بازدید 3483

نسبت به شورایاران بی مهری کردیم

کد خبر: ۸۹۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 12 May 2019

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم نسبت به شورایاران بی مهری کرده است.

به گزارش مهر، دو فوریت طرح اصلاح سه ماده از اساسنامه شورایاری‌ها در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مطرح و در نهایت با ۱۴ موافق و ۷ مخالف به تصویب رسید.

در ابتدا احمد مسجد جامعی در ارتباط با شرایط انتخاب شورایاران و شرایط رأی دهندگان مطابق با اساسنامه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اشکالاتی در اساسنامه وجود دارد از جمله سن رأی دهندگان که تلاش شده است در این دو فوریت نسبت به آن ورود و در نتیجه تصمیم گیری شود.

الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی نیز در مخالفت با این دو فوریت اظهار داشت: بررسی اساسنامه شورایاری‌ها در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در حال بررسی است و لذا خواهش می‌شود نسبت به بررسی آن در صحن تا زمانی که کمیسیون تخصصی نسبت به آن تصمیم گیری نشده است، تصمیمی گرفته نشود.

بهاره آروین نیز درباره اظهارات مطرح شده گفت: اگر می‌خواهیم انتخابات شورایاری‌ها در زمان موعد خود برگزار شود باید بررسی آن در جلسه امروز انجام و در مورد آن تصمیم گیری شود.

حسن خلیل آبادی در واکنش به این دو فوریت گفت: شورایاران استخوان لای زخم شده اند. در دوره ما اهمیت لازم به شورایاران داده نشده است و ما نسبت به این نهاد بی مهری کرده ایم.

وی افزود: موضوع اساسنامه شورایاران در حال بررسی در کمیسیون تخصصی یعنی فرهنگی و اجتماعی است و ما باید درباره آن نظر بدهیم. تا به صحن شورا بیاید از این رو خواهش می‌کنم این دو فوریت پس گرفته شود.

آرش میلانی نیز در پاسخ به این اظهار نظرها اظهار داشت: برخی از رویه‌های اساسنامه شورایاری نیاز به اصلاح دارد. تلاش شده است تخصص گرایی در منطقه و محلات در سطح شورایاران تقویت شود و تعاملات شورایاران با شهرداری در مسیر صحیح و منطقی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از جلسات ستاد مدیریت محلات با ستاد شورایاران تصریح کرد: اصلاح اساسنامه و آئین نامه اجرایی شورایاران باید هرچه سریع‌تر انجام شود تا انتخابات آن در زمان موعد برگزار شود.

محسن هاشمی نیز برای پایان دادن به این مباحث گفت: بحث ستاد شورایاران کاملاً مشخص و وظایف آن نیز تعریف شده است. انتخابات این نهاد در ۳۱ خردادماه انتخاب شده است و باید امروز نسبت به اساسنامه و اصلاحات آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: ستاد شورایاری‌های در ۸ اسفند ۹۷ به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا اصلاحات مربوطه را ارسال کرده است و انتظار بود که در این مدت کمیسیون تخصصی نظر خود را ابلاغ کند. برای اینکه پیش از این تقصیر نداشته باشیم این مسئله بایددر صحن شورا بررسی شود و توضیحات مربوطه برای این بود که بگوییم هیئت رئیسه به کار خود مسلط است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس