بازدید 6145

راه‌اندازی رشته رباتیک پزشکی در دانشگاه آزاد

کد خبر: ۸۹۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 13 May 2019

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی رشته دکترای تخصصی مهندسی پزشکی با گرایش رباتیک پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، گفت: این رشته به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

وی افزود: به استناد رأی صادره در جلسه ۲۶۸ شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، با ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران موافقت شده است.

نفر اظهار داشت: رشته مهندسی پزشکی (گرایش رباتیک پزشکی) کاربرد علم رباتیک و مکاترونیک در حوزه پزشکی را مد نظر قرار می‌دهد و تلاش دارد با استفاده از تجهیزات رباتیکی در حوزه‌های مختلف تشخیص، درمان و نگهداری از بیمار خدمات‌رسانی کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این موضوع منجر به ایجاد محصولات تأثیرگذاری از قبیل سامانه‌های جراحی هوشمند و راهبردی جراحی، ربات‌های دستیار جراح و جراحی رباتیک از راه دور و ربات‌های بازتوانی افراد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار