بازدید 7182
۱

«گاوصندوق» دزد‌ها به دام افتادند

کد خبر: ۹۰۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ 19 May 2019
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری چهار عضو یک باند سرقت در محدوده غرب تهران خبر داد.

در آخرین روز‌های فروردین ماه امسال با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده‌های غرب تهران در خصوص سرقت از منازلشان به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا و ۱۳۸ جنت آباد، تیمی از ماموران تجسس این کلانتری‌ها، به بررسی‌های میدانی در این خصوص پرداختند.

در همین راستا پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و با دعوت از مالباختگان به کلانتری تحقیقات آغاز شد؛ تعدادی از مالباختگان با حضور در کلانتری اظهار داشتند که در هنگام عدم حضور در منزل، متوجه شده‌اند چهار سارق پس از ورود غیرقانونی به منازلشان اقدام به سرقت گاوصندوق و اموال با ارزششان کرده‌اند.

با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته از محل‌های سرقت مشخص شد که چهار سارق که کلاه گیس و نقاب به چهره داشتند با یک دستگاه خودروی سواری به محل سرقت‌های آمده و پس از تخریب توپی در‌های ورودی، کارت زنی یا استفاده از شاه کلید، وارد منازل شده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادی اموال ارزشمند از محل گریخته‌اند.
در تحقیقات بعدی شماره پلاک خودروی متهمان به دست آمد و مشخص شد که این پلاک مسروقه است؛ همچنین مشخص شد که متهمان در هر سرقت از یک پلاک مسروقه استفاده می‌کنند که این مساله سرنخ‌های تازه‌ای را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، با بررسی محل‌های سرقت و انگشت نگاری از محل و همچنین مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس پایتخت موفق شدند یکی از این سارقان را که متهمی سابقه دار بود و در محدوده اسلامشهر مخفی شده بود را شناسایی کنند.

با به دست آمدن این سرنخ، بلافاصله تیمی از کارآگاهان با هماهنگی از سوی مرجع قضایی به محل اختفای متهم اعزام و موفق شدند طی یک عملیات ضربتی متهم را که میلاد نام داشت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت دستگیر کرده و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل کنند.

میلاد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که از شهرستان‌های غربی کشور به تهران آمده و با اجاره کردن یک خانه مجردی در اسلامشهر، موفق شد خودرویی را با پلاک تهران خریداری کند و در ادامه با همدستی سه تن از دوستانش پلاک خودرو‌های دیگر را ربوده و پس از نصب به خودروی خود اقدام به سرقت از منازل شهروندان در غرب تهران می‌کرد.

با اعترافات متهم به جرم خود و اعلام محل اختفای سایر همدستانش، فردای همان روز یکی از همدستان وی به نام محمد که در حال خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده پرند بود، شناسایی و در بنگاه معاملات ملکی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

متهم دوم محمد نیز به جرم خود اعتراف و مخفیگاه دو تن از همدستان دیگرشان را به پلیس معرفی کرد و اعتراف کرد که در یک خانه مجردی در محدوده پرند، حضور دارند که بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده این دو نفر نیز دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمان در تحقیقات انجام شده اظهار داشتند که همگی همشهری هستند و پس از حضور در تهران به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفته‌اند که در محدوده‌های غرب تهران سرقت کنند؛ به همین منظور ضمن زاغ زنی و به شیوه‌های توپی زنی، کارت زنی و استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت می‌کردند و برای آنکه چهره هایشان شناسایی نشود، از کلاه گیس و ماسک استفاه می‌کردند.

ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی تجهیزات سرقت از جمله چند قطعه کارت، کیف مخصوص سرقت، پلاک‌های مختلف و مسروقه خودرو، ماسک و کلاه گیس و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد، طلا، جواهرات و اموال با ارزش منزل به همراه چند عدد گاوصندوق مسروقه، کشف کردند.

در ادامه متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند که پس از سرقت، اموال و گاوصندوق‌های مسروقه را به محدوده‌های جنوبی تهران و منطقه اسلامشهر برده و به مالخران می‌فروختند.

سرهنگ کارآگاه محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش اموال مسروقه که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است و همچنین شناسایی ۶ تن از شکات پرونده و احتمال وجود سرقت‌ها و شکات دیگر، بنابر دستور مرجع قضایی در حال حاضر متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
چرا این مکهمان دزد وادمکش را نمیگزن کجایی اند از کدوم شهرند تا بیشتر دقت کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر