بازدید 7934
۴

تمایل ژاپن به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا

کد خبر: ۸۹۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 10 May 2019
ژاپن با در نظر گرفتن اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفت که خواهان به کار گیری روابط دیرینه ژاپن با ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور، ژاپن می‌تواند میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ژاپن‌تایمز، دولت ژاپن امیدوار است که بتواند در راستای حفظ توافق هسته‌ای ایران میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

یاسوتوشی نیشیمورا، معاون دبیر کابینه ژاپن روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری به دنبال تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود اظهار کرد: "ما به این توجه داریم که ایران در حال خارج شدن از توافق هسته‌ای است".

وی با در نظر گرفتن این موضوع فت: " ما قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنیم".

همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ژاپن با ادعای این که " هر دو طرف به دنبال مذاکره هستند" درباره نقش ژاپن برای میانجیگری گفت که "محدودیتی وجود دارد اما ژاپن می‌تواند نقشی داشته باشد".

به گزارش ایسنا، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ به دنبال این اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود مطرح کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ این است که آنها با من تماس بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
ما باید برجام رو تعلیق کنیم، هروقت تحریمها در عمل برداشته شد بعد از یک سال برگردیم.
بهتره ژاپن روزی 500 هزار بشکه نفت بخره
ما باید بدانیم، نباید با تعلل در گفتگو، این مسأله را برای آمریکا و خصوصا دولت ترامپ در هزینه کنیم
این یعنی که هر چه دیر تر گفتگو کنیم، باید امتیاز بیشتری بدهیم تا خروج از برجام برای دولت ترامپ قابل دفاع باشد
ژاپن مگر بدون خواست ترامپ اب میل می فرماید. البته ایران هم میتواند مانند ژاپن با ان بازی کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر