بازدید 19413
۵

بی ام و 420i؛ طلایه‌دار بهترین کروک های بی ام و

کد خبر: ۸۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 06 May 2019

 اگر یک استثنا در مورد خودروهای سری i برند بی ام و وجود داشته باشد، قطعاً مدل 420i این استثنا است. حتماً می‌پرسید چرا استثنا؟ اگر نمی‌دانید، باید بگوییم معمولاً هر برند یک مدل نه‎چندان همه پسند دارد که سالیانه عرضه می‌شود و تغییر چندانی هم نمی‌کند. از همین رو سال به سال با تغییر گوشه‌ای از یک چراغ جلو و یا تغییر رنگ چراغ‌های عقب مدل روی مدل آن‌ها آمده و درنهایت به عرضه جدید هر سال می‌رسد. اما با این حال در این مورد خاص قضیه فرق می‌کند و خرید و فروش بی ام و 420i یک مثال نقض برای این موضوع خواهد بود.

برای شروع بهتر است به این نکته توجه کنید که این خودرو با سایر هم رده‌هایش یک تفاوت بسیار عمده و اساسی دارد؛ بی ام و 420i از آغاز دوره کانسپ خود برای طرفداران خودروهای اسپرت طراحی شده است. این یعنی با یکی از طراحی‌های خارجی در تاریخ این کمپانی طرف هستیم. این نکته هم در ابتدا آن‌قدرها مهم به نظر نمی‌رسد اما وقتی متوجه شوید که مدل کروک و مدل کوپه مهم‌ترین ویژگی‌های 420i هستند نظرتان راجع آن عوض خواهد شد. طرح‌های کروک و کوپه این خودرو بدون هرگونه محدودیتی در ابتدای عرضه پیش فروش شده و آن‌قدر استقبال از آن‌ها بالا بود که این کمپانی را وادار به تغییر پایپ لاین کرده و عرضه این مدل را به همین دو مدل محدود کرد. این مدل‌ها که به صورت اختصاری به کوپه و کوپه ایکس درایو نیز معروف هستند تفاوت چندانی با هم ندارند و از همین رو می‌توان به سایر نقاط ضعف و قدرت آن‌ها پرداخت.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد این خودروها بدانید زیبایی ظاهری و در عوض کیفیت پایین ساخت قطعات آن است. این که چرا این حد از تناقض در این مدل دیده می‌شود مشخص نیست اما همیشه باید به فکر قسمت‌های حساس اتومبیل باشید. برای مثال در مدل کروک قسمت تا شونده‌ای که سقف خودرو را در خود جای می‌دهد پس از یک الی دو سال دچار ایرادات اساسی می‌شود و نیاز به تعمیرات یا تعویض کلی در نمایندگی‌ها را خواهید داشت. این تغییرات بعضاً گران قیمت هستند و ازآنجایی‌که مدتی از تولید 420i می‌گذرد احتمالاً باید قید گارانتی را هم بزنید.

به هر حال به غیر از این موارد خرید بی ام و 420i یکی از بهترین گزینه‌های روی میز برای طرفداران خودروهای اسپرت است. البته شاید قدرت آن به اندازه خودروهای مسابقه نباشد اما قدرت همیشه نشانه یک اتومبیل اسپرت نیست. با این حال بهتر است بدانید موتور 2000 سی‌سی این خودرو توانایی تولید 148 اسب بخار نیرو محرکه را دارد که به تنهای می‌تواند 230 کیلومتر سرعت را تولید کنید. به همه این‌ها حضور موتورهای توئین شارژ را هم اضافه کنید تا لیست برتری‌های قدرتی اتومبیل تکمیل شود. توربو توئین شارژها می‌توانند 420i را در 73.5 ثانیه از صفر تا صد برسانند پس اگر هنوز هم در خریدتان شک دارید می‌توانید به راحتی تصمیم خود را نهایی کنید.

نقاط قوت:

  • ظاهر اسپرت و بسیار جذاب این اتومبیل
  • قدرت کافی در ازای قیمت آن
  • آپشن‎های فوق‌العاده و دسترسی مناسب
  • مصرف سوخت مناسب

نقاط ضعف:

  • کیفیت پایین در ساخت و قطعات خودرو
  • استهلاک بسیار بالا
  • تعداد کمتر آن در بازارهای داخلی
  • امکانات رفاهی بیشتر در مدل‌های سفارشی

با این حال و با وجود تمام نقاط ضعفش قیمت بی ام و 420i یکی از مناسب‌ترین‌های بازار داخلی است. حتی با این وجود که این مدل عملاً یک سری کمیاب است. 700 تا 750 میلیون تومان اصلاً گران نیست اگر در خرید مدل مورد نظر شک نداشته باشید. پس اگر مطمئن هستید بدون توجه به هر گونه نقد فنی یک مدل کم کارکرد و دست دوم را پیدا کرده و از آن لذت ببرید چون علاوه بر زیبایی سرعت و قدرت فوق‌العاده‎ای نیز نصیبتان خواهد شد که در کمتر خودروی اسپرتی با این مشخصات یافت می‌شود. فقط قبل از خرید خود از دو نکته مطمئن شوید؛ اول تعداد دفعاتی که خودرو به تعمیرگاه رفته است و دوم تعداد دفعاتی که قطعه‌ای از آن تعویض شده است. اگر هیچ کدام از موارد فوق در مورد خودرو صدق نمی‌کرد، بدانید بهترین انتخاب ممکن را انجام داده‌اید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
700 تا 750 میلیون تومان اصلاً گران نیست
لاشه این ماشینم ۷۰۰ میلیون نمیدن
مخاطبین تابناک واقعا" چنین افرادی هستند که 750 میلیون براشون رقم مهمی نیست! من که دیگه نیستم!
مثل اينكه شما هم دستي در بيت المال داريد كه 700 تا 750 مليون تومان
برايتان اصلا" زياد نيست
اينجا دزد , آنجا دزد , همه جا دزد
مخصوص ژنهای خوب و برتر..
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی