بازدید 4351

افتضاحی تازه درفدراسیون:تست دوپینگ از وزنه بردار بازنشسته

کد خبر: ۸۹۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 07 May 2019

وزنه‌بردار سابق تیم ملی که دیگر به عنوان ورزشکار فعالیتی ندارد نامش در لیست ماموران وادا برای گرفتن تست دوپینگ قرار داشته است.

به گزارش تابناک ورزشی، مأموران وادا دو روز پیش وارد کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری شدند و خواستار گرفتن تست دوپینگ از وزنه بردارانی شدند که نام‌شان در لیست‌شان بود. نکته قابل توجه وجود نام امید ناییج در این لیست بود. این در حالی است که ناییج سال‌هاست دسته به وزنه نشده و حتی با پایان یافتن دوران محرومیتش هم تصمیمی مبنی بر بازگشت به دنیای قهرمانی نداشت.

اکنون این که نام این وزنه بردار در حوضچه انتی دوپینگ وادا قرار دارد مسئله قابل تأمل است و این سوال پیش می‌آید چرا فدراسیون پیگیری نکرده که اگر نام این وزنه‌بردار در حوضچه آنتی دوپینگ قرار دارد، در صورت تمایل ورزشکار، باز نشسته بودنش را اعلام کنند.

ناییج در مورد این اتفاق گفت‌: من دو سال سرمربی تیم عراق بودم که البته، چون محروم بودم با نام مشاور فعالیت می‌کردم همان موقع با کمک آقای جلود و ارتباط‌هایی که داشتم و و قوانین هم که تغییر کرد توانستم محرومیت مادام العمرم را کاهش دهم. همان موقع که محرومیت من به پایان رسید (سال ۲۰۱۸) مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون با من تماس گرفت و خبر پایان محرومیت را داد که البته اطلاع نداشتند من خودم پیگیر بودم و محرومیتم را کاهش دادم. به من گفت: آقای مرادی اعلام کرده اگر می‌خواهم بر گردم مربی و پزشکم را معرفی کنم تا نامم را برای لیست وادا رد کنند که من هم گفتم ۱۰ سال است ورزش نمی‌کنم، دو سال هم مربیگری عراق را داشتم و مربیگری می‌کنم و بازنشستگی من را اعلام کنند که پاسخ داد ایمیل می‌زنند. در حال حاضر به درستی حضور ذهن ندارم، ولی فکر می‌کنم خودم هم ایمیل زدم و بازنشستگی ام را اعلام کردم.

او ادامه داد: دو روز پیش بیرانوند دبیر فدراسیون با من تماس گرفت و به من گفت: شوکه نشوم، اما باید بیایم و تست بدهم من هم خندیدم و گفتم من بیایم یا پسرم (باخنده). دیدم واقعاً نمی‌شود کاری کرد و گفتم بیایند مازندران تست بگیرند که البته فعلاً هم خبری از آن‌ها نیست، اما اشتباه فدراسیون بوده است. من نمی‌دانم چگونه مدیریت می‌کنند، چون من چند سالی است به دلیل بیماری تیرویید لووتیروکسین مصرف می‌کنم که خود این دارو آزمایش دوپینگ دارد و باید فدراسیون این مسائل را پیگیر باشد که کسی بازنشسته شده اعلام بازنشستگی برایش کنند و کسی تحت درمان است نامه بزنند و اعلام کنند این ورزشکار به دلیل بیماری تحت درمان بوده و دارو مصرف می‌کند، اما متأسفانه در این مسائل ضعیف هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان