بازدید 3658

انهدام باند سارقان حرفه‌ای خودرو در تهران و جلفا

کد خبر: ۸۹۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 09 May 2019

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای گروه سارقین حرفه‌ای خودرو خبر داد که در پوشش یک نمایشگاه خودرو در شهرستان جلفا اقدام به فروش خودرو‌های مسروقه می‌کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی اظهار داشت:در اواخر فروردین ماه سال جاری، فردی جهت شماره گذاری یک دستگاه پژو ۴۰۵ به یکی از مراکز شماره گذاری در شهر تهران مراجعه کرد که در زمان بررسی ارکان هویتی خودرو توسط کارشناسان اصالت خودرو مشخص می‌شود ارکان شناسایی (هویتی) خودرو تغییر پیدا کرده که بلافاصله خودرو مذکور جهت بررسیِ اصالت خودرو در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که خودرو ۴۰۵ مذکور دارای سابقه سرقت بوده و چندی پیش در شرق تهران سرقت شده است؛ متصرف خودرو ۴۰۵ نیز پس از اطلاع از مسروقه بودن خودرو به کارآگاهان اعلام داشت که خودرو را از یک نمایشگاه فروش خودرو در شهرستان جلفا و به قیمت روز (قیمت واقعی) خریداری کرده و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن و یا تغییر ارکان هویتی آن ندارد.

کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از متصرف خودروی مسروقه و همچنین بانک مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی دو متهم سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ در زمینه سندنمره کردن خودرو‌های مسروقه به نام‌های «رامین و سیامک» شدند.

با شناسایی تصاویر رامین (۴۲ ساله) و سیامک (۴۵ ساله) توسط متصرف پژو ۴۰۵، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان جلفا اعزام و در مراجعه به نمایشگاه خودرو ... اطلاع پیدا کردند که رامین و سیامک چندی پیش این نمایشگاه را به صورت استیجاری در اختیار داشته، اما در حال حاضر هیچ فعالیتی در این نمایشگاه ندارند.

در ادامه‌ی رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی مخفیگاه سیامک و رامین در شهرستان جلفا در یک اقدام غافلگیرانه هر دو نفر آن‌ها را دستگیر و دو دستگاه خودرو مسروقه سندنمره‌ی دیگر نیز از آن‌ها کشف شد.

رامین و سیامک پس از انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند که خودرو‌های مسروقه را یکی از سارقان حرفه‌ای خودرو به نام شاهرخ (۳۸ ساله) برای آن‌ها تهیه می‌کرده و آن‌ها نیز با تغییر ارکان هویتی خودرو‌های مسروقه و به شیوه سندنمره، خودرو‌های مسروقه را در پوشش نمایشگاه به فروش رساندند که در ادامه مشخص شد هیچگونه مجوز قانونی برای فعالیت نمایشگاه آن‌ها وجود ندارد و رامین و سیامک طی چند ماه و پس از فروش چندین دستگاه خودرو مسروقه از این محل متواری شدند.

با معرفی شاهرخ توسط رامین و سیامک بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ که پیش از این نیز دو بار توسط اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت.

با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق شاهرخ و در حالیکه هیچگونه اطلاعاتی در خصوص آخرین مخفیگاه وی وجود نداشت، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در شهرری شده و طی یک عملیات غافلگیرانه شاهرخ قبل از هرگونه اقدام برای فرار دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

شاهرخ در همان تحقیقات اولیه صراحتا به فروش ۵ دستگاه خودرو پرشیا و ۴۰۵ به رامین و سیامک اعتراف کرد که در ادامه دو دستگاه خودرو مسروقه‌ی دیگر نیز از متهمین کشف شد.

شاهرخ در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:: رامین و سیامک، مدل، رنگ و نوع خودرو را جهت سرقت به من اعلام می‌کردند و پس از سرقت خودرو‌ها، رامین و سیامک طی یک قرار آن‌ها را با قیمت بسیار بسیار کمتر از قیمت واقعی از من خریداری می‌کردند و خودشان جداگانه [ به قیمت واقعی]به فروش می‌رساندند.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:: با توجه به سوابق متهمین در فروش خودرو‌های مسروقه به شیوه سندنمره و اعتراف سارق خودرو به بیش از ده فقره سرقت خودرو، هر سه متهم با قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و تحقیقات از آن‌ها در دستور کار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل