بازدید 7060

حذف دوباره قیمت‌های املاک و خودرو از سایت‌ها

کد خبر: ۹۰۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 18 May 2019
قیمت‌های خودرو و املاک که چند روزی با دستورالعمل جدید به برخی سایت‌های خرید و فروش بازگشته بودند امروز بار دیگر با دستور دادستانی حذف شدند.

به گزارش فارس، در حالی که طبق تصمیم مشترک دادستانی، اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی، اتحادیه فروشندگان خودروی تهران و اتحادیه مشاوران املاک، دستورالعمل جدیدی برای درج قیمت املاک و خودرو در آگهی سایت‌های خرید و فروش تدوین شده بود و برای چند روزی قیمت‌های منطبق بر این دستورالعمل به برخی بازار‌های مجازی بازگشته بودند، امروز بار دیگر قیمت‌های خودرو و املاک از سایت‌های خرید و فروش حذف شد.

احمد کیهانی مدیر توسعه کسب‌وکار یک سایت خرید و فروش در گفت: وگو با خبرنگار فارس از حذف دوباره قیمت آگهی‌های املاک و خودرو از سایت‌های خرید و فروش با دستور دادستانی خبر داد و توضیح داد: اعلام شده که فعلا هیچ قیمتی نباشد و هنوز تصمیم جدیدی درباره بازگشت احتمالی یا شرایط بازگشت آن‌ها اعلام نشده است.

به گزارش فارس، پس از التهاب قیمت خودرو و املاک در بازار‌های مجازی که بخش زیادی از آن ناشی از فعالیت سوداگران و دلالان بود، دادستانی دستور حذف قیمت‌های املاک و خودرو از این بازار‌ها را صادر کرد. چندی بعد دادستانی دستورالعملی داد که براساس آن اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی موظف شد با همکاری اتحادیه فروشندگان خودروی تهران و اتحادیه مشاوران املاک روشی را برای قیمت گذاری خودرو و ملک تدوین کند. در نهایت مقرر شد تا ۳ درصد بیشتر از قیمت پایه اتحادیه‌ها امکان درج قیمت وجود داشته باشد و چند روزی قیمت‌های جدید در برخی سایت‌ها نمایش داده شدند که البته این روند طولانی نشد.

ایراداتی به هر دو روش قیمت‌گذاری املاک و خودرو وارد بود. فارس پیش‌تر در گزارش‌هایی با عنوان «چالش ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار مجازی/ جای خالی خودروی کارکرده در فهرست قیمت» و «اما و اگر‌های دستورالعمل جدید ثبت قیمت املاک در سایت‌های خریدوفروش» به این موضوعات پرداخته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴
آخه برداشتن قیمت سفته بازی رو گذاشتن به عنوان قیمت کارشناسی. بابا این ملت هنوز گزمه و آژان می خواد. اجازه بدی هیچ کس وجدان نداره.
با یک گشت ساده در شیپور و دیوار می توان ثابت کرد که فروشندگان که اغلب دلال هستند و نه مالک با چند تا تلفن همه چیز را به صورت نامحسوس تعیین می کنند. فقط چند تا تماس لازمه. باور کنید چیزی عوض نشده. این که نشد راه کار. دنبال یه راه کار جدی باشیم. بهتر نیست در یک سایت معتبر و شاید همین شیپور و دیوار چند نفر کارشناس خبره حدود قیمت ها را تعیین و اعلام کنند. مثلا اعلام کنند قیمت واقعی 405 مدل 89 اینقدر است و بالاتر از این به صرفه نیست. ضمنا مشکلات خودروهای عرضه شده را نه با نام بلکه بطور کلی اعلام کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
شما از جنبه قانون درست میفرمایید اما در کشورهای امثال ما قیمت را نه قانون بلکه حاشیه مشخص می کنه برا همین راهکار شما نمیتونه مفید باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
کاملا موافقم
یک سایت قیمت کارشانسی ها را اعلام کند تا مردم معیاری به برای قیمت ها داشته باشند
و در صورت مشاهده قمیت های غیر واقعی خود مردم آنرا از طرق سایت یا اپلیکشین گزارش کنند
با برداشتن قیمت مشکل گرانی حل نمی شود مشکل از کاهش ارزش ریال است که توسط دولت برای درآمدهای ریالی ناشی از دلارهای نفتی است البته به دلیل کاهش فروش نفت است و مردم بایست تاوان آن را بدهند با پاک کردن صورت مسئله، مسئله حل نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
دلال محترم!
بله قطعا مشکل گرانی با برداشتن قیمت های کاذب حل نمی شودبلکه با اعدام تعدادی از دلالان حل می شود!
از جناب دادستانی که این حکم را داده اند بعنوان یک جانباز انقلاب تشکر می کنم امید وارم تا شرایط کشور این چنین است هر گز و هر گز اجازه درج قیمت ها داده نشود چرا که دلالان و رانت خواران با نفوذ هایی که دارند شبکه ای قیمت مسکن و مغازه و ماشین را افزایش میدهند و به ریش این ملت و خانواده های شهدا و جانبازان می خندند و تحقیرشان می کنند جوان تحصیل کرده بیکار می خواهد یک مغازه کوچولو بخرد این هفته یک قیمت و هفته دیگر قیمت اوج می گیرد و تداوم می دارد لذا بهترین و موثرترین راه برخورد با دلالان و رانت خواران لغو دایمی قیمت گذاری مسکن و مغازه در سایت های مشهور دیوار و شیپور است بار دیگر از دادستانی محترم تشکر و امید که با قدرت جلوی نفوذ دلالان برای باز گشایی قیمت ها را بگیرند انشالله
مورد سراغ دارم که یه دلال، ماشینی که اصلا وجود خارجی نداره را ،در سایت با پنج میلیون تومان قیمت بالاتر میذاره ،به محض این که خریدارها ،تماس می گیرن، میگه آقا چند دقیقه پیش یه نفر آمد پسندید و کارت به کارت کرد و رفت ،خلاصه فروش رفت،این کار را تا الآن بارها بارها انجام داده و ...،خودتان آخر ماجرا را حدس بزنید.
مگه تو قیمت دلار و کالاهای دیگه این همه دخالت کردید ،چی شد،،،بدتر شد که بهتر نشد
دوستانی که مدام می گویند دلال را من درک نمی کنم. مثال می زنم قیمت خودرو در ایران خودرو مشخص است و ایران خودرو کلی نماینده فروش دارد اگر من خریدار بدانم الان می توانم برم در نمایندگی ۲۰۶ را مثلا با ۵۰ تومان بخرم مگر دیوانه ام بیام از سایت های اینترنتی بیشتر بخرم؟؟!!! حالا دلال ۱۰۰ آگهی بزنند که ۲۰۶ شده ۹۰ میلیون. لطفا بیشتر فکر کنیم قبلا از این که صورت مسله را پاک کنیم
مثلا فكر كردن با پاك كردن صورت مساله قيمت خودرو پايين مياد؟نه دولتيهاي بي تدبير وقتي جلوي واردات رو ميگيريد،وقتي تو قرن بيست و يكم خودرو رو كالاي لوكس ميدونيد!البته براي مردم!!وقتي ٦٠٠٠ خودرو رو ٢ سال تو گمرك نگه ميداريد،وقتي ايرانخودرو و سايپا رو اجازه ميديد جونه مودم رو به بازي بگيرن و دنباله حاشيه بازار باشن براي سود بيشتر همين وضعيتي پيش مياد كه الان هست!دست برداريد از رانت بازي
باید یک سامانه ملکی یا نهاد نرخ گذاری در استانها برای املاک تشکیل شود تا قیمت هر ملک بر اساس قدمت و منطقه کارشناسی و قیمت گذاری شود و در صورت فروش قیمت گزاف ، خریدار حق شکایت داشته باشد . اگر قیمت مسکن کنترل نشود فشار سنگینی بر قشر کارگر خواهد آمد . کارگری که حقوقش را هم کامل پرداخت نمی نمایند . و می بایست سه چهارم آنرا برای اجاره پرداخت نماید .
الان برای پیدا کردن یک کیس مناسب باید صد جا زنگ بزنی
قیمت خیار و هندوانه هم لطفا حذفش کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل