بازدید 2807
وزیر نفت امارات:

احتمال ادامه «توافق کاهش تولید اوپک»

وزیر نفت امارات در جده گفت: تلاش‌های اوپک و هم پیمانانش برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضای جهانی نفت کامل نشده زیرا ذخایر نفت همچنان در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۰۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 19 May 2019

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، سهیل محمد المزروعی، وزیر نفت امارات گفت: تلاش‌های اوپک و هم پیمانانش برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضای جهانی نفت کامل نشده زیرا ذخایر نفت همچنان در حال افزایش است.

المزروعی توضیح داد: «این کار تکمیل نشده است... ما هنوز شاهد افزایش برخی از ذخایر هستیم و نیازمندیم به آنها توجه کنیم.»

عربستان، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت امروز در جده عربستان گرد هم آمدند تا بررسی کنند که آیا به ادامه توافق کاهش عرضه نفت در نیمه دوم سال نیاز خواهند داشت یا نه. درحالی‌که فشار واشنگتن بر صادرات نفت، کمبود در بازار ایجاد می کند، تولیدکنندگان برای باز کردن زودهنگام شیرهای (نفت) بسیار محتاط هستند. همچنین عرضه جهانی نفت با بحران نفت آلوده روسیه، به جوش آمدن تنش‌های ژئوپلتیکی از ونزوئلا تا لیبی محدود شده است.

محمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفت تولیدکنندگان به سیاست محدود کردن تولید ادامه خواهند داد زیرا «هیچ نیازی برای انجام هرکاری وجود ندارد.»

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در مصاحبه با رویترز گفت علی‌رغم بلاتکلیفی در مورد اینکه آیا کمبودی وجود خواهد داشت یا نه به ویژه با توجه به افزایش ذخایر نفت آمریکا، اوپک به نیازهای بازار نفت پاسخ خواهد داد.

نمایندگان می‌گویند اوپک و هم‌پیمانانش احتمالا با تمدید توافق کاهش تولید کنونی تا پایان سال موافقت خواهند کرد و در عین حال در صورت لزوم، به عربستان برای افزایش تولیدش تا یک سهم مورد توافق اجازه خواهند داد. به گفته نمایندگان دیگر، میزان پایبندی اوپکپلاس به توافق کاهش تولید در ماه آوریل 168 درصد بوده است.

المرزوعی گفت: «اوپک هرگونه شکافی احتمالی ناشی از کمبود نفت ایران را پر خواهد کرد...اگر نیازی برای توجه به هر کمبودی در بازار باشد، ما آن را انجام خواهیم داد اما چنین چیزی نمی‌بینیم.»

مقامات اوپک پلاس (اوپک و هم‌پیمانانش) امروز برای بررسی بازار در جده گرد هم می‌آیند. به گفته المزروعی و وزیر انرژی آذربایجان، آنها هیچ تصمیمی در مورد تمدید توافق نخواهند گرفت تا اینکه همه اعضا در ماه ژوئن در وین یکدیگر را ملاقات کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان