بازدید 4832

مذاکرات تجاری آمریکا و چین متوقف شد

کد خبر: ۸۹۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 18 May 2019

منابع آگاه از توقف مذاکرات تجاری بین ایالات متحده و چین به‌دنبال تشدید اختلافات دو کشور خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم،، در حالی که اختلافات آمریکا و چین در اوایل ماه جاری میلادی به‌شدت افزایش یافته است، منابع آگاه اعلام کردند که مذاکرات تجاری دو طرف متوقف شده است.

دو منبع آگاه و نزدیک به وضعیت مذاکرات آمریکا و چین تأکید کردند که برنامه‌ریزی برای دور بعدی مذاکرات تجاری آمریکا و چین فعلاً متوقف شده است چرا که هنوز معلوم نیست آیا دو طرف مایل به مذاکره هستند یا نه.

چین و آمریکا همچنان بر مواضع تجاری قبلی خود اصرار و پافشاری می‌کنند. چین با اصلاح سیاست‌های ارزی و تغییر ارزش یوان و همین طور کاهش سفارش گوشت از آمریکا سعی دارد تا فشار بیشتری را بر واشنگتن وارد کند و از سوی دیگر ایالات متحده نیز شرکت هواوی و سایر شرکت‌های وابسته به آن را در فهرست سیاه قرار داده است.

گرچه چین اوایل هفته گذشته یک هیئت آمریکایی را برای سفر به پکن دعوت کرده بود و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز ظاهراً این دعوت را قبول کرده بود ولی منابع آگاه می‌گویند برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام این سفر انجام نشده است چرا که دولت ترامپ بار دیگر فشار بر شرکت‌های مخابراتی چین را افزایش داده است.

شاخص سهام در بازارهای جهانی پس از اعلام این خبر با کاهش روبه‌رو شده است. 3 شاخص مهم بورس وال استریت آمریکا نیز روز جمعه با کاهش مواجه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این تحولات گفته است که پکن ترجیح می‌دهد منازعات و اختلافات را از طریق گفتگو حل‌وفصل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار