بازدید 6371

شبی که مسی در آنفیلد گم شد

لیونل مسی در آنفلید هرگز فرصتی برای نمایش توانایی هایش نیافت. پرسینگ شدید، دفاع منسجم و اشتیاق بیش از اندازه بازیکنان لیورپول باعث شد که مسی فرصتی برای تنفس در این دیدار سرنوشت ساز نداشته باشد و بیشتر حرکاتش از سوی سرخپوشان کنترل شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 08 May 2019

بارسلونا در شبی که ستاره آرژانتینی اش کم فروغ بود هرگز نتوانست برابر لیورپول کاری از پیش ببرد تا شکستی ناامید کننده را متحمل شود.

به گزارش تابناک ورزشی به نوشته مارکا، بارسلونا در شرایطی وارد ورزشگاه پر از جمعیت آنفیلد شد که پیروزی ۳-۰ بازی رفت ضمانت کافی برای این تیم در راه صعود به فینال را فراهم می کرد. با این وجود، آبی اناری ها با عملکردی دور از انتظار به سرخپوشان میزبان این اجازه را دادند که دست به خلق یک شگفتی بزرگ بزند و به ثمر رساندن ۴ گل یک صعود تاریخی به فینال لیگ قهرمانان را تجربه کند.

در بازی رفت هم بارسلونا موفق به ارائه یک بازی کاملا قابل قبول نشده بود اما در آن بازی مسی در نقش ناجی آبی اناری ها ظاهر شد و یک پیروزی بزرگ برای تیمش به دست آورد اما در بازی برگشت کاری از نابغه آرژانتینی هم ساخته نبود. لیونل مسی در آنفلید هرگز فرصتی برای نمایش توانایی هایش نیافت. پرسینگ شدید، دفاع منسجم و اشتیاق بیش از اندازه بازیکنان لیورپول باعث شد که مسی فرصتی برای تنفس در این دیدار سرنوشت ساز نداشته باشد و بیشتر حرکاتش از سوی سرخپوشان کنترل شود.

مسی این فصل بارها و بارها بارسلونا را نجات داد و در بازی رفت هم با به ثمر رساندن دو گل، نقشی کلیدی در پیروزی ۳-۰ آبی اناری ها ایفا کرد اما در بازی برگشت ستاره آرژانتینی نتوانست به تیمش کمک کند و آمار هم نشان می دهد که مسی شبی آرام و بدون ارائه عملکرد فوق العاده همیشگی سپری کرد.

مسی در این بازی تنها ۳۵ پاس داد که از این ۳۵ تا هم شش پاس هرگز به مقصد نرسیدند. همچنین شماره ۱۰ بارسلونا ۱۷ بار توپ را از دست داد. تنها جوردی آلبا بود که با ۲۱ بار از دست دادن توپ در بازی برابر لیورپول، آماری بدتر از مسی داشت. این در حالی است که آلبا هم چون مسی یکی از ستون های اصلی تیم بارسلونا محسوب می شود اما این دفاع راست هم شبی کابوس وار را در آنفلید پشت سر گذاشت و نه تنها عملکرد همیشگی را نداشت بلکه روی دو گل لیورپول هم اشتباهات بزرگی داشت.

البته برخلاف آلبا، لیونل مسی در این بازی هم تلاش زیادی کرد تا نقشی تاثیر گذار در بازی داشته باشد و جالب اینکه تنها بازیکن بارسلونا که در این بازی موفق شد دروازه آلیسون را تهدید کند خود مسی بود که چند شوت به سمت چارچوب دروازه داشت. مسی از فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ و در بازی برابر رئال مادرید موفق نشده بود که در یک بازی نیمه نهایی در خارج از خانه برای بارسلونا گلزنی کند و این طلسم در بازی برابر لیورپول هم نشکست. شاید اگر یکی از شوت های مسی تبدیل به گل می شد سرنوشت کل این دیدار تغییر می کرد اما سه شنبه شب شب مسی و دیگر ستاره های بارسلونا نبود.

شعاع حرکتی و شکل بازی مسی در زمین
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل