بازدید 20024
تأملی بر یک عزل و نصب در هلدینگ بازنشستگی کشوری؛

از مدرک جعلی هاروارد تا فرد نجومی و غیرمجاز؛ اول می‌برند و بعد گز می‌کنند!

درباره هلدینگی سخن می‌گوییم که قرار است به مدد انبوه شرکت‌های زیرمجموعه اش، برای صندوق بازنشستگی کشوری سودآفرینی کرده و عواید ناشی از آن صرف پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان شده و به خلق امتیازاتی ویژه برای مالکانش منجر شود، ولی یا به دست مدیری سپرده می‌شود که نجومی بگیر است یا فردی به ریاستش نصب می‌شود که مدرک تحصیلی اش جعلی است!
کد خبر: ۸۹۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 12 May 2019
تابناک اجتماعی -
با دستور یکی از مدیران دولتی، مدیر ارشد زیردست وی که نجومی بگیر بود عزل شد؛ مدیری بی مجوز و پر هزینه که جانشین مدیری با مدرک جعلی شده بود!

به گزارش «تابناک»؛ توضیح فوق، شرح بسیار مختصری از رویدادی است که طی چند سال اخیر در یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه بازنشستگی کشوری رقم خورده است؛ هلدینگی که انواع و اقسام کارخانه‌های ریز و درشت در زیرمجموعه اش قرار دارند.

درباره هلدینگی سخن می‌گوییم که قرار است به مدد انبوه شرکت‌های زیرمجموعه اش، برای صندوق بازنشستگی کشوری سودآفرینی کرده و عواید ناشی از آن صرف پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان شده و به خلق امتیازاتی ویژه برای بازنشستگان کشوری یا به تعبیر بهتر، مالکانش منجر شود.

برای درک بهتر ماجرا کافی است بدانید شرکت هایی چون هواپیمایی آسمان، کفش ملی، گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، شرکت ملی نفتکش و چند ده شرکت دیگر در زیرمجموعه این هلدینگ قرار دارند و عملا مدیرعامل این هلدینگ منصوب کننده ترکیب چند صد نفری مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این شرکت هاست.

مدیران عاملی که ظاهرا آخرینِ آن‌ها نجومی بگیر از آب درآمده است. این را می‌شود از سخنان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری دریافت که اخیرا در توییتی از برکناری یک مدیر متخلف خبر داد که مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های بازنشستگی کشوری بوده و علی رغم ضعیف و پرحاشیه بودن، ماهانه بیش از ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده است.

از مدرک جعلی هاروارد تا فرد نجومی و غیرمجاز؛ اول می‌برند و بعد گز می‌کنند!

فردی که صالحی از او نام نبرده، اما یافتن نام وی به غایت ساده است چراکه یکی از آخرین اخبار روی خروجی پرتال اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری به عزل، ولی آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا و تعیین فردی به عنوان سرپرست این هلدینگ اشاره دارد. خبری که نشان می‌دهد آذروش حقوق نجومی و خارج از عرف و قوانین می‌گرفته ظاهرا مدیرعامل صندوق یکباره به این موضوع پی برده است!
 
بیشتر بخوانید

این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم آذروش منصوب تقی زاده، مدیرعامل قبلی صندوق بازنشستگی کشوری است که به رغم بازنشسته بودن، با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از مشاغل دولتی، به فعالیتش ادامه داده و برکنار نشده بود. فردی که فارغ از حرف و سخن‌ها درباره نصب خودش، از نخستین روز‌های کار در رأس هرم مدیریت صندوق، آذروش را به هدایت آتیه صبا گمارد و به هیچ اشکالی توجه نکرد.

کدام اشکال؟ اشکالاتی پرشمار که از جمله آنها، مجاز نبودن نصب این فرد بر رأس هرم مدیریتی شرکتی بورسی بود. اتفاقی که موجب شد شرکت آتیه صبا بر خلاف مقررات و ضوابط، سه سال در بورس فعالیت کند! فعالیتی غیرمجاز که در دوران سکانداری یک نماینده سابق مجلس رقم می‌خورد؛ نماینده‌ای رد صلاحیت شده که دیگر نتوانسته بود برای ورود به خانه ملت شانس خود را بیازماید.

البته این پایان ماجرا نیست و نه صندوق بازنشستگی کشوری و نه مدیریت آتیه صبا پیش از نصب تقی زاده و رفیق وی یعنی آذروش، حال و روز خوش و بی حاشیه‌ای نداشتند بلکه سکان دار صندوق، اسلامیان بود که فرجامش عزل شد و عهده دار آتیه صبا، رفیق صمیمی و قدیمی وی یعنی نیک کار اصفهانی بود که ابتدا مشخص شد فوق دکترای وی از دانشگاه هاروارد وجود خارجی ندارد و بعد عزل شد. مسائلی که نشان می‌دهد اداره انبوه امور بازنشستگان کشوری به مانند آن ضرب المثل صورت می‌گیرد که بریدن قبل از گز کردن را نکوهش می‌کند.

اتفاقی که در صندوق بازنشستگی و به طور مشخص تر، در تعیین مدیرعامل هلدینگ هایی چون آتیه صبا در جریان است و موجب می‌شود ابتدا مدیران عامل به دلیل محرز شدن تخلف عزل شده و فرد دیگری جانشین آن‌ها شود و بعد از چند سال تحقیق شود که فرد جایگزین واجد شرایط بوده یا به تخلفات پایان داده یا منشأ تخلفاتی جدید شده است؟ اتفاقی که در آینده باید نظر داد در روز‌های گذشته، با عزل و نصب صورت گرفته تکرار شده یا پایان یافته است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۹
چه مملکتی داریم !!!!!!!
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
بهتره بگی چه دولتی داریم
اگر اینها فساد نیست پس چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مملکت گل و بلبله. فاسد امریکاست
ناشناس
| France |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
فساد ساسی مانکنه اینا فقط خدمته
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
یه زمانی به کسانی که این وقایع پیش
بینی می کردن میگفتن دلواپسسس و .....
هنوز در عجبم از اینکه چطور سرنوشت چند ده شرکت بزرگ و هلدینگهای تخصصی بزرگ را به یک جوان(هرچند دارای مدرک دکترا و باتقوا) بدون تجربه کافی داده ایم!!!
میعاد صالحی را جوان شایسته وبا تقوایی می دانم لیکن نه برای این پست مدیریتی بزرگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
تمام این حرفهایی که میزنند توجیه کار اشتباهشونه.
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
کدام مدرک؟ ....آدرس اشتباهی ندید لطفا
سلام؛
عین همین موردباتعدادبیشتر،درشرکت های وابسته به سیستم بانک کشاورزی خیلی وقته درحال انجام هست اما کسی عین خیالش نیست.تعدادی بازنشسته که طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان بایدصندلی رارها کننداما به دلیل حقوق های انچنانی حاضرندجان خودرا،آبرووحیثت خودراازدست بدهند ولی صندلی رارهانکنند.کسی هم توجه نمیکنند.چرااااا
وقتی شفافیت اجرایی نشده با پول بازنشسته بیچاره هر کاری میکنند. چه کسی این هلدینگها را راه میاندازد؟ چه کسی سکان هدایت آنرا بعهده دارد؟ چقدر احتمال دارد اینها هم بذل و بخششهای نامزدهای هر انتخاباتی باشد که نیاز به حمایت مالی دارد؟
سلام آقای اذروش منصوب در اسفند ماه سال 95 توسط محمود اسلامیان منصوب شده است و ربطی به تقی زادعه ندارد چرا ایشان اواخر سال 96 مسولیت صندوق را برعهده گرفت
از خبرها چنین برداشت می شود که مدیرانی دیگر هم در صندوق بازنشستگی حقوقهای 30 میلیونی و بیشتر می گرند و این یکی به خاطر تخلفات دیگر برکنار شده نه حقوق 30 میلیونی. در صندوقهای دیگر از جمله تامین اجتماعی هم چنی ریخت و پاشهای وجود دارد و کارمناان ان امتیازات خاص دارند. باور کنید اگر حق بازنشستگی هر پرداخت کننده خق بیمه را برایش در یک بانک می گذاشتند حالا سود بانکی ان چندین برابر این مستمریهایی بود که پرداخت می شود. صندوقهای بازنشستگی در چند دهه گذشته همواره مورد دست اندازی دولتها و مدیران انها و افراد با نفوذ بوه است و به همین خاطر است که بازنشستگان انها حال و روزشان وخیم است.
بی جهت نیست که صندوق بازنشستگی کشوری به ورشکستگی مبتلا شده اند از قیافه این فرد خامی و بی تجربگی می بارد در حالی که در کشور کم نداریم انسان های با تجربه و قانع که بسیار بهتر از این فرد توانایی مدیریت دارند
آقاي زنگنه شما هم همت كنيد سري به وزارت خانه تحت اختيار خودتون بزنيد

مدارك جعلي و حقوق هاي نجومي از بيت المال با ارقامي باور نكردني و بازدهي زير صفر .

فساد سيستماتيك با حفظ چرخه برد برد در نيروهاي رسمي به خصوص در شركت هاي واگذار شده به بخش خصوصي كه نظارت چنداني بر موضوع منابع انساني آنها نيست واقعا كمر ساختار نفت را شكسته . نيروهاي رسمي شما واقعاً در شركت هاي واگذار شده به بخش خصوصي چه ميكنند ؟ يكبار از خودتان بپرسيد ...
لابد انتظار دارید باور کنیم این جووان با عدالت رییس شده
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
ایشون رئیس رادیو قران بودن و کاملا تجربه دارن
فردا یه پست دیگه میگیره زیاد خودتونو اذیت نکنین
هر دم از این باغ بری می رسد...
کاش تابناک پیگیر چرایی بکار گیری آقای هاشمی استاندار برکنار شد استان گلستان در شهرداری تهران هم شود. ممنون. هم بیکار زیاد داریم هم افراد شاغل باکفایت
اینا که اهمیت نداره از امریکا بگو
پاسخ ها
مسعود
| Netherlands |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
امریکا بیشترین استفاده رو از تدبیرهای برخی اصلاح طلب برد
اینا که اهمیت نداره از امریکا بگو
آقای سید صالحی هم که خودش با این کم سن و سالی معلومه چطور اومده شده مدیر عامل ؟ ای خدا
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
اقا شما یه سرچ کن سوابقشو
کسی که بتونه این شرکت بزرگ را بگردونه حقش بیش از صد میلیون تومانه با این عوام فریبی ها فقط روز بروز صندوق بازنشستگی ور شکست میشه وبس
باز به ما رسیدن میگن پول نیست
رنگ وارنگه از همه رنگه شهر فرنگه بدبد عقب نمونیها بدو.تماشاکن ؟//
روی هویت و عملکرد مدیر عامل شرکت هتلهای ایرانگردی و جهانگردی کارکنید. ایشان در دو سالی که مدیر عامل شده چند هتل را به بهانه زیانده بودن، به افراد مورد علاقه اش فروخته است و در هتل های باقیمانده هم خبرهاست‌
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
هر کس یکبار نماینده مجلس بشود تا اخر عمر همه جوره تامین است!
صرفا جهت اطلاع :
مدیران شاغل در هلدینگ وابسته به صندوق بازنشستگان ، کلا بازنشسته شرکتهای نفت ، گاز و نیرو بوده و بلافلصله پس از بازنشستگی به استخدام این شرکتها در می آیند. جلب است بدانید که در پروژه انجام شده در این مجموعه ها نیز ریخت و پاش قابل ملاحظه ای وجود دارد بگونه ای که در پروژه های مشابه این فسادها را نمی بیند. اگر تمایل دارید سری به پروژه گاز بید بلند 2 بزنید تا مشخص شود
80% شرکتها و موسسات کشور دولتی هستن.80 % مدیران این شرکتها و موسسات فاقد صلاحیت هستن ولی همگی حقوق های نجومی می گیرن.
بهترین کار اینه همه مدیران تعویض وبا مصاحبه ورزمه کاری و شناسایی وارزیابی مدارک انها به کار گمارده شوند. وخق خروج از کشور بدون اجازه مافوف ترین ممنوع باشد
من نمیدونم چرا کارمندان شرکت نفت و فولاد و آب و فاضلاب و وزارت نیرو و ... ... حقوق های چند برابری نسبت به کارمندان عادی میگرند. مگر کارمندانی که در دیگر ادارات و دیگر مناطق کشور هستند کمتر از کارمندان این شرکت ها کار میکنند .

با اینکه نفت و فولاد اب و فاضلاب و .... همه مال بیت المال هستند به این ها چند برابر حقوق میدهند .

بدبختی اینجاست کارگران این شرکت ها کارشان به مراتب زیادتر از کارمندانشون هست کمتر حقوق میگیرند .


حقوق شرکت نفتی ها اکثرا از 10 میلیون به بالا میباشد .
ممنون از دقت نظر تابناک
هی میگن جوانگرایی فعلا این جوان خوب پاک است ولایق ومدیر وباج نده ونترس خدا حفظش کنه جوان های دیگر وپاک دست بیایند وسکان کشتی را در دست بگیرند
تقی زاده چطور مدیر عامل شد
از منصوبات بگین ، لیسانس ادبیات میشه مدیرعامل کاشی سرامیک ، لیسانس فلسفه مدیرعامل کفش سازی و از همه خنده دار تر ، لیسانس مدیریت اموزشی میشه مدیرعامل راه سازی . واقعا عجیبه ! باید دید این رانت ها پشتشون کی هست!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی