بازدید 5710

سروش احمدی به فینال تکواندوی جهان رسید

سروش احمدی تکواندکار شایسته ایران موفق شد با ۵ پیروزی به فینال مسابقات جهانی را پیدا کرده و مدال نقره خود را قطعی نماید.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 19 May 2019

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از روز چهارشنبه – ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور ۹۷۵ تکواندوکار از ۱۵۰ کشور به میزبانی منچستر انگلیس آغاز و امروز (یکشنبه - ۲۹ اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیشب (شنبه – ۲۸ اردیبهشت‌ماه) و در سومین روز این رقابت‌ها، مبارزات اوزان ۶۳- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۵۳- و ۶۷- کیلوگرم زنان پیگیری شد که سروش احمدی، مهران برخورداری و کیمیا همتی تکواندوکاران کشورمان بودند.

سروش احمدی تکواندکار شایسته ایران موفق شد با ۵ پیروزی به فینال مسابقات جهانی را پیدا کرده و مدال نقره خود را قطعی نماید. نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان ابتدا «کریستوفر صباغ» از لبنان را در پایان راند دو و با نتیجه ۲۴ بر ۲ از پیش‌رو برداشت. در ادامه با «حمد موبارک» ازعربستان مبارزه کرد و این دیدار نیز در پایان راند دو و با نتیجه ۲۳ بر ۲ به پایان رسید. سروش در گام سوم نیز نماینده اندونزی که برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه داشت را در پایان راند دو (۲۱ بر یک) با شکست راهی خانه کرد. وی در مرحله یک‌چهارم به مصاف «جواد آقایف» از آذربایجان قهرمان نوجوانان ۲۰۱۸ قرار گرفت و ۲۲ بر ۱۴ به برتری رسید.

سروش در مرحله نیمه‌نهایی با «جواد آچاب» تکواندوکار با سابقه بلژیک قهرمان جهان ۲۰۱۵، قهرمان اروپا ۲۰۱۶ و... مبارزه کرد و در پایان دیداری حساس و نفس‌گیر با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شد تا فینالیست وزن سوم لقب بگیرد. سروش فردا ۲۱ فردا به مصاف «شوای ژائو» از چین قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶، دارنده طلا و برنز قهرمانی جهانی، برنز قهرمانی آسیا، ۲ نقره و برنز گرندپری و نقره گرنداسلم می‌رود.

تیم ملی در بخش مردان با هدایت فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربیان در این رویداد حضور پیدا کرد. گفتنی است؛ این رقابت‌های ۱۲G است که به نفر اول ۱۲۰ امتیاز، نفر دوم ۷۲ امتیاز، نفرات سوم ۴۳.۲۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان