بازدید 8481
نقدی بر رفتار طیف‌های خاص جامعه؛

وظیفه تجار و افراد سرمایه‌دار در شرایط کنونی چیست؟/ منتظر دولت نمانیم؛ باید از خودمان شروع کنیم

او عنوان کرده است: «لزومی ندارد منتظر دولت بنشینند. پزشکان هر کدام می توانند یک روز مریض مجانی ببینند. تاجر چای و شکر می تواند بسته صد گرمی چای و شکر در مناطق محروم توزیع کند. تاجر کاغذ می تواند در بعضی مدارس روستاهای محروم دفتر به تعدادی بدهد و... من مطمئنم آنها امکان مادی دارند. ملت باید حس کند همه هستیم. در آتش سوزی کلیسای نوتردام چند ثروتمند مبلغ هنگفتی برای بازسازی آن اعلام کردند.»
کد خبر: ۸۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 10 May 2019

مردم ایران همیشه در شرایط سخت کنار هم بوده اند و همبستگی آنها به اندازه ای بوده که هیچ گاه نگذاشته اند بخشی از مردم خود را جدای از دیگران بدانند و رفتار متفاوتی داشته باشند. آنها در حقیقت همواره معناگر قطعه‌ شعر مشهور گلستان سعدی که می گوید: «بنی آدم اعضای یک پیکرند» بوده اند؛ شعری که به دلیل مضمون انسان‌دوستانه‌اش بسیار مورد توجه واقع شده‌ و در سختی ها همواره مردم از آن برای کمک به یکدیگر سخن گفته اند.

به گزارش «تابناک»؛ همبستگی و ایستادن مردم ایران در کنار یکدیگر را همواره در موقعیت ها و شرایط سخت نظیر 8هشت سال جنگ تحمیلی، حوادثی مانند سیل و زلزله و اتفاقات غیرمترقبه ای که بخشی از مردم ایران از ناحیه آن ضربه و آسیب دیده اند، به خوبی می توان مشاهده کرد؛ اما در سال های اخیر، بخش هایی از مردم در بین این همه نوع دوستی و مهربانی پیدا شده اند که صرفا به فکر جیب خود و خانواده شان بوده و فراموش کرده اند باید در شرایط سخت کنار مردمشان بیاستند.

با بروز اختلافات و بداخلاقی های سیاسی در بین دولتمردان و چهره های سیاسی که از سال 88 آتش آن تندتر شده است، این بخش از جامعه هم تلاش کرده خود را تافته جدابافته از مردم و ملت ایران بداند. نوع رویکرد رفتاری که در قالب پدیده هایی نظیر لاکچری ها، آقازاده ها، ژن های خوب، اختلاسگران، محتکران و ... بروز و ظهور کرده و بیشترین آسیب ها را به جامعه ایرانی وارد کرده اند.

البته در کنار این افراد همچنان بخش زیادی از مردم و جامعه ایرانی دست از نوع دوستی و همبستگی با هموطنانشان برنداشته اند و در مواقع بحران که یکی از نمونه های آن را می توان در حوادث غیر طبیعی ابتدای سال 98 و سیلی که زندگی بخشی از مردم کشورمان را نابود کرد، به روشنی دید.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در مطلبی پیرامون همین رفتارها به ویژه در شرایط سخت اقتصادی و فشارهای بین المللی که مردم دچار آن هستند، نوشته است: «متأسفانه من قبول دارم که بدبین شده ام، ولی در این شرایط دولت و بخش خصوصی باید بنشینند و برای یک دوره یک یا دو ساله برنامه گذار تهیه کنند و هدف، حفظ و نجات اقتصاد کشور باشد، ما از سرمایه داران بزرگ که از این خاک قبلا بهرمند شده اند، انتظار داریم خود مستقل در جهت تخفیف مشکلات مردم اقداماتی انجام دهند، نه اینکه مرتب قیمت ها را بالا برده و هر روز کالاها را احتکار کنند.

او عنوان کرده است: «لزومی ندارد منتظر دولت بنشینند. پزشکان هر کدام می توانند یک روز مریض مجانی ببینند. تاجر چای و شکر می تواند بسته صد گرمی چای و شکر در مناطق محروم توزیع کند. تاجر کاغذ می تواند در بعضی مدارس روستاهای محروم دفتر به تعدادی بدهد و... من مطمئنم آنها امکان مادی دارند. ملت باید حس کند همه هستیم. در آتش سوزی کلیسای نوتردام چند ثروتمند مبلغ هنگفتی برای بازسازی آن اعلام کردند.»

در این نوشتار که انتقادی به افرادی است که دستشان می رسد و باید کاری بکنند، آورده شده که «این رفتار بخش خصوصی در زمان سختی اقتصاد بسیار بد است که مردم فقط از گله و احتکار، نیاوردن ارز، گرفتن ارز فروختن به قیمت بالا، افزایش قیمت بشنوند. اینها روحیه ملی را ضعیف می کند و مردم آنها را از خود نخواهند دانست. آنها باید برای مردم کار خود را نشان دهند و نه خودشان و مطبوعات وابسته شان یک کله دولت را زیر سؤال ببرند. این حرف که بخش خصوصی همواره باید دنبال سود باشد، بعضی وقتها درست نیست، این گونه رفتارها در بلند مدت حتی در سود و امنیت دارایی آنها اثر منفی می گذارد.»

باز هم بنا به آنچه از گذشته و توسط بزرگان ادب و حکم فارسی برای ما باقی مانده است، می توان به قطعه شعر دیگری از سعدی اشاره کرد که می گوید: «ای که دستت می‌رسد کاری بکن...پیش از آن کاز تو نیاید هیچ کار». در حقیقت این خلاصه ای از نوشتار بالاست که به افراد توانمند خطاب می کند اکنون وقت آن است که شما دست مردم به ویژه طبقه آسیب پذیر و مستضعف جامعه را بگیرید تا آنها زیر فشارهای اقتصادی کنونی از بین نروند.

این روزها و ماه ها یکی از همان ایام سخت و ویژه برای مردم ما به حساب می آید؛ روزهایی که ما به دلیل فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا و فشار ناجوانمردانه آنها در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و این باعث شده قشرهای متوسط و طبقات محروم، مستضعف و آسیب پذیر جامعه به شدت تحت فشار باشند و حتی معیشت آنها نیز در خطر بیفتد. در این شرایط سوءاستفاده برخی در داخل اوج ناجوانمردی است و هیچ وجدان آگاهی آن را نمی پذیرد.

حالا که دولت نمی تواند یا به دلیل فشارهای بیرونی بیش از این کاری از دستش برنمی آید، باید بخش خصوصی و افرادی که تولید کننده هستند، تاجرند، درآمدهای خوب و بالایی دارند و افرادی از این دست باید پا پیش بگذارند و مانع از این بشوند که هر روز طبقاتی از جامعه محروم تر و ضعیف تر بشوند؛ این رویکردی است که می توان آن را در راستای همان همبستگی در شرایط سخت ارزیابی کرد.

این حرف کاملا درست است که بخش خصوصی همواره باید دنبال سود باشد. چرا هر روز مردم باید شاهد یک قیمت بر روی کالاها باشند و بعضا حتی کالاهایی که با قیمت های قبلی و بسیار پایین خریداری شده را با قیمت بالا و گزاف حتی بیش از آنچه باید باشد، خریداری کنند؛ فقط به خاطر اینکه فرد یا افرادی به دنبال سودجویی از شرایط کشور هستند؟ بعضی وقتها درست نیست، این گونه رفتارها در بلند مدت حتی در سود و امنیت دارایی آنها اثر منفی می گذارد، چون اگر خطری مردم ما را تهدید کند، همه با هم باید پذیرای آن خطر باشیم و در چنین شرایطی دیگر مال اندوزی به کارمان نخواهد آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۸
زدن پول بیشتر به جیب از طریق سرکیسه کردن رعیت
اول آقازاده ها برگردند بعد رجز خوانی کن
این حرفها بصورت کلی درست است، اما مردم در بوجود آمدن این شرایط و تصمیم گیریهایی که منجر به این شرایط شده اند، نقش زیادی نداشته اند. چرا فقط موقع کمک خواستن، به فکر مردم می افتند؟
نه بابا؟؟ ... ديگه چي؟ اُرد و سفارش ديگه اي نداريد؟
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
گیرم کسی هم پیدا شد خواست کمکی بکنه چه تضمینی هست از رفتارش برداشت نادرست نکنند و با تهمت پشیمونش نکنن
دیروز رفته بودم یکی از فروشگاه های زنجیره ای پرشعبه در کشور، با کمال تعجب و شوک گونه دیدم مردم چنان شکر، روغن، ماکارونی، برنج و اقلام دیگر را درو می کنند انگار قراره از همین فردا قحطی بیاد واقعا متاسف شدم اون از اوایل انقلاب که همه به خاطر هم جان می دادند مال که سهله، این هم از امروزمان که طوری به فکر خویش هستند که انگار آخر دنیا رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بعد هم ۸ سال جان دادیم دیدیم چه گلی به سرمان زدند. حتی یه گزارشگر ساده تلویزیون رو هم که مورد علاقه ملت بود تحمل نکردند
از قدیم گفتن جون دادن برای اهل ثروت سخت تر از پول دادنه.
ادم ها رو از میزان سخاوتشون می توان شناخت وگرنه همه خوب بلدن شعارهای قشنگ و زیبا و حرف های خوب خوب بزنن
از کار به عمل براید به سخن دانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
چرا شعر را خراب میکنی؟
به عمل کار براید به سخندانی نیست
خيلي خدايي باحالين . بودجه هزار و يك ارگان و سازمان مفتخور رو قطع كنين . ... پولهايي كه اختلاس شده رو هم بگیرید خرج مردم كنين. ...
بانک مرکزی به تجار و کسب و کار ضربه زد و متاسفانه اکثر تجار و سرمایه داران را از همکاری با ملت فراری داد .بدون هیچ پشت ضمینه ای به یکبار جلوی واردات هزاران قلم کار را گرفت می گفت شما دلار را بدهید به بانک دلاری که برای انها حداقل20 تومان برایشان در می اید.او خیال کرده تجار پتروشیمی است که همه چیز برایش مجانی باشد .ولی بهتر است بازار از دست دولت گرفته شود و به بازار ازاد و تجار و مردم سپرده شود .با بگیرو ببند هیچ وقت به جای نمی رسد
تابناک عزیز دولت خودش تاجر و سرمایه داره با تصمیم های غلط و رانت سازی واسه یه عده خاص تصمیم خوب میگیره
احسنت تابناک
همانطور که شاهد بودیم زمان جنگ همین اقایون می گفتن دولت بودجه جنگ نداره و از رزمندگان در شان انها پشتیبانی نمی کردن
رزمندگان بودن و خون در بدن با صدامیان جنگیدن
حالا پیشنهاد می کنم تمام اختیارات دولت در زمینه تعرفه های گمرگی و دستورات دولتی کسب و به مردم واگذار گردد
مالیات در این شرایط معنی ندارد ... از شرکت ها بگیریم بدهیم در دولت حیف و میل شود
عوارض گمرگی صفر شود
حنس وارد کشور شود به بانک مرکزی و گمرگ چه مربوطه در این شرایط ارز چگونه تامین شده
همه کار رو خود ما ملت انجام میدیم و حتی شرکت های خارجی مجاب به کار با خودمان می کنیم
فقط تو رو خدا این کلید رو از رییس جمهور و وزرای نابود گر گرفته شود
لطفا لطفا
دولت هم میخواد کار کنه کار کنه ولی بطور مساوی و تو کار ما دخالت نکنه
لطفا لطفا
این اتش به اختیار رو به ما بدید
فقط گمرگ و عوارض و این چیزا نباشه
هم جنس صادر می کنیم هم وارد .. ارز هم خودمون تامین می کنیم فقط بانک دخالت نکنه گمرگ دخالت نکنه وزرات صنعت دخالت نکنه
این ها روسای دلان و باج گیران بازار هستند .. لطفا اختیارات این وزرا محدود شود
ببینید ایران چه پیش رفت می کنه... احدی قادر نخواهد بود جلوی اقتصاد ما رو بگیره
فقط جلوی این باجگیران را بگیرید....
مردم گدا نیستند٬ دزدان را بگیرید٬ قوانین را درست کنید٬صاحب منصبان بی کفایت را برکنار کنید٬چرا همیشه مردم را مقصر قلمداد می کنید؟
بنده خدا درمیدان میوه و تربار پیاز دوهزار ارزانتر میداد امدند بردنش که چرا ارزون میدی قیمتی که تعزیرات مصوب کرده بده شش سال پیش سیب زمینی و پیاز به مردم مفتی میدادن
همیشه اقلیتی هستند که در روز های سخت به فکر مردم باشند.
خوب هنوز مردم به این نتیجه نرسیده اند مشکل از طرف آنهاست و همه چیز را در کاسه دولت می بینند در حالی که دولت خواسته مردم طرفدار خود را در برجام اجابت کرد....
رسانه ی. ....

این حرفها ب شما نمیاد

یادمون نرفته در دولت احمدی نژاد مخصوصا دولت دومش..چطور رسانه های مثل شما همسو شدید با جریان های سیاسی و دولتهای غربی تحریم کننده و بجای کمک ب دولت وقت و رفع مشکلات مردم

کمر بستید ب نابودی کشور و ناامیدی در بین مردم..و ترویج دروغ و نگفتن واقعیات پشت پرده سیاست و خیانت ها


یادتون برای 200 تومن گرانی گوچه چ داد هواری راه می انداختید

امروز دیگه تیتر اول رسانه های مثل شما از گرانی چند صددرصدی گوشت ماکارانی پیاز دلار مسکن و.. و ..و

چیزیه نمیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
داداش اینا وابسته اند

الان خبری خوندم که دوره اوباما و ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد....دولت امریکا غنی سازی ۲۰ درصد قبول کرده و مداکره جایگزین تحریم ها

اما با خیانت اصلاحات و ماجرای ۸۸ کشور بردن سمت تحریم و تضعیف دولت

و بعد از اونجا دولت اوباما تغییر رویه میده و تحریم جایگزین مداکره میکنه

جالبه رسانه های داخل برلی بازی سیاسی حتی حاصر تا این حد منافع ملی قربانی کنن و واقعیت اون دوره سانسور یا جور دیگه جلوه بدن
ابتدا قانون از کجا آورده ای؟ برای همه افراد متمول دولتی و خصوصی اجرا شده و سپس اعتماد از دست رفته عامه مردم به طبقه برخوردار برگردد.
اختلاف طبقاتی ابتدا از طریق قانون کم میشود بعد اخلاقیات و احساسات ملی ،شرعی و....
من هم نظرم مثبته باید اتحاد داشته باشیم ولی یه سوال برام پیش اومده اینکه ملت ما همه این سالها اتحاد داشتن پای صندوق رای در انقلاب در جنگ تحمیلی ولی آیا منطقیه از مردم بخواهیم بازم اتحاد داشته باشن با این کارنامه درخشان مسئولین؟ هممون اون داستان معروف و شنیدیم که یه فلوت زن یه پادشاه و مملکتش و از شر موشها نجات میده ولی وقتی بدعهدی پادشاه رو میبینه شهرو با موشها پر میکنه.امیدوارم کار به اونجا نکشه که مملکت ما پر از حیوان بشه.
عجب سوالی مطرح کرده اید!!!! عزیز جان پاسخ که کاملا معلوم است. تا بتوانیم برای خودمان در بانکهای خارجی دلار و یورو ذخیره می کنیم. در کشورهای اروپایی و کانادا برای خودمان ملک و املاک می خریم. حتما کاری می کنیم که پاسپورت کاملا معتبر کانادا یا انگلیس در جیبمان باشد. و بالاخره فعلا تا اوضاع بر همین منوال است هفته ای چهار روز در تهران به همان امور بالا مشغول خواهیم بود و سه روز باقیمانده را هم در ویلاهایمان در شمال خوش می گذرانیم. والسلام . شما بهتر است بدانید که ما مردمی بسیار وطن پرست و مردم دوست هستیم ، ریشمان مرتب و همیشه تسبیح بدستیم مگر اینکه به کانادا برویم.
خب ما الان هم داريم همين كمكها رو انجام ميدهيم. ولى شما بفرماييد وظيفه حكومتيان و رانتخواران نورچشمى و نهادهاى ثروتمند در اين ميان فقط موعظه كردن براى مردم است و بس؟ آيا بودجه كشور رو كه صرف موسسه ها مى شه نبايد در اين شرايط قطع كرد تا بعضيها ياد بگيرند كه بايد نان بازوشان را بخورند نه نان بيت المال مردم محروم و تحت تحريم ايران رو؟ پس تا اين رویه هست لطفاً مردم را موعظه نكنيد. اگر اين مردم خودشان به فكر هم نبودند و كمك نمى كردند الان خيليها در اين كشور برباد رفته بودند!
میشه یه بار هم که شده شرایط مطلوب باشه از مردم مایه نذارین؟ مردم تا کی باید تاوان بی سوادی و بی کفایتی دولتمرداشونو بدن!!!! البته شاید بگین انتخاب خودشونه پس حقشونه که بی ربط نیست!!!!
موضوع این است که چرا بایدم پا پیش بگذارند ؟
چهل سال مقاومت کردیم در مقابل چی ؟؟
چرا ؟؟
دشمنی با آمریکا و اسرائیل چه نفعی به حال ایران داشته که مردم باید تلاش کنند که دوام بیاورند که چی بشه ؟؟
آمریکا به زانو در بیاد ؟؟چرا ؟؟
کشورهایی که با آمریکا دشمن نیستند و در دفاع از فلسطین و لبنان مردم خود را قربانی نکرده اند الان کجا هستند و ما کجا ؟؟
کی گفته ما باید پرچم استکبار ستیزی را بالا ببریم ولی در داخل مملکت خود به این دردهای لاعلاج مبتلا باشیم ؟؟
مردم مقاومت کنند که مسئولین و آقازاده هاشون در اروپا و آمریکا آب توی دلشون تکون نخوره ؟؟
که این حضرات تا ابد سر کار بمونن .... ؟؟
تجار و سرمایه داران ایرانی وظیفه خود می دانند مانند جنگ جهانی اول که ده ملیون ایرانی شاید هم بیشتر از قحطی مردند باز هم ملت ایران را به قحطی دیگری سوق دهند.این همه گرانی بیشتر زیر سر همین افراد طماع تسبیح به دست است.
نویسنده ی محترم لطفا اول بفرمایند چرا ما چهل ساله با آمریکا و اسرائیل دشمن هستیم و نتیجه ی این دشمنی جر فقر و بد بختی و عقب ماندگی و تحریم چی بوده بعد که همه قانع شدند در مورد روش های مقاومت تز عنایت کنند !
اگر قرار باشد به دولت کاری نداشته باشیم و از خودمان شروع کنیم . اول میشود قانون جنگل و دوم پس دولت برای چیست آن را جمع کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
این شده ماله کش دولت

مقابل بی تدبیری دولت راه نقد در پیش نمیگیرین هیچ

ماله کشی هم میکنن براشون با مطالب سفارشی
وقتی دلسوزان کشور ده سال قبل این روزها درباره لزوم حفظ سرمایه های اجتماعی هشدار میدادند بخاطر امروز بود.
ای بابا جیب مارو نزنن کمک پیشکش....
برخی تجار متاسفانه مشغول وارد کردن زباله از چین هستند و این آشغالهای درجه ۳ و ۴ را به ارزانترین قیمت از چین خریده و به عنوان کالا به قیمت اعلا به این مردم بیچاره قالب می کنند . .. اگر اسم این کار خیانت و وطن فروشی نیست پس چیست ؟
در این شرایط تجارت ازدست سرمایه داران خارج بشه ومثل زمان میر جسین دولتی بشه اینطوری فیمتها هرروز تغیر نمی کنند وبا قیمت دلار مقایسه بشند
دوست عزیز دیر متوجه شده اید که خیلی وقته کار از کار گذشته ، این سرمایه ی اجتماعی که شما داری ازش دم می زنید خیلی سال ها پیش از این نابود شده .
قرار نیست همواره مردم کوتاه بیاید،فقط یکمی دولت هم کوتاه بیاد امیدی هست.....
اگر سرمایه و نفت کشور خرج لبنان و یمن و سوریه و عراق نشه و دولت مشکل داشته باشه مردم از دل مایه میزارن ولی وقتی منابع کشور در جایی دیگر خرج میشود و به فکر مردمش نیست پس مردم هم مثل به فکر ایران و ایرانی نیستند
ثروت در جاهايي از دنيا با فكر و كار و زحمت خلق ميشود مثل مايكروسافت و تمامش براي امور خيريه صرف خواهد شد. در بعضي جاها هم يك شبه با گرانفروشي و انبارداري و بي زحمت حاصل ميشود و اگر قرار بود اين نوع دومي صرف كار خير شود از اول نبايستي خلق ميشد.
فعلا این حرف مناسب حال و روز فعلی ایرانیهاست : زمستون میگذره و روسیاهیش به ذعال میمونه. این دوره سخت هم میگذره ولی روسیاهیش به مسئولین مختلس و بستگانشون و آمریکا و هواداراهای آمریکا میمونه.
مرد و مردونه با خط درشت بنویس ما عرضه مملکت داری نداریم.
آبکی
مردم بیاین یاری کنین حتی اگر از گرسنگی بمیرید. به درک مهم اینه که ما همه چیز رو در اختیار داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سانسورچی !
پزشکان میتوانند یکروز مریض مجانی ببینند !!!! خخخخخخخخخخخ وای دلم ترکید . پزشکی که کارانه های 500 میلیونی قاضی زاده هاشمی تازه اشتهاشو برده بالا و می ناله چرا ویزیت 200 هزار نیست . روزی هم 100 تا 150 نفر ویزیت میکنن هر بیمار دو دقیقه . بیخود نیست خیلی از مریض ها بعد از شروع دوره درمان حالشون بجای بهبود بدتر هم میشه
سر منشاء گرانی و فلاکت مردم، دولت و مسئولین هستند. فساد و رانت در کشور نهادینه و سیستمی شده و به یک ارزش در بین مسئولین تبدیل شده است. خانه از پای بست ویران است. بعد شما از بخش خصوصی و مردم توقع کمک دارید؟؟
سیستم فاسد و رانت پرور مجال هیچ رشدی را به بخش خصوصی نمی دهد. دلار ۴۲۰۰ تومان فقط متعلق به یک بخش خاص فاسد و رانت خوار است. بخش خصوصی و مردمی که شما از آنها نام می برید مدتها است از بین رفته و فاتحه آنها خوانده شده است. یک بخش کوچک که صورت خود را با سیلی سرخ کرده و با دلار ۲۰ هزار تومان جنس تبادل و رد بدل می کند ، کجا می تواند با رانت خوار ها به رقابت برخیزد.....؟
شما چرا در این موارد ایران را با فرانسه مقایسه میکنید، ولی درسایر موارد خیر؟ من حرفی ندارم که یک یا دو روز در ماه، ویزیت رایگان داشته باشم چون به همنوعم خدمت میکنم، ولی نگارنده مقاله بفرمایند که آیا زمانی که هزینه های سنگین نظامی در کشورهای منطقه از جیب ایران پرداخت میشد و همچنان نیز میشود، آیا از همین مردم نظرسنجی انجام شد و یا به رفراندوم گذاشته شد؟ به سالهای پیش برگردید و با یک حساب سرانگشتی ، ببینید که این همه هزینه های غیر ضروری که از بیت المال رفته است ، باعث نشده که دولت نتواند به مردم زلزله زده و سیل زده چند شهر کمک رسانی کند؟ چرا این همه روستا بدون مکان آموزشی برای کودکان عزیز ایران زمین را به کرات میبینیم ولی مسئولین گوشه چشمی به آن ندارند؟ در مقابل در فلان کشور و فلان کشور دیگر، انواع آپارتمانهای مسکونی و بیمارستان و غیره با پول خون دل همین مردم ساخته میشود؟ هر گاه نگارنده محترم توانستند پاسخی قانع کننده به مردم شریف ایران بدهند، صد البته که مردم هم پاسخی درخور به این تقاضا خواهند داد.
پاسخ ها
سر پزشک
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اصولاً به چه اجازه ای باید یک پزشگ و یا یک کارمند مدعی شود که با از خود گذشتگی از حقوقش صرفنظر میکند. هر ایرانی همانقدر باید شامل حالش شود که کلاً نعم مادی موجود مابین آن‌ها سرشکن گردد. پرواضح است که اگریکی هزار به یک سهم بقیه را بالا کشید نمی‌تواند با دادن چند درصد از دزدی خود خود را فداکار بداند او همچنان دزد جامعه است.
شما خود بعنوان یک پزشک همین شامل حالت میشود. اگر فکر کنی که زحمت کشیده ای و پزشک شده‌ای در همان ایام جوانی اکثریت شکننده جوانانی بودند که در کوچه و بازار در سرما و گرما برای اینکه شمابتوانید سرپا بمانید جان میکندند چطور بخود اجازه می‌دهید با این دماغ بالایی با نان دهندگانت بعنوان ضعیف و محروم…سخن بگویید. در مورد ساخت ساز و یا جنگ اتفاقاً این‌ها تنها قدم‌هایی بوده است که ایرانیان را تاکنون از بقیه بلایای استعماری نجات بخشیده است.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
عین واقعیت و درددل همه مردم رو گفتی . شدیم تنها کشور حاتم طایی در کره زمین
کجای کاری برادر، مردم رو چنان بیچاره کردین که تو کار خودشون معطل موندن، چه تاجر،چه پزشک و چه .......
اونوقت میگی بیان کمک کنن. لطفا از آقازادگان میلیارد دلاری در کانادا و استرالیا و آمریکا و اروپا طلب کمک کنید.
بهترین موقعیت برای سرمایه داران و رانت خواران و اقازاده ها پدید امده است کافی است بروید بازار و از قیمت ها با خبر شوید قیمت برنج و گوشت و مرغ و سایر ارزاق عمومی تا بدانید این همه غوغای مرگ بر امریکا برای چیست منافع مادی که این ها در این روز های سختی که بر ملت می رود نصیبشان شده است در تاریخ سابقه ندارد دلار های ارزانی که گرفتند و می گیرندوکالا به نرخ ازاد می فروشند گزارش بانک مرکزی گویای خیلی مسایل بود امید که بزرگان فکری به حال ملت کنند این همه فقر و فلاکت و گرانی کجای تاریخ سراغ دارید انصاف هم چیز خوبی است اکثریت قریب به اتفاق جوانان تحصیل کرده بیکارند و فساد فحشا گسترده شد اعتیاد به اوج رسیده امار ازدواج کاهش و طلاق افزون گردیده تاکی و تاکی امید که خداوند سبحان به احترام اینت ماه مبارک در دل مسئولان رحمی بیاندازد و تا به این اوضاع و احوال سامانی دهند این همه تند روی چه حاصلی داشت جز و...... خدایا کمکی کن بعنوان امر بمعروف عرض کردم
متاسفانه مسولین کاری کردن که مردم واقعا زورشون میاد که اونا و فرزندانشون تو رفاه باشن و مردمو موعظه کنن
من دو ساله اجاره مغازم رو بالا نبردم . چون وضع زندگی خودمو میبینم . متاسفانه خیلی ها سرمو کلاه گذاشتن تو این دو سالی . کلا ما ایرانی ها به هم رحم نمیکنیم . این ملت عوض شدند دیگه رحم ندارند
وقتی کالایی گران است ارزان فروخنتنش توسط یک فروشنده هیچ توجیهی ندارد. فقط از طریق دلالی حق کسی که زحمت کشیده از بین میرود .
در ثانی تا جایی که یادمه مردم جز بد و بیراه به تجار، پزشکان و کارخانه داران و... نگفته اند.....
لطفا به وظایف اختلاصگران هم در این شرایط اشاره نمایید
بله پزشکان حتما و حتما مجانی ویزیت میکنند! پول میدیم که ویزیت بشیم با بداخلاقی رفتار میکنند، چه برسه به مجانی!
عزیزم الکی توپ را تو زمین مردم نینداز!مردم همیشه به فکر هم بوده اند. دولت است که باید با وضع قوانین مناسب و البته عمل به اونها و نظارت دقیق مانع کم فروشی و تخلف بشود. وگرنه اون اروپایی و آمریکایی معصوم نیست بلکه از ترس قانون هست که درست رفتار میکند!
شما بخوردن و بردنتون ادامه بدین
مردم هم گدایی خودشون میکنن
وقتی اجازه کسب کار ازاد و تجارت ازاد نمی دهند چون در درونش بقدری رانت خواری است که تجار ازاد را سرنگون کنند .کجای دنیا به یک باره واردات را قفل می کنند ولین باعث شد مردم از دولت و مسئولان بشدت فاصله بگیرند . بازارازاد باشد
جواب را چندنفر دادند. بجای این حرفها دشمنی با آمریکا اسرائیل و عربستان را تمام کنید مشکلات کشور حل می‌شود. یک قدم لااقل مسئولان بردارن بعد از مردم انتظار داشته باشه
اول از اقا زاده ها شروع كنيد .
اون روزي كه محمود رو به مردم تحميل كرديد بايد فكر اين روز ها را هم مي كرديد .
تو کامنتها همه میگن آقا زاده ها برگردان...خواهشن نه بزارین اقازادگی و ژن خوب بودن را همان جا تو امریکا و اروپا انجام بدان ضررش کمتره.
مردم انقلاب کردن در محرومیت و مذمت زندگی نکنند. هیچ ایرانی گدا نسیت. ارزش ملت ایران زندگی در وفور نعمت است.
اعتماد از دست رفته دیگه این کارا پقتی میشه که اعتماد و‌صمیمیت باشه، مردم وقتی می بینن بچه های مسوولین آمریکا نشسته اند و والدینشان مردم را تشویق به مرگ بر آمریکا میکنن کسی دیگه از این کارا نمیکنه
اتفاقا بر خلاف تیتر مطلب! باید منتظر دولت برای خالی کردن جیب مردم بود!
دولت در جمهوری اسلامی علاوه بر ندادن خدمت به مردم، دزد سر گردنه درامد اونها هم هست!!
با این تجربیات ذیقیمتی که کاسبکار و تاجر در طول این 40 سال از تحریمها بدست اورده اند بنظر من اصلا درخواست چنین رفتاری را به مخیله اتان راه ندهید که همینها زودتر از امریکا و ناوها و ب 52 ها حال و روزمان را برهم زده وویرانمان خواهند کرد. دعا کنید تمام شه و گرنه خودمان مردم فرودست و کارگر و معلم یه کاریش میکنیم . ولکنید تاجر و کاسبکار را که تا ترامپ حرف میزند یهویی ماکارونی نایاب میشه
بشین تا پزشک بیاد رایگان ویزیت کنه....
مرد مومن پزشک بخاطر درآمدش میره سختی پزشکی رو طی می کنه نه بخاطره ویزیت رایگان...
پزشکی =پول=ثروت=آسایش و سفرهای خارجه و کیف زندگی کردن.
هرکه میتونه فرزنداشو پزشک کنه تا عمری در رفاه باشن و بدبختی نکشن.
واقعیت تلخ جامعه ایران
یادش بخیر با درهم ۹۰۰تومان ازامارت تویوتا آوردم
هی روزگار
چرا ایقد اوضاع بهم ریخته
از سال ۹۱ ما در جمهوری اسلامی دولت نداریم
الکی از خودت در کردی می گی یکی از کاربران شبکه های اجتماعی؟ داداخودتی
از میان ۲۰۰ کشور فقط ۱۵ کشور نفت صادر می کنند ، خوب بقیه کشورها چکار میکنند. از گرسنگی می مردند. دنیا که به آخر نرسیده، نمی توانیم نفت و پتروشیمی بفروشیم در جاهای دیگر سرمایه گذاری کنیم. توریسم برگشت پول سریع دارد، هتل سازی ، صنایع غذایی و صادرات مواد غذایی ، صادرات میوه و کشاورزی ، حتی صادرات صنایع سنگینتر مثل تراکتور و کامیون. دولت هم باید امیدش را از برجام و اروپا و اینستکس بردارد. اینها دست بردار نیستند و تحریمها را دیگر هرگز بر نمی دارند. آنچه دولت باید انجام دهد کاهش هزینه هایش است. و برای اینکار برنامه ۵ ساله و ۱۰ ساله داشته باشد با اهداف مشخص. مثلا کاهش مصرف بنزین و کاهش مصرف کاغذ و کاهش مصرف برق و کاهش تولید گاز دی اکسید کربن ، افزایش جنگلکاری و افزایش زمینهای کشاورزی و بهره وری از مصرف آمریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
توریست با این اوضاع مملکت بیاد اینجا چکار کنه ؟؟
با خواهران و برادران گشت ارشاد سلفی بگیره ؟؟
ما هنوز با رقص و شادی کودکان مشکل داریم
عصبانی ترین و غمگین ترین مردم دنیا هستیم
در ضمن ما چرا باید سختی بکشیم ؟
چون مسئولین بتونن بیشتر مملکت را بچاپند ؟
اره دلار ۱۶۰۰۰ تومانی را به فک و فامیل خود بدهید البته به نرخ ۴۲۰۰ تومانی ان وقت مردم جور شما را بکشند همه سلطانها دور وبر خودتون هستند بهشون بگید مجانی به مردم شکر ندهند اما وجدان داشته باشند ودر عرض چند روز شکر را ۶۵۰۰تومان گران نکنند
متاسفانه این مطلب از سر استیصال نوشته شده
کاملا معلوم است که دولت با مردم رو راست نیست و بخش بزرگی از دولت تاجر مسلک به سبک غربی شده است که فقط به فکر سود است و اصلا معیشت مردم برایشان مهم نیست والا کیست که نداند که دولتی که نتواند بازار و چهار قلم جنس را کنترل کند باید فاتحه اش را خواند
سلام
دی96 شربتی تولید شد در شرکت دارویی که من با آنها همکاری دارم قیمت مصرف کننده 11 تومن، همین الان 14.5 چون با تمام وجود تلاشمان این بود که قیمت مناسب باشد. فکر میکنم اگر همه این چنین میکردند وضع بهتر بود. بدون هیچ حمایت دولتی!
پول هایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و لبنان و یمن و غیره خرج می شود چرا ؟
وظیفه دولت نظارت وارائه استراتڗی اقتصادی کشوره همین ولی برعکس وقتی اقتصاد دولتی باشه رانت وفساد ورشوه بوجود میاد مشکل اساسی الان فروپاشی کامل اعتماد مردم که روز به روز به این عدم اعتمادی اضافه میشه راه حل برکناری چند وزیر بدرد نخور که با این شرایط حاد بدرد نمیخورن
حداقل در این شرایط بحرانی افرادی که مثل امیر کبیر هستند سرکاربیاورند تا اوضاع مملکت و مردم فقیر و بیچاره را ساماندهی کنند و وقتی شرایط عادی شد دوباره آقاراده ها و غارتگران و همه چیزخواران و ایل و تبار یالاران به سرکار آروند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار