بازدید 6766
۵

شروع سوزان و غبارآلود ماه رمضان برای سیل‌زدگان خوزستانی/ نکاتی که سیل‌زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند

با پایدار شدن شرایط جوی در خوزستان، گرمای هوا شروع به اوج گرفتن کرده تا جایی که در برخی شهر‌های این خطه، دما به ۴۰ درجه سانتیگراد نیز رسیده است. اگر به این موارد آلودگی ناشی از گرد و غبار و از آن مهم تر، آب گرفتگی بسیاری از مناطق و حاشیه‌های بحران سیلابی دو ماه اخیر را بیفزاییم، تازه خواهیم توانست توصیفی کوتاه از شروع ماه مبارک رمضان امسال در خوزستان ارائه دهیم.
کد خبر: ۸۹۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 07 May 2019
تابناک اجتماعی -
با پایدار شدن شرایط جوی در خوزستان، گرمای هوا شروع به اوج گرفتن کرده تا جایی که در برخی شهر‌های این خطه، دما به ۴۰ درجه سانتیگراد نیز رسیده است.

به گزارش «تابناک»؛ اگر به این موارد آلودگی ناشی از گرد و غبار و از آن مهم تر، آب گرفتگی بسیاری از مناطق و حاشیه‌های بحران سیلابی دو ماه اخیر را بیفزاییم، تازه خواهیم توانست توصیفی کوتاه از شروع ماه مبارک رمضان امسال در خوزستان ارائه دهیم.

شرایطی که با کمی تفاوت، شمار دیگری از هموطنان سیل زده مان با آن مواجه هستند. مردمانی آسیب دیده که امیدوارند خیلی زود شرایط برای بازگشت زندگی شان به روال عادی فراهم آید و به طور ویژه اگر کشاورز باشند، چشم انتظار دریافت مبالغی هستند که دولتمردان وعده پرداختشان را به عنوان خسارت داده اند.
 
تامین اجتماعی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حق اخذ وجه از سیل‌زدگان را ندارند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۲:۳۲

میرمحمد غراوی، سرپرست استانداری گلستان در دومین جلسه کارگروه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، با تاکید بر اهمیت بازسازی و نوسازی منازل سیل‌زدگان استان، اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز برای واحدهای جدیدالاحداث و تعمیری در حریم و بستر رودخانه‌ها مجاز نیست و هیچ مرجعی اجازه صدور مجوز را ندارد و چنین واحدهایی مشمول قلع بنا خواهند شد.

وی تصریح کرد: هرگونه کمکی چه از سطوح ملی و چه از طرف خیران باید با هماهنگی استان صورت گیرد تا توزیع به صورت منظم و یکپارچه انجام شود. سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) به آدرس sajad.moi.ir راه‌اندازی شده تا مشخصات اقدامات کامل وسایل توزیعی و اینکه از چه نهادی این امدادرسانی صورت می‌گیرد در آن ثبت شود.

غراوی یادآور شد: همه موضوعات خدمات سیل باید از طریق این سامانه انجام پذیرد و در حال حاضر توزیع چادر در بین خانه‌های قابل بازسازی در شهرستان گمیشان صورت گرفته و همچنین در حال توزیع چهار قلم کالای اساسی اهدایی هستیم. دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید توجه داشته باشند صدور پروانه ساختمانی رایگان است و بیمه تامین اجتماعی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حق اخذ وجه از مردم را ندارند و البته مراحل ساخت و ساز نیز با نظارت بنیاد مسکن صورت می‌گیرد.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز مشمول دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی نمی‌شوند و دهیاران با هماهنگی فرمانداری‌ها بدون نیاز به استعلام از نظام مهندسی و تامین اجتماعی برای حذف بروکراسی پروانه ساختمانی واحدهای مسکونی را صادر کنند.

حذف 18 روستا از فهرست آبرسانی سیار به لطف بارندگی
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۱:۱۵

بارندگی های آخر سال گذشته و اوایل امسال در خراسان جنوبی، 18 روستا را از فهرست آبرسانی سیار حذف و 2500 قنات استان را نیز زنده کرد.

بررسی تأثیر سیلاب‌ها در پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۱:۱۴

کاوشگر خلیج فارس در پنجمین گشت تحقیقاتی خود، تأثیرات سیلاب‌های اخیر جنوب کشور بر وضعیت محیط دریایی خلیج فارس را مورد پایش قرار می‌دهد. این گشت تحقیقاتی که بخشی از برنامه پایش بلندمدت خلیج فارس و دریای عمان محسوب می‌شود، از دهانه اروندرود در خلیج فارس تا خلیج چابهار در دریای عمان ادامه می یابد، ضمن انجام نمونه‌برداری‌های فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی در خلیج فارس و دریای عمان، در ۶۵ ایستگاه در قالب ۱۱ ترانسکت، وضعیت دریاهای جنوب کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد. هشت عضو هیات علمی و 6 تکنسین برای نمونه برداری، این شناور تحقیقاتی را همراهی می کنند.

این کاوشگر با قابلیت و توانمندی بسیار بالا مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده و هم اکنون زیر نظر پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. شناور کاوشگر خلیج فارس از زمستان سال 96 فعالیت خود را آغاز و تاکنون چهار گشت را در خلیج فارس و دریای عمان به سرانجام رسانده است.

5 اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان همچنان برپا است
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۰:۳۱

صادق سلامت، معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان به فارس گفت: در سیلاب خوزستان تا امروز 46 هزار و 808 خانوار شامل 256 هزار و 701 نفر امدادرسانی شدند و 8 هزار و 859 نفر توسط بالگردها، قایق‌ها و خودروهای امدادی به نقاط امن منتقل شدند. 374 روستا به‌طورکلی و یا جزئی تخلیه شدند و 133 روستا دچار آب‌گرفتگی شدند که 447 شهر، روستا، مناطق عشایر نشین و محور کوهستانی امدادرسانی شدند.

وی افزود: از آغاز امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده خوزستان ۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری برپا شده است که با توجه به عادی شدن شرایط مناطق سیل‌زده و برگشت مردم به شهرها و روستاهای خود تعداد اردوگاه‌ها کاهش یافته و به 5 اردوگاه رسیده است و هم اکنون یک اردوگاه در شهرستان باوی در منطقه ویس، دو اردوگاه در شادگان، یک اردوگاه در دشت آزادگان و یک اردوگاه در حمیدیه مستقر هستند.

وی گفت: از ۴ فروردین تاکنون(17 اردیبهشت) 156 هزار و 556 نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری اسکان شده‌اند و جمعیت حاضر در اردوگاه‌ها یک هزار و 51 نفر است که روند نزولی به خود گرفته است.

۲۱ شهرستان خوزستان از سیل متأثر شدند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۰:۱۸

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار (۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر) امدادرسانی شده در سیلاب داشتیم که از این میان انتقال به مناطق امن توسط بالگردها، قایق‌ها و خودروهای امدادی‌برای هشت هزار و ۸۵۹ نفر انجام شد. تعداد خودروهای رهاسازی شده از سیلاب ۱۵ دستگاه، تعداد نیروها و عوامل بکار گرفته شده ۲۱۸ تیم (یک هزار و ۳۷ نفر)، تعداد روستاهای آب گرفته ۱۳۳ روستا و تعداد روستاهای تخلیه شده ۳۷۴ روستا (به صورت جزئی و کلی) بود.

وی افزود: شهرستان‌های متأثر از سیلاب جمعاً ۲۱ شهرستان بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون و حمیدیه از چهارم فروردین تا ۱۸ اردیبهشت بودند. در برخی از شهرستان‌ها، سیل به صورت کامل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد. در سیلاب اخیر امدادرسانی به ۴۴۷ شهر، روستا، مناطق عشایر نشین و محور کوهستانی انجام شد.

کلنگ زنی بازسازی مدارس سیل زده در گلستان
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۰

سیدمحمد بطحایی در حاشیه کلنگ‌زنی مدارس استان گلستان گفت: اولین کلنگ بازسازی مدارسی که در اثر سیل آسیب‌دیده‌اند امروز در استان گلستان به زمین زده شد. استان گلستان اولین استان درگیر سیل بود و زمینه بازسازی فراهم است، اما در استان‌های دیگر مانند لرستان آمایش جمعیت مشخص نیست و امکان طرح کوچ وجود دارد. به همین جهت بازسازی مدارس استان گلستان در اولویت اول است. بسیار امیدوار هستیم که با کمک خیران بخش عمده مدارس تخریبی را تا مهرماه بازسازی کنیم.

وی افزود: در اثر سیل اخیر ۱۵۰۰مدرسه دچار آسیب شد، از این تعداد ۲۰۰مدرسه کاملاً باید تخریب و بازسازی شود و ۱۳۰۰ مدرسه دیگر با تعمیر و مرمت آماده‌سازی خواهد شد. مدارس تخریبی که تعداد کلاس‌های آن کم است تا مهر تکمیل خواهد شد و مدارسی که تعداد کلاس‌های آن بیشتر است در طول سال تحصیلی آینده تکمیل خواهد شد که دانش‌آموزان این مدارس در شیفت‌های مدارس دیگر تحصیل خواهند کرد.

محاصره ۳ روستای حمیدیه در چنگال سیلاب
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۱

شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری حمیدیه در خصوص آخرین وضعیت روستا‌های سیل‌زده و ادامه آبگرفتگی برخی روستا‌های این شهرستان گفت: ۳ روستا در حمیدیه همچنان دچار آبگرفتگی هستند و اطراف ۳ روستای دیگر را نیز آب فرا گرفته است. با توجه به کاهش دبی رودخانه کرخه، به تدریج آب در حال فروکش است و آب در ۳ روستا در حال تخلیه است.

هاشمی تصریح کرد: همچنین اقدامات لازم جهت آهک‌پاشی و تامین بهداشت این روستا‌ها در حال انجام است تا ظرف یک تا ۲ روز آینده شرایط لازم جهت بازگشت روستاییان به منازل فراهم شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: در حال حاضر ۱۲۷ خانوار روستا‌های حمیدیه با جمعیت ۵۴۷ نفر در اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند و برخی دیگر از اهالی روستا‌های سیل‌زده نیز در چادر‌هایی که بر تپه‌ها برپا شده‌اند، زندگی می‌کنند.

هشدار نسبت به بارش باران و وقوع گرد و خاک در خوزستان
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۵:۱۷

محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: خروجی مدلهای هواشناسی نشان دهنده بالا بودن شاخص های ناپایداری از اوایل وقت فردا لغایت اوایل شنبه هفته آینده می باشد. در این مدت رشد ابر ، رگبار پراکنده ، رعدوبرق و وزش باد قابل ملاحظه بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه و در ارتفاعات شرقی و شمالی استان پیش بینی و بارش در سایر نقاط استان پراکنده می باشد.

وی افزود: همچنین طی روزهای مذکور بدلیل رشد ابرهای جوششی، وزش بادقابل ملاحظه و تندباد لحظه ای در بعضی ساعات، وقوع گردوخاک های محلی همرفتی و موقتی بویژه در مناطق جنوبی ، مرکزی و غربی استان مورد انتظار می‌‌‌‌‌باشد. در این ایام شمال خلیج فارس در ساعاتی مواج و همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

شوری آب پشت سد گتوند قابل اصلاح نیست
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۲۶

پرویز کردوانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با احداث سد گتوند، آب شور این سد بر محصولات کشاورزی شهرهای پایین این سد از جمله نخلستان‌های آبادان و خرمشهر تأثیر گذاشته است و آنها را نابود کرد.

وی با بیان اینکه نخلستان‌های این شهرها در حال از بین رفتن هستند، افزود: به دلیل شور بود آب این سد، زمین‌های کشاورزی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و با گذشت زمان، این شرایط بدتر خواهد شد.

پدر کویر شناسی ایران بیان کرد: وضعیت سد گتوند به دلیل وجود گنبدهای نمکی اصلاً قابل اصلاح نیست از این رو در صورت امکان باید بالادست این سد، سد دیگری ساخت تا شوری سد گتوند کنترل شود.

مشکلات جانمایی زمین احداث مسکن سیل زدگان پلدختر
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۷

فرماندار پلدختر با بیان اینکه متأسفانه در شهر پلدختر به دلیل نبود زمین و مشخص نشدن مکان و جانمایی احداث ساختمان‌های تخریب شده از سیل تنها بخشی از این کار در تعاونی فرهنگیان صورت گرفته و پیگیر تأمین زمین برای مابقی هستیم، گفت: در روستاها نیز بخشی از کار تأمین زمین برای احداث منازل مسکونی سیل‌زدگان صورت گرفته و در حال رایزنی با مالکان زمین برای رفع مشکل مابقی سیل‌زدگان در روستاها هستیم.

دستیاری افزود: با توجه به اینکه تعیین حریم رودخانه توسط شرکت امور آب انجام می‌گیرد بخشی از منازل روستاییان چون در حریم رودخانه نیستند، درجا سازی می‌شوند. مصوب شده برای روستاهایی که در حاشیه رودخانه هستند دیواره ساحلی احداث شود اما این مصوبه تاکنون نهایی نشده است.

سیستان و بلوچستان بهترین و بدترین دریافت‌کننده بارش کشور
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۸:۰۹

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: بررسی نمودار درصد تغییر بارش استان‌های کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته بهترین شرایط بارشی را در بین ۳۱ استان دارد اما مقایسه وضعیت مشابه در بلندمدت گویای بدترین شرایط بارشی این استان در کشور است.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۷ میلی‌متر باران در استان ثبت‌شده که به لحاظ ارتفاع بارش کمترین مقدار را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است. تا امروز وضعیت بارش تمام استان‌های کشور بهتر از شرایط نرمال بوده است اما تمام استان‌ها بارش بیشتری از سیستان و بلوچستان دریافت کرده‌اند، حتی استان یزد که کم بارش ترین استان کشور است نیز بارش بیشتری نسبت به استان داشته و تا امروز ۱۲۵ درصد بارش سال آبی خود را تأمین کرده است.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۹۴.۳ درصد از بارش سال آبی سیستان و بلوچستان تأمین‌شده است، تصریح کرد: البته این شرایط بارشی جبران‌کننده کسری بارش‌های چندین ساله استان نیست به‌طوری‌که هنوز تمام مساحت استان درگیر درجات مختلف خشک‌سالی است.

کلنگ زنی احداث مسکن سیل زدگان معمولان
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۸:۰۱

نعمت الله دستیاری، فرماندار پلدختر در گفتگو با مهر اظهار داشت: احداث مجدد ساختمان‌های آسیب دیده در جریان وقوع سیل فروردین ۹۸ در شهر معمولان جانمایی و با حضور استاندار اردبیل به عنوان استان معین مناطق سیل‌زده بخش معمولان کلنگ زنی شده و ساخت و ساز ساختمان‌های سیل زده و احداث زیرساخت‌ها در این بخش آغاز شده است. همچنین احداث ساختمان تخریبی در سیل در روستای دمرود افرینه کلنگ زنی شده و این پروژه به صورت عملی فعالیت خود را آغاز کرده است.

نکاتی که سیل‌زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۸:۰۰

دکتر عباس استاد تقی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نکاتی را درباره پساسیل و چگونگی آماده‌سازی منزل و لوازم آن برای سکونت مجدد ارائه کرد:

پس از فروکش کردن سیل بسیاری از مردم قصد بازگشت به خانه‌هایشان را دارند، در حالی که برخی از این خانه‌ها به علت برخورد با آب مقاومت خود را از دست داده‌اند. علاوه بر کارشناسان خود مردم نیز باید خانه‌ها را ارزیابی کنند و پس از ارزیابی و اطمینان از مقاوم بودن آن دوباره سکونت در آن را شروع کنند.

کاهش مقاومت خانه‌ها نشانه‌هایی دارد و شهروندان می‌توانند با بررسی برخی نشانه‌های ساده و قابل مشاهده تا حدودی وضعیت مقاومت و استحکام خانه‌هایشان را بررسی کنند. یکی از نشانه‌های از کاهش مقاومت خانه به وجود آمدن ترک‌های بزرگ روی دیوارها و سقف‌ها و فروریختن بخش یا بخش‌هایی از ساختمان است. با دیدن این نشانه‌ها متوجه می‌شویم که باید از نظر کارشناسان استفاده کنیم تا با راهنمایی آنان مراحل بعدی را برای بازسازی و ایمن سازی مجدد طی کنیم. اگر هیچ کدام از این نشانه ها وجود نداشت می‌توانیم از خانه استفاده کنیم.

بهداشت یکی دیگر از نکاتی است که زمان پساسیل باید به آن توجه کرد. آبی که به عنوان سیل وارد خانه‌ها می‌شود، قطعا حاوی فاضلاب و آلودگی است چرا که قطعا با فاضلاب مخلوط شده و انواع و اقسام میکروب، قارچ، کپک و ویروس در آن وجود دارد. این آلودگی‌ها می‌تواند در آینده موجب بروز انواع بیماری‌های عفونی شود بنابراین با رعایت بهداشت باید از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وسایل برقی و الکترونیک بعد از وقوع سیل باید از منزل خارج و پس از بررسی توسط متخصصان به داخل خانه آورده و استفاده شوند. این وسایل ممکن است با قرار گرفتن در معرض سیل آسیب دیده باشند و پس از وصل شدن به برق اتصالی کنند بنابراین باید از نظر ایمنی بررسی و پس از تایید توسط کارشناسان استفاده شوند.

پس از خارج کردن تمام وسایل از خانه باید محیط خانه را ضد عفونی و تمیز کنیم. این ضدعفونی می‌تواند با مواد شوینده معمولی و پودرهای رختشویی انجام شود که طی آن سطح دیوارها و کف را به‌طور کامل تمیز شود. اگر در نقاطی از خانه کپک مشاهده کردیم، بهتر است که این کپک‌ها را با برس به‌طور کامل پاک کنیم تا در فضای خانه آلودگی ایجاد نکند. پس از انجام پاکسازی و شست و شوی داخل خانه نیز باید سطوح را گندزدایی و ضدعفونی کنیم. محلول‌های گندزدایی و ضدعفونی باید حدود 30 دقیقه روی سطح بمانند تا اثرگذاری داشته باشند.

زمانی که قصد دارید وسایل خانه را با وایتکس و دیگر وسایل ضدعفونی کنید. اولین نکته این است که در و پنجره‌ها باید باز باشد همچنین اگربه فن یا پنکه دسترسی دارید بهتر است که آن را روشن کنید تا هوا بهتر جریان داشته باشد. دقت کنید که به هیچ عنوان مواد پاک‌کننده مثل مواد رختشویی یا ظرفشویی با موادی مثل وایتکس مخلوط نشوند.

درباره تمیز کردن اسباب‌بازی‌های کودکان هم می‌توان آنها را به دو دسته پارچه‌ای و پلاستیکی تقسیم‌بندی کرد. اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای که داخل آن‌ها پشم یا مواد دیگر است، بعد از سیل دیگر قابل استفاده نیستند و باید دور ریخته شوند. آلودگی این اسباب‌بازی‌ها حتی با شست و شو نیز از بین نمی‌رود چراکه میکروب‌ها داخل بافت این پارچه‌ها نفوذ می‌کند.

از جمله وسایل دیگری که بعد از سیل دیگر قابل استفاده نیستند، کتاب‌ها، دفترها و لوازم‌التحریر هستند که آن‌ها نیز باید دور ریخته شوند اما دیگر وسایل پلاستیکی یا فلزی کودکان بعد از پاکسازی و ضدعفونی شدن قابل استفاده هستند.

قاعدتا بخش زیادی از این وسایل دیگر قابل استفاده نیستند. از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های چوبی اشاره کرد. وسایلی مثل بالشت و پتو نیز که بافت پارچه ‌ای دارند به علت نفوذ میکروب‌ها در بافت پارچه نباید استفاده شوند اما به‌کارگیری مجدد فرش و موکت پس از شسته و ضدعفونی شدن مانعی ندارد.

خسارت ۸۵۰۰ ریالی سیل به جاده‌های خوزستان
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۷:۵۰

غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ارزیابی خسارت سیلاب به جاده‌های خوزستان به وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری خوزستان ارسال شده تا برای جبران خسارت وارده اقدام شود.

وی افزود: سیل اخیر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زیر ساخت جاده‌های روستایی و شهری خوزستان خسارت وارد کرد که اعتبار مورد نیاز ناشی از خسارت سیل از طریق وزارت راه و شهرسازی و بخشی از سوی اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

بهرامی نیا بیان داشت: بر اثر سیل اخیر در خوزستان ۲۷۰ مسیر روستایی و شهری مسدود شد که از این تعداد ۶ راه روستایی همچنان مسدود است و تردد در جاده بستان - چذابه همچنان مسدود است و جاده جایگزین 'ام الدبس' - چذابه (منتهی به پایانه بین المللی چذابه) است که در صورت تایید برای بازگشایی، تردد در این مسیر برقرار خواهد شد.

دمای برخی نقاط خوزستان به ۴۰ درجه رسید
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۷:۰۱

محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان به فارس گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اوایل وقت چهارشنبه جو پایدار و روند افزایش دما و در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از روز چهارشنبه تا آخر هفته جاری با عبور امواج ناپایدار و بالا رفتن ضرایب ناپایداری به‌تدریج افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار پراکنده مورد انتظار است.

وی افزود: امیدیه با 40 و ایذه با 14.5 درجه سانتیگراد به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند و دمای هوای اهواز بین 22 تا 38 درجه سانتیگراد متغیر بوده است.

۲ پسربچه در رودخانه نیسان شهر رفیع غرق شدند
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۷:۰۰

شب گذشته محمد امین زرگر رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی جندی شاپور از غرق شدن دو کودک در رودخانه نیسان شهر رفیع خبر داد.

وی با بیان اینکه غرق شدگان دو پسر بچه ۸ و ۹ ساله بودند، گفت: این حادثه عصر دوشنبه رخ داد که تا این لحظه جسد کودک ۸ ساله پیدا شده و جست‌وجو برای یافتن کودک دیگر ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اصفهان با اینکه مستقیم.درگیر جنگ نبود بیشتر از همه استانها شهید داده
و این هموطنان خوزستانی نگذاشتن طرح انتقال آب انجام بشه
درصورتی که آب یزد باید از تونل تغذیه میشد نه از سهم آب اصفهان
و اما الان ملیاردها متر مکعب آب را هدر دادید
خانه هاتون را آب برده گردوخاک و ملخ داغونتون کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
شما اصفهانی ها ففط نژادپرستید درحالی که جنوبی ها
مهمان نوازیشون ثابت شدست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اتفاقاً ما هرچه می کشیم از تعصب شما اصفهانی هاست .
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
متاسفم طوری صحبت میکنید انگار از این شرایط خوزستان خوشحال هم هستید و انگار که تاوان اصفهان را داریم میدیم .تو سالهای اخیر خشکسالی خیلی شدید در خوزستان بوده و اگر خودتون میومدید اینجا میدیدید
.ولی طبیعت ما قربانی نابلدی مسولین محیط زیست هست چه اصفهان چه خوزستانم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اگر نژاد پرستیم
چرا انقدر شهید دادیم
چرا انقدر خوزستانی اصفهان هست
حداقل سهم آب خودتون را بدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها