بازدید 2824

نظامیان ونزوئلایی حاضر به تبانی با آمریکا برای عزل مادورو نشدند

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا با ارتش ونزوئلا برای بازداشت نیکولاس مادورو توافق کرده بود اما این توطئه در لحظه آخر لغو و به سرانجام نرسید.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 04 May 2019

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا با ارتش ونزوئلا برای بازداشت نیکولاس مادورو توافق کرده بود اما این توطئه در لحظه آخر لغو و به سرانجام نرسید.

به گزارش ایسنا، پایگاه ای‌بی‌سی اینترناسیونال گزارش داد، دولت ترامپ که ژانویه خوان گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت، با مقام‌های ارشد کاراکاس تبانی کرده بود.

یک منبع مطلع در شورای امنیت آمریکا به این پایگاه گفت، طبق طرح مذکور نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مجبور به خروج از این کشور یا بازداشت می‌شد تا خوان گوآیدو جایگزین شود. سی روز پس از آن هم انتخابات جدیدی برگزار می‌شد.

این وب‌سایت همچنین گزارش داد، آنها همزمان مجلس موسسان ونزوئلا را که در کنترل سیاستمداران حامی دولت است "غیر قانونی" اعلام می‌کردند. طبق گزارش‌ها، آنها قصد داشتند در پایگاه نظامی لا کارلوتا در کاراکاس توافقی امضا کنند؛ همان جایی که گوآیدو روز سه‌شنبه از نیروهای مسلح کشورش خواست تا مادورو را سرنگون کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا توافق پیشنهادی شکست خورد و درخواست گوآیدو برای قیام راه به جایی نبرد و به جای آن فرمانده ارتش ونزوئلا وفاداری خودش را به مادورو اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار