بازدید 2386

واردات نفت خام چین در ماه آوریل رکورد زد

کد خبر: ۸۹۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱ 10 May 2019

علی‌رغم تعطیلی پالایشگاه‌های چین برای تعمیرات و تقاضای سوخت داخلی پایین، با ذخیره‌سازی نفت ایران توسط پالایشگاه‌های دولتی قبل از تشدید تحریم‌ها، واردات نفت خام این کشور رکورد زد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در ماه آوریل، علی‌رغم تعطیلی پالایشگاه‌های چین برای تعمیرات و تقاضای سوخت داخلی پایین، با ذخیره‌سازی نفت ایران توسط پالایشگاه‌های دولتی قبل از تشدید تحریم‌ها، واردات نفت خام این کشور به طور غیرمنتظره‌ای رکورد زد.

طبق داده‌های اداره کل کالای چین، واردات نفت خام در ماه گذشته ۴۳.۷۳ میلیون تن، یا ۱۰.۶۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

این درحالی است که در ماه مارچ واردات نفت چین ۹.۲۶ میلیون بشکه در روز بوده است. طبق محاسبات رویترز، واردات نفت آوریل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱ درصد جهش داشته است.

در چهار ماه اول ۲۰۱۹، چین که بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است، ۱۶۴.۹ میلیون تن، یا ۱۰.۰۳ میلیون بشکه در روز، نفت وارد کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸.۹ درصد رشد داشته است.

وانگ ژائو، رئیس بخش تحقیقات نفت در شرکت سوبلیم چاینا اینفورمیشن، می‌گوید: واردات نفت خام درحالی از سطح انتظارات ما فراتر رفت که نه نرخ تولیدات داخلی پالایشگاه‌ها و نه میزان مصرف سوخت از چنین میزان خرید بالایی پشتیبانی نمی‌کرد.

وانگ گفت: احتمالاً ما به این علت شاهد افزایش ذخایر نفت هستیم که پالایشگاه‌های دولتی با پیش‌بینی تأثیرات تحریم‌ها، حجم زیادی از نفت ایران را خریداری کردند.

داده‌های رفینیتیو نشان می‌دهد که در ماه آوریل واردات نفت از ایران به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که بالاترین نرخ آن از ماه آگوست تا کنون است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار