بازدید 18481

آشنایی بیشتر با محله باغ فیض

کد خبر: ۸۹۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 16 May 2019
نام باغ فیض را بسیاری شنیده‌اند، اما شاید کمتر کسی به تاریخچه این محله قدیمی آشنایی داشته باشد. این محله با توجه به درختی که به نام درخت ابوالفضل نامیده شده است، قدمتی ۷۰۰ ساله دارد. باغ فیض ابتدا روستایی به همین نام بوده که سال‌های قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۷ خانوار جمعیت داشته، اما به تدریج با گسترس ساخت و ساز در تهران و به خصوص در غرب پایتخت، در این محله آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی ساخته شد و بسیاری برای رهن و اجاره ملک جذب این محله شدند.

باغ فیض کجاست

باغ فیض منطقه‌ای در شمال غرب تهران است که از شمال به اتوبان شهید همت غرب، از جنوب به اتوبان شهید حکیم غرب، از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی و از غرب به اتوبان شهید ستاری منتهی می‌شود. همانطور که مشخص است محله باغ فیض دسترسی بسیار خوبی به اتوبان‌های اصلی شهر دارد ضمن اینکه اهالی این محله به اتوبان آیت الله رفسنجانی (نیایش) هم به راحتی دسترسی دارند.

سال‌ها پیش در دهه ۵۰ شمسی خانه سازی در این محله شروع شد و در ده‌های ۶۰ و ۷۰ رونق گرفت، برج آرمان که در زمان خود نمایی زیبایی به محله و اتوبان حکیم داد، در همین زمان در این محله ساخته شد. بعد‌ها با ساخت مجتمع‌های تجاری تیراژه و کوروش افراد بسیاری برای خرید مغازه به این مراکز تجاری روی آوردند، این شد که به تدریج این محله رونق خوبی گرفت.

امکانات باغ فیض

در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی با ساخت مجتمع‌های تجاری تیراژه و کوروش یک باره بافت سنتی این محله تغییر کرد و کوچه باغ‌های قدیمی تبدیل به خیابان‌های پهنی شدند که افراد زیادی را برای سکونت در این محله یا خرید از این فروشگاه‌ها جذب خود کردند، قیمت خانه در این محله افزایش یافت و جنب و جوش در آن بیشتر شد. محله باغ فیض علاوه بر دسترسی خوب اتوبانی آن و داشتن مجتمع تجاری‌های بزرگی که از سینما گرفته تا فروشگاه‌های مختلف برای خرید لباس، کیف و کفش و لوازم آرایشی دارای رستوران‌ها و کافی شاپ‌های خوبی در همین مجتمع‌ها یا بیرون از آنجاست.

وجود امام زاده جعفر و امام زاده حمیده خاتون که هر دو از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) هستند با چنار‌های تنومند کاشته شده در حیاط این امامزاده‌ها شمایل نوستالژی این محله را حفظ کرده است. از دیگر شمایل‌های نوستالژی این محله وجود بقالی، نانوایی، قصابی‌های قدیمی در کنار تکیه، مسجد و حمام عمومی است که همچنان فعال هستند.

این محله دارای پارک‌های کاج، ۲۲ بهمن، فرشته و میخک است که ساکنین روز‌ها و شب‌ها برای معاشرت و پیاده روی در آنجا جمع می‌شوند و علاوه بر مرکز پزشکی باغ فیض، دو بیمارستان فردا و مرکز درمان فروغ درمان برای خدمت رسانی به ساکنین این محله و محله‌های اطراف مشغول به کار هستند.

با مراجعه به سایت دیوار، متوجه خواهید شد که قیمت اجاره یک سوئیت یا خرید خانه در این محله به نسبت محله‌های اطراف آن مثل پونک، مرزداران یا اشرفی اصفهانی مناسب‌تر است در صورتیکه همان امکانات این محله‌ها را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار