بازدید 4328

از نقش و شناسنامه اجتماعی افراد غافل شده‌ایم

کد خبر: ۸۹۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 09 May 2019

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهر بزرگی مثل تهران ساختار‌های مناسبی در زمینه حضور و مشارکت مردم در شورایاری‌ها نداریم و نقش و شناسنامه اجتماعی افراد مغفول واقع شده است.

به گزارش میزان، سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره اهمیت برگزاری انتخابات شورایاری که خرداد ماه انجام می شود و مردم نقش کمرنگی در آن دارند گفت: متاسفانه ما در شهری بزرگی مثل تهران ساختار‌های مناسبی در زمینه حضور و مشارکت مردم در شورایاری‌ها نداریم و نقش و شناسنامه اجتماعی افراد مغفول واقع شده است. بدین ترتیب نهایت حضور و فعالیت جمعی مردم در محلات به مسجد رفتن و یا حضور در پایگاه‌های بسیج محدود می‌شود.

وی ادامه داد: افراد جامعه هر یک به نوعی بخشی از زمان روزانه خود را در محلات می‌گذارنند. کودکان و نوجوانان بخش زیادی از زمان خود را در محلات صرف می‌کنند. بانوان نیز به همین ترتیب زمان زیادی از طول روز خود را در محلات سکونت خود هستند. کارمندان و کارگران هم بعد از بازگشت از محل کار و در ایام تعطیل در محل سکونت خود حضور دارند و محلات شهری، محل حضور و آسایش و آرامش اهالی است، اما متاسفانه خود اهالی نیز در ایفای نقش محلی خود کمرنگ عمل می‌کنند.

میرلوحی با اشاره به اینکه در دنیا هر فرد دارای سه شناسنامه است گفت: یک شناسنامه مربوط به ثبت احوال است، شناسنامه سیاسی فرد که مربوط به فعالیت‌های سیاسی اوست و شناسنامه اجتماعی که بسیار مهم است و مربوط به فعالیت‌ها و تحرکات اجتماعی یک فرد است و در شهر بزرگی، چون تهران در داشتن آن غفلت شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شورایاری ابزار موجود برای تحقق نقش اجتماعی شهروندان محسوب می‌شود. شورایاری‌ها به افراد آموزش می‌دهند که چگونه در فعالیت محلی شرکت کنند، چگونه از ظرفیت‌های هم محلی‌های خود استفاده کنند و یا ظرفیت‌های خود را با هم محلی هایشان به اشتراک بگذارند. براین اساس مدیریت شهری هم می‌تواند از توانمند‌های شهرواندان در محلات، جهت تصمیم سازی‌های خود استفاده کند.

سید محمود میرلوحی درخصوص اهمیت شرکت شهروندان در انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: اگر همه شهروندان یک محله در انتخابات شورایاری شرکت کنند، طبیعتا افراد معتمد و تحصیلکرده و با توانایی و انگیزه بالاتر وارد شورایاری محله می‌شوند، اما اگر مردم محلات در انتخابات شورایاری‌ها مشارکت نداشته باشند، یک عده افراد خاص، اقوام و آشنایان خود را پای صندوق رای می‌آورند و با آرای کمی به عنوان نماینده و تصمیم گیرنده تمام افراد یک محل انتخاب می‌شوند و بالطبع آن، به نیابت از افراد محل از حیثیت و اعتبار آن‌ها و محله اشان هزینه خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی