وی در پاسخ به این که بهتر نیست یک زن از امید یا مستقلان معرفی شود تا رأی‌ها تقسیم نشود، گفت: به نظر من راه مذاکره همیشه باز است و باید با فراکسیون‌های دیگر در مورد سایر اعضا هم‌صحبت کرد. باید بحث شود تا به یک نتیجه مشترک برسیم.

اما جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید در خصوص اضافه کردن زنان به لیست امید گفت: ما امسال هم مانند پارسال حضور زنان در لیست را یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم. فراکسیون هنوز وارد مصادیق نشده، اما بر روی نواب رئیس و رئیس ما اتفاق نظر داریم و مانند سال گذشته به احتمال زیاد پزشکیان و مطهری به عنوان نواب معرفی می‌شوند، البته پیشنهادی هم برای تغییر نواب تاکنون به فراکسیون نیامده است.

وی گفت: دو روز است که تازه فراکسیون‌ها درباره هیأت رئیسه فعال شده اند، اما ما در خصوص حضور زنان همان طور که گفتم اصرار داریم، ولی خود خانم‌ها مثل اینکه خیلی تمایل ندارند که در هیأت رئیسه باشند! وقتی چند نفر از زنان با هم کاندیدا می‌شود، کار به مشکل می‌خورد، چون رأی‌ها تقسیم می‌شود و هیچ یک رأی لازم را کسب نمی‌کنند؛ بنابراین، اگر یک نفر از بین آن‌ها کاندیدا شود، صد درصد می‌توانند وارد هیأت رئیسه شوند. به نظر من اگر زنان خودشان به این جمع بندی برسند که یک نفر کاندیدا داشته باشند، پیش‌بینی من این است که حتما می‌توانند در هیأت رئیسه باشند.

وی در خصوص حضور اهل سنت در هیأت رئیسه نیز گفت: الآن زمینه برای حضور اهل سنت در هیأت رئیسه وجود دارد و به نظر می‌رسد امسال که ما نیاز به انسجام داریم، حضور اقلیت‌ها در هیأت رئیسه می‌تواند این پیام را مخابره کند. فراکسیون در حال حاضر برنامه‌های خود را پیش می برد و ما نیز مدام در حال سنجش فضای داخلی مجلس هستیم؛ بنابراین، باید دید واکنش‌ها به موضوعات مختلف به چه شکل است. اگر لازم شد مذاکره می‌کنیم، اما اگر فضا مانند گذشته بود، مذاکره هم نخواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مردان چی؟ قحط الرجاله در مجلس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
چه زن و چه مرد
چه فرقی داره!
بله زن ها خودشان نمی خواهند نماینده شوند زن ها خودشان نمی خواهند پوشش اختیاری داشته باشند زن ها خودشان نمی خواهند رییس جمهور شوند زن ها خودشان نمی خواهند قاضی شوند و .....!!!!!!!!
اگر زناتون همونان که به قربانی اسیدپاشی میگن شانس اوردی همون بهتر نباشن
وای بر همه آنهایی که به اسم آزادی و برابری در صدد ایجاد زن سالاری در تمام سطوح جامعه هستند. در جایی که مردان با مدارک دانشگاهی معتبر بیکار هستند القا زن پرستی و فساد اخلاقی و میل به زن ها باعث شده که زن ها در ادارات استخدام شوند و مردها بیکار در داخل سطل زباله بگردند. از گسترش بزهکاری و ترویج فساد زنان بدلیل تمکن مالی زنان بنای خانواده ها استحکامی ندارد و در کوچکترین اختلافی زن جدا شده و در جامعه بدنبال امیال خودش میرود. و...
یه لحظه فکر کردم مسئولین گفتند درها برای مذاکر بازاست؟؟
ورود به این سوالات و پاسخ به آنها بیانگر :
اولاً امروز مبنا توانمندی است و نباید هیچ زنی با استفاده از دوپینگ خبری از جایگاهی برخوردار شود .

- ثانیاً بیانگر جامعه ای خریدار اقدامات پوپولیستی است ، که زنان مطالبه گر عملاً تشکیل دهنده این جامعه پوپولیستی هستند.
تبعیض برای چی؟ مگه زن و مرد برابر نیستن پس چرا برا زنها سهمیه بذارن؟بیان تو شرایط مساوی تو میدون رای بیارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل