بازدید 30794

آشنایی با شهر جدید اندیشه

کد خبر: ۸۹۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 14 May 2019
با گران شدن قیمت مسکن در تهران، بسیاری از افراد و خانواده‌ها تمایل به خرید آپارتمان یا رهن و اجاره ملک در اطراف پایتخت پیدا کردند. یکی از این مناطق شهر جدید اندیشه است که در واقع در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر که از آبادانی و رونق خوبی برخوردار شده است، این روز‌ها توجه بسیاری را به خرید و فروش آپارتمان در اندیشه جلب کرده است. در این مطلب به معرفی این شهر تازه‌ساز و امکانات آن می‌پردازیم.

شهر جدید اندیشه

شهر جدید اندیشه که در ۳۰ کیلومتری محور غربی تهران از میدان آزادی قرار دارد، در بخش مرکزی شهرستان شهریار در استان البرز واقع شده و در سال ۱۳۸۲ طرح تفضیلی آن به تصویب رسید. شهر جدید اندیشه دارای ۶ فاز است و در ۲۰ کیلومتری شهر تهران، ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرج و در ۳ کیلومتری شمال غربی شهرستان شهریار قرار دارد.

در بین فاز‌های مسکونی این شهرک، فاز‌های ۲، ۳، ۴، ۵ براساس قوانین جدید شهرسازی طراحی و ساخته شده و بالطبع علاقمندان زیادی را به خرید آپارتمان در اندیشه با بودجه محدود جذب می‌کند.

در فاز یک این شهر که پیش از انقلاب عملیات طراحی و اجرایی آن شروع شد، از اصول شهرسازی سنتی استفاده شده و تحت نظر شهرداری اندیشه قرار ندارد و به عنوان ناحیه یک شهرداری شهریار شناخته می‌شود، به دلیل طراحی و ساخت و ساز سنتی خانه‌های این فاز نظر بسیاری را که علاقمند به خرید خانه‌های یک یا دو طبقه با متراژ محدود و با حیاط و باغچه کوچک هستند را به خرید خانه در اندیشه جلب کرده است.

گفتنی است فاز ششم شهر اندیشه با مساحت چهار صد هکتاری که دارد و بیشتر زمین‌های آن به مالکیت بخش خصوصی تعلق دارد، توسط شهرداری مجوز ساخت بدان‌ها داده نشده است.

ضمن اینکه باید گفت: در همه فاز‌های این شهر جدید خانه‌های آپارتمانی چند طبقه با قیمت‌های بسیار مناسب‌تر از محله‌های مختلف تهران در کنار خانه‌های ویلایی یک و دو طبقه ساخته شده‌اند و حال و هوای خاصی به خیابان‌ها و کوچه‌های اندیشه داده‌اند.

امکانات شهر جدید اندیشه

یکی از مناطق جالب توجه در این شهر، بازار نقش جهان آن است که از بزرگترین مکان‌های تجاری و تفریحی شهر جدید اندیشه به حساب می‌آید و در فاز ۴ شهر ساخته شده و به سبک نقش جهان شهر اصفهان ساخته شده است.

در همه فاز‌های این شهر، مدارس، مراکز آموزشی، مغازه‌های خدماتی و فروش مایحتاج زندگی، کیف، کفش و لباس، مراکز تجاری و درمانی و همچنین مسجد و حسینیه ساخته شده‌اند و بیشتر اهالی به کار و فعالیت در حوزه‌های مختلف در داخل شهر جدید اندیشه مشغول هستند و شاید تنها در مواقع اضطراری لازم باشد تا از شهر اندیشه خارج شوند.

برای آن دسته از کسانیکه در سایت دیوار به دنبال خرید واحد مسکونی یا اجاره ملکی تجاری در این شهر هستند، باید گفت: با جست و جوی "اندیشه" در شهر کرج می‌توانید گزینه‌های متعددی را با قیمت‌های مختلف مشاهده کنید.
همچنین دسترسی اهالی شهر اندیشه به سایر نقاط مانند کرج و تهران علاوه بر ماشین شخصی و آزادراه تهران -کرج از طریق اتوبوس، مترو و تاکسی انجام می‌شود.

اگر از ساکنین شهر جدید اندیشه سوال کنید که دلیل اصلی انتخاب این منطقه برای سکونت‌شان چیست، نود درصد آن‌ها آرامش حاکم بر محیط و آب و هوای به مراتب بهتر و سالم‌تر از تهران و سایر شهر‌های بزرگ را دلیل اصلی سکونت در این منطقه عنوان می‌کنند که البته دلیل بسیاری مهمی برای زندگی محسوب می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار