بازدید 2504

درخواست سوریه از شورای امنیت برای توقف شهرک‌ سازی‌ها در جولان اشغالی

سوریه از شورای امنیت خواست اقدام فوری در جهت الزام مسؤولان رژیم صهیونیستی به توقف شهرک‌سازی‌ها در جولان اشغالی انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 16 May 2019

سوریه از شورای امنیت خواست اقدام فوری در جهت الزام مسؤولان رژیم صهیونیستی به توقف شهرک‌سازی‌ها در جولان اشغالی انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با اشاره به اینکه سیاست شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه آن در جولان اشغالی به منزله نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت است، اقدام فوری این شورا برای الزام این رژیم به توقف شهرک‌سازی‌ها را خواستار شد.

این وزارتخانه اعلام کرد، مسؤولان رژیم صهیونیستی همچنان انواع فشارها را بر شهروندان سوریه در منطقه جولان اشغالی اعمال می‌کنند تا آنها را مجبور کنند سندهای ملکی ثبت شده در سوریه یا هر سند دیگری که مالکیت آنها را بر این اراضی ثابت می‌کند به مرکز مالکیت اسرائیل ارائه دهند تا به جای آن یک سند مالکیت اسرائیلی به آنها داده شود.

در این نامه تاکید شده است، مسؤولان رژیم صهیونیستی به سیاست خصمانه شهرک‌سازی در جولان اشغالی با هدف تصرف زمین‌های مردم و تثبیت اشغال آنها ادامه می‌دهند و در ادامه ساخت این شهرک‌ها بهانه حقوقی را به دست مسؤولان صهیونیستی می‌دهد تا قانون الحاق جولان به اراضی اشغالی را تثبیت کرده و آن را تحت اشغال خود در آورند.

دمشق بار دیگر تاکید کرد: جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است و دمشق بر این اساس که مالکیت جولان حقی دائمی است که شامل مرور زمان نمی‌شود، از انجام هر گونه اقدامی برای بازگرداندن آن دریغ نخواهد کرد.

همچنین دمشق در ادامه این نامه بر حمایت خود از مقاومت مردم سوریه در برابر این رژیم و مخالفت آنها با تصمیم آن برای الحاق جولان به اراضی اشغالی و سیاست غارت اراضی و دارایی‌های مردم در جولان از راه ساخت شهرک‌های غیرقانونی در خاک سوریه با هدف تغییر در ساختار جمعیتی، جغرافیایی و حقوقی آن تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر