بازدید 8063
۵

حاشیه نشینی ۱۱ میلیون ایرانی و مهاجرت معکوس

کد خبر: ۹۰۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 19 May 2019

رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت:‌بیش از ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه‌‌ای کل کشور زندگی می‌کنند و همچنین ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و تاریخی ساکن هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تقی رستم‌وندی در حاشیه صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین برگزار شد و جلسه قبلی این شورا نیز به همین موضوع اختصاص یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو جلسه شورای اجتماعی کشور به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت و بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های ذیربط باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین اقدام کنند و هریک وظایفی که در این خصوص دارند را انجام دهند.

رستم‌وندی یادآور شد: موضوع امنیت، شبکه بهداشت، آموزش و اشتغال باید در مناطق حاشیه‌نشینی باید مورد بررسی قرار گیرد و قطعا سال ۹۸ آغاز یک تحول عمده در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین است.

رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت:‌ بیش از ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه‌نشین کشور زندگی می‌کنند و ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و تاریخی ساکن هستند که درمجموع جمعیت زیادی را شامل می‌شوند و حدود ۱۹ میلیون نفر از جمعیت ۶۰ میلیون نفری شهرنشین، در محلات حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

وی افزود: این محلات دارای مشکلات خاصی هستند و از عقب‌ماندگی در آموزش، بهداشت، پسماند و ... رنج می‌برند.

وی یادآور شد: جلسه امروز که با حضور وزیر کشور برگزار شد، مصوب کرد که کارگروه ویژه‌ای در خصوص مهاجرت معکوس ایجاد شود و موضوعات مختلف رامورد بررسی قرار دهد.

وی گفت:‌ قرار شد در حوزه اشتغال وامنیت نیز اقداماتی صورت گیرد که در این خصوص هلال احمر و سازمان فنی و حرفه‌ای و با همکاری معاونت زنان و امور خانواده و وزارت کشور، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
اگر نخواهیم بگوییم پس رفت میشود گفت درجا زدن منجر به غرق شدن
متاسفم از مسولان که همیشه ریسکت های تحدید کشور را با جیب مردمش پرداخت می کنند نه از جیب خودشان...
مردم اگه شعور داشته باشند بر می گردند به زادگاهشان و با اعصاب راحت و درآمد کم و آینده فرزندانشان مشغول می شوند مهاجرت معکوس تنها راه نجات کشور و ایجاد اشتغال و تولیده
خداییش کاری کنید شهرستانیها برگردن به روستاهای خودشان
خدا شاهده ما که تهران به دنیا اومدیم اینجا بزرگ شدیم دنبال راه فرار از تهران میگردیم بعد طرف از آسایش روستا میزنه میاد حاشیه نشینی کرج و ورامین و اسلامشهر و... که بگه من تهرانم!!!!!
به خدا این زندگی نیست لوبیا بکاری سوپر مارکت کار کنی شهرستان 1میلیون دربیاری یعنی برابر با5میلیون حقوق تهران
بعد هم که بازار کار رو خراب میکنن مثلا ما میگیم با لیسانس با3میلیون کار نمیکنم طرف با دکترا میاد واسه حقوق 1میلیونی فرم پر میکنه!!! صبح تا شب میره اسنپ آقا جونن همش خرج استهلاک میشه برگرد به روستای خودت
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار