میلی صفحه خبر لوگو بالا
شاتل صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل

دستگاه‌هایی که حاضر به شفاف‌سازی نیستند

جدول پاسخگویی به درخواست های اطلاعات مردم بخشی از عمل به تکالیف و اجرای قوانین از سوی کارگزارن در کشور است و نادیده گرفتن و بی توجهی به قانون و درخواست های قانونی شهروندان به بستری برای ایجاد بی نظمی و هرج و مرج و فساد منجرخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۸
| |
4718 بازدید

615 نهاد و موسسه در سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات که برای اجرای قانون موصوف راه اندازی شده فعال هستند و اطلاعات درخواستی شهروندان را در اختیارشان قرار می دهند اما فهرست زیر نشان می دهد نهادهایی هستند که بی تفاوت به قانون و درخواست های ثبت شده شهروندان از پاسخ امتناع کرده و اساساً بی توجه هستند.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس ماده 8 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در سال1387 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و از سال93 برای همه موسسات و نهادهای مشمول لازم الاجرا شد؛ "موسسه عمومی و یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هرصورت مدت زمان پاسخ نمی تواند حداکثر بیش از ده روز از زمان دریافت درخواست باشد"

جدول پاسخگویی به درخواست های اطلاعات مردم بخشی از عمل به تکالیف و اجرای قوانین از سوی کارگزارن در کشور است و نادیده گرفتن و بی توجهی به قانون و درخواست های قانونی شهروندان به بستری برای ایجاد بی نظمی و هرج و مرج و فساد منجرخواهد شد.

این در حالی است که نظارت مردم یکی از اصول افزایش اعتماد عمومی و پیشگیری از سلب اطمینان مردم است.

 

جدول گزارش موسساتی که به درخواست اطلاعات پاسخ نداده اند (پاسخگويي صفر) تا مورخ 98/02/14

دستگاه‌هایی که حاضر به شفاف‌سازی نیستند

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# آتش بس غزه # خروج از ان پی تی # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # مکانیسم ماشه # اسنپ بک
نظرسنجی
از میان 5 بانک و موسسه مالی ناتراز کدامیک عملکرد بدتری دارند؟
مرجع جواهرات
الی گشت