بازدید 3328

تشریح روند بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل

کد خبر: ۸۹۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 10 May 2019

گفت و گوی ویژه خبری ۱۹ اردیبهشت ماه با موضوع بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل زده برگزار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گفتگوی ویژه خبری امشب ۱۹ اردیبهشت ماه با موضوع بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل زده با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار سپهر در ابتدای این برنامه با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: با پایان امدادرسانی و خدمات ضروری در مرحله اول برای مردم این مناطق با کمک گروه های جهادی و دستکاه های دولتی انجام شد، امروز منتظریم تا در مرحله دوم سازوکار نوسازی و بازسازی فراهم شده تا مجددا گروه های جهادی وارد مناطق سیل زده شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور گروه‌های جهادی اذعان کرد: این گروه‌ها حضور دارند، اما چون مرحله امدادونجات تقریبا به پایان رسیده است، آن‌ها به صورت موردی حضور دارند و با شروع مرحله نوسازی و بازسازی وارد عمل خواهند شد.

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه برنامه با ارائه آماری از خانه‌ها و منازل نیازمند به بازسازی اظهار کرد: برآورد اولیه از میزان خسارت منازل آسیب دیده، از حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی، در حدود ۶۸ هزار واحد باید تخریب و نوسازی شوند، ۱۰۹ هزار واحد دچار آسیب‌های معیشتی و ۱۰۱ هزار واحد هم دچار خسارت‌های جزئی شده که نیاز به تعمیرات دارند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این واحدها تشکیل پرونده داده اند و آماده معرفی به بانک‌ها برای شروع کار هستند. پرداخت بلاعوض به واحدهای تعمیری آغاز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل