بازدید 9364
۴

یک پنجم حقوق‌بگیران، همسر بازنشستگان هستند

کد خبر: ۹۰۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 19 May 2019

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در پایان سال ۱۳۹۷، تعداد حقوق بگیران این صندوق یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۳۴ نفر و تعداد ۹۹۲ هزار و ۱۷۴ نفر نیز کسورپرداز صندوق بازنشستگی بوده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید میعاد صالحی گفت: براساس آخرین اطلاعات منتشرشده در فصلنامه آماری شماره هفدهم صندوق بازنشستگی کشوری (زمستان ۹۷) که توسط گروه آمارِ دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم ها تهیه شده است، در حال حاضر میانگین سن حقوق بگیران در زمان بازنشستگی به طور میانگین ۵۱.۵۱ سال و میانگین سن حقوق بگیران ۶۳.۵ سال است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، در پایان سال ۱۳۹۷، ۸۲ درصد حقوق بگیران صندوق افراد بازنشسته، یک درصد ازکارافتاده و ۱۷ درصد شاغل متوفی و بازنشسته متوفی بوده اند.

صالحی گفت: این تعداد جمعا افزون بر ۳۴۲ هزار نفر وراث وظیفه بگیر دارند که ۵۸ درصد از آنها همسر فرد فوت شده بوده اند و ۴۰ درصد ایشان کسانی هستند که فرزند متوفی هستند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات منتشر شده در فصلنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران با ۳۰۵ هزار و ۲۲۹ نفر بیشترین تعداد حقوق بگیر و استان خراسان شمالی با ۱۰ هزار و ۹۳۳ نفر کمترین حقوق بگیر را دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه نسبت مردان به زنان در بین حقوق بگیران ۶۸ به ۳۲ است، توضیح داد: تعداد کل حقوق بگیران صندوق نسبت به زمان مشابه سال قبل بالغ بر ۴ درصد افزایش داشته است.

صالحی افزود: توزیع دستگاهی حقوق بگیران نشان می دهد بالاترین تعداد حقوق بگیران صندوق به ترتیب مربوط به وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴
بااین تیتر میخواهید حقوق همسرانشان راقطع وبگوئید هرهمسر یک حقوق بازنشسته ودبگری نگاه،مثل اون یارو که دراصفهان گفته فقط مردان دوچرخه سواری کنند وزنها نگاه
اگر شما هستید راهکار میذارید تا دریافتی همسران بازنشسته را قطع کنید..
خب که چی؟
باید قانون فرزند متوفی اصلاح شود
معنی ندارد یک دختر خانمی تا آخر عمر از حقوق بازنشستگی پدرش استفاده کند
فرزندان متوفی از یک سنی باید سرکار بروند و خودشان تامین مخارج کنند
متاسفم به خاطر قانون فعلی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار