بازدید 6385
در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی؛

روحانی: فشار دشمنان، یک جنگ تمام عیار است

کد خبر: ۸۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 11 May 2019

رئیس جمهور فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی را یک جنگ تمام عیار و بی سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد که در چنین فضایی باید همه نیروهای انقلاب متحد باشند و دست در دست یکدیگر بدهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار صمیمی با جمعی از فعالان سیاسی اظهارداشت: امروز نمی‌توان گفت که شرایط از دوران جنگ تحمیلی بهتر یا بدتر است اما ما در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشتیم و تنها تحریم ما، تحریم خرید سلاح بود.

رئیس جمهور با اشاره به محدودیت هایی که دشمنان برای فعالیت های بانکی کشور ایجاد کرده اند و هزینه های اضافی که این تحریمهای بانکی بر نقل و انتقالات مالی کشور تحمیل کرده است، گفت: این مشکلات در حوزه های فروش نفت، محصولات پتروشیمی، فولاد و کشاورزی نیز اثرگذار است.

روحانی خطاب به فعالان سیاسی حاضر در این نشست و با ارائه یک گزارش آماری از وضعیت جاری در عرصه های مختلف اقتصادی، افزود: شما که شخصیت‌های سیاسی هستید و در مجلس و پست های دیگر بوده و با مسایل سیاسی کشور آشنایید، باید واقعیت های امروز را بدانید و برای رسیدن به بهترین و کم هزینه ترین راه حل ها همفکری کنید.

رئیس جمهور اظهارداشت: در جنگ تحمیلی تقریباً مردم اتفاق نظر داشتند که دولت مقصر مشکلات نیست، بلکه صدام به کشور تجاوز و جنگ را آغاز کرده بود و چون مردم در این زمینه اتفاق نظر داشتند، شرایط نه ایده‌آل بلکه نسبتاً خوب بود و مردم برای حل مشکلات کمک می‌کردند. امروز هم باید با همان اتفاق نظر و ایجاد همدلی و وفاق شرایط را اداره کنیم و تسلیم نشویم.

روحانی تصریح کرد: تسلیم شدن با فرهنگ و دین ما سازگار نیست و مردم آن را نمی‌پذیرند، لذا نباید تسلیم بشویم و باید راه‌حل ها را پیدا کنیم و در این زمینه البته مهم است که چه مقدار از راه‌حل‌ها در اختیار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور گفت: وقتی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود باید از طرف دیگر بررسی شود که دولت چه مقدار در حوزه‌های مورد سوال دارای اختیار بوده است به طور مثال اگر در خصوص سیاست خارجی، فرهنگ و یا فضای مجازی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود، باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت مطالبه داشت.

روحانی با تأکید بر اینکه مردم اساس انقلاب بوده و همه پیروزی‌های ما بخاطر حضور مردم است، تصریح کرد: بدون حضور مردم حتی یک روز هم امکان اداره کشور وجود ندارد، لذا باید شرایط را برای حضور فعالتر مردم فراهم آوریم و مردم را راضی نگه داریم.

رئیس جمهور با اشاره به سخن یکی از فعالان سیاسی که مشکل مردم را صرفاً اقتصادی توصیف کرد، گفت: مردم مشکل اقتصادی هم دارند، اما تنها مشکل آنها اقتصادی نیست؛ لذا همه جوانب را باید مورد توجه قرار دهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در جلساتی که بین احزاب و گروه‌های مختلف تشکیل می‌شود، مهم این است که بتوان به تصمیمی رسید که مردم از شنیدن آن خوشحال شوند و احساس کنند که در این جلسه یک گام مهم به پیش برداشته شده است.

رئیس جمهور افزود: اگر مردم احساس کنند که گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف به هم نزدیک شده و با هم همدلی و هم‌افزایی دارند، خوشحال و امیدوارتر خواهند بود اما زمانی که می‌بینند به طور مثال دولت برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اقدامی انجام داده و مجلس آن را رد می‌کند، بی‌تردید مردم دچار نگرانی می‌شوند.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم از اینکه بین دستگاه ها و قوای مختلف فاصله وجود داشته باشد به هیچ عنوان خوشحال نمی‌شوند.

رئیس جمهورگفت: وقتی به عنوان دولت لایحه‌ای را با قید فوریت در خصوص ایجاد وزارت بازرگانی به مجلس ارایه می‌کنیم و از مجلس تقاضا می‌کنیم که وزارتی به عنوان وزارت بازرگانی تشکیل شود انتظار این است که مجلس نیز با آن همراهی کند، چرا که در شرایط امروز کشور با توجه به ادغام غیراصولی که در تجمیع چندین وزارتخانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، بدون وزارت بازرگانی نمی‌شود اوضاع تجاری کشور را سر و سامان داد.

روحانی تصریح کرد: امروز در شرایط سختی قرار داریم، اما در عین حال ناامید نیستم و به آینده بسیار امیدوارم و معتقدم می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم به شرط آنکه با هم باشیم و دست در دست یکدیگر بگذاریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: انتخاباتی که در پایان امسال برگزار خواهد شد می‌تواند نماد وحدت و اتحاد باشد، اگر چنانچه با هم مهربان بوده و با همدلی و روحیه برادری در کنار یکدیگر گام برداریم و چنانچه یک دستگاه و اتاق برای انتخابات تصمیم نگیرد، می‌توانیم شرایط خوبی را داشته باشیم.

روحانی تأکید کرد: اگر در کنار هم بودیم و به این موضوع رسیدیم که هیچ تفکر و جناحی را نمی‌توان حذف کرد، می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور همچنین نسبت به تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی در آینده، اظهار امیدواری کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از فعالان سیاسی حاضر در نشست صمیمی با رئیس جمهور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با مسایل و مشکلات کشور پرداخته و پیشنهادهای خود را برای مقابله با مشکلات و بحران اقتصادی بیان کردند.

ضرورت اتحاد، همدلی و وفاق و استفاده از همه ظرفیت‌های نظام برای حل مشکلات کشور، ضرورت کاهش وابستگی به نفت در اقتصاد، تقویت اصول انقلاب و استفاده از ظرفیت همدلی مردم برای حل مشکلات کشور، رعایت ارزش‌های دینی، تقویت ارتباط دولت با احزاب و گروه‌های سیاسی، انعکاس خدمات دولت به جامعه با تقویت حوزه رسانه‌ای دولت، مهار نقدینگی به عنوان مشکل اصلی اقتصاد کشور، اصلاح نظام بانکی، ضرورت اصلاح قیمت‌های انرژی، تقویت رابطه مجلس و دولت، مهار تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم از جمله محورهای مورد اشاره از سوی فعالان سیاسی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
دقیقا جنگ تمام عیار است
و برای مقابله و برطرف کردن مشکلات باید یک اتاق فکر ۲۴ ساعته تشکیل شود تا فرصت از دست نرود و بتوان با بیشتر سرعت تصمیمات مهم را اتخاذ کرد
از دلار جهانگیر، از رها شدن بازار و از مردم مستضعف روزه بگیر با جیب خالی هم سخن بگو
مشکلات امروز ما بیشتر بدلیل مدیران بی کفایت داخلی است
کی اتحاد رو بهم زد و تافته جدا بافته شد که دشمن انقدر جسور شده آقای روحانی؟شما بر خلاف شعارهاتون ایران رو حقیرتر کردید در مجامع بین المللی چون عزت نفس نداشتید این همه انرژی و وقت کشور رو گرفتید برای مذاکره همونو صرف مبارزه با فساد میکردید حال و روز مردم این نبود مگر کشور ما حال و روزش این بود؟
بله آقای روحانی ، ملت از اینکه مجلس اجازه نداد که دولت بنزین را 2،5 برابر کند شدیدا از مجلس دلخور هستند و انتظارشون اینه که قیمت بنزین حداقل 5 برابر بشه !!
چرا باید ما سکوت کنیم ...چرا نباید مقابله به مثل شود ...تا کی باید باج داد ...
چه اتحادی آقا جان جناح های سیاسی بخاطر قدرت در داخل به جان هم افتاده اند
اصلاح قیمت انرژی یعنی بالا بردن قیمت آن و فقیرتر کردن مردم. این است آن سیاست دولت و جلب رضایت مردم. واقعا خنده دار است. به مردم فشار اقتصادی بیاوریم و جلب شوند. این تحلیل ها را از کجا می آورند؟
رئیس جمهور عزیز ما می دانیم مشکلات کشور و دشمنانش را می شناسیم همگی پشتیبان شماییم . بقول ضرب المثل عربی اگر مشکلات نبود همه آقا می شدند. ایران را می سازیم با دستانمان اگر دست هم نداشتیم با دندان هایمان .فقط عده قلیلی نامرد و بی ریشه از پشت به میهن عزیزمان ضربه نزنند.
البته انگار فقط براي مردم نه مسولين عزيز و با غيرت نظام ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای روحانی وضع اسفبارفعلی فقط ناشی ازفشاردشمن است؟ دیروز شبکه خبررگزارشی درمورد ذخیره چشمگیربرنج ایرانی پخش کرد بااین اوصاف چراباید قیمت یک کیاو برنج ظرف فقط یک ماه از ۲۰ به ۲۷ هزارتومان برسد؟!!! دیروز همه فروشگاههای محل رازیرورو کردم نیم کیلوشکر هم نتوانستم بخرم اصلا موجودنیست !!! ایا این مورد و موارداینچنینی هم ناشی ازفشاردشمن است؟!!!!
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۰
سقوط بورس باشدت ادامه دارد
تااین لحظه حدود ۵۰۰۰ واحد فروریخته
مجموعا در چندروزگشته حدود ۲۵۰۰۰ واحد سقوط کرده
همه فروشنده اند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی